«وقف» نباید مالی باشد

خانه / علما وسخنرانان / «وقف» نباید مالی باشد

رئیس ستاد اقامه نماز در همایش «همه واقف باشیم» گفت: باید نظر واقف تأمین شود، وقف حتما نباید مالی باشد. وقف به هر صورتی نشان دهنده ایمان و سخاوت واقف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش «همه واقف باشیم» که در مسجد جامع دماوند برگزار شد با اشاره به نشانه‌های وقف اظهار داشت: قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباید از هم جداشوند، اما متاسفانه امروز جدا شده اند، امام حسین علیه السلام نشان داد اگر سر از بدن ایشان جدا شود، از قرآن جدا نمی‌شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که به موازات افزایش فساد در جامعه باید حساسیت مومنین نیز افزایش یابد، ادامه داد: نباید در مقابل فساد بی تفاوت باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی سپس به وقف به عنوان نشانه ارادت و عشق به اهل بیت علیهم السلام اشاره و بیان کرد: باید افراد خیر را به سوی وقف جذب کنیم.
وی افزود: البته عمل به نیت واقف بسیار مهم است و باید وقف در جایگاه خود مصرف شود، به عنوان مثال فرش وقف شده در یک مسجد را نمی‌توان در مسجد دیگر استفاده کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز تأکید کرد: باید زمینه آگاهی مردم را نسبت به اوقاف و وقف فراهم کنیم، مشخصات اموال وقفی در مساجد و حسینیه‌ها به صورت کامل حکاکی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که آثار وقف برای دیگران باقی می‌ماند، گفت: باید نظر کسی که وقف می‌کند تأمین شود؛ وقفحتما نباید مالی باشد، وقف به هر صورتی که باشد نشان دهنده ایمان و سخاوت واقف است.

وی با تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: روستا‌های زیادی از وجود روحانی محروم هستند و هرکس توان دارد باید در این زمینه گام بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *