ولایت محوری نشانه خدامحوری است

خانه / استان ها / ولایت محوری نشانه خدامحوری است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی تأکید کرد: حیات جامعه در گرو ولایت محوری امت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی بصیرت افزایی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر در حسینیه آیت الله بهاءالدینی (ره)برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و تبریک ایام الله دهه فجر ،‌در این مراسم بر شکرگذاری نعمت بزرگ انقلاب اسلامی که در آستانه 40سالگی قرار گرفته است تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، گفت: باید نعمات الهی و نعمت پاسداری و بسیجی بودن، خدمت در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب، جبهه رفتن و هر آنچه داریم را قدر بدانیم و شکرگذار باشیم و مراقبت کنیم که عاقبت بخیر شویم.

وی، با اشاره به اهمیت آغاز دهه فجر با بحث امام و ولایت، افزود: در فرهنگ اسلامی و آیات و روایات، نعمت ولایت سنگ تمام نعمات خداوند عنوان شده و به لحاظ کمّی و کیفی، هیچ نعمتی به پای نعمت ولایت نمی رسد.

این مقام مسئول، ادامه داد: نعمت ولایت، نعمت العظمی خداوند متعال است؛ چون ولایت،‌عامل حیات جامعه و دین است و امّت بی ولایت مرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، حیات جامعه را در گرو ولایت دانست و تأکید کرد: ولایت، راهکار عبور از همه توطئه ها، فتنه ها و نقشه های دشمنان در جامعه است.

وی، اضافه کرد: سومین علت در بیان اهمیت نعمت ولایت این است،‌که ولایت تجلی حاکمیت الهی در جامعه می باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: ولایت، به معنای زمینی شدن توحید ربوبی است. توحید یعنی یگانگی در فرماندهی. توحید یعنی انحصار و اتصال فرماندهی به خدا، یعنی من غیر از خدا هیچ فرماندهی ندارم و زیر سلطه احدی قرار نمی گیرم و این فرماندهی خدا با قائم مقامی نبی مکرم و ائمه معصومین علیهم السلام و در زمان غیبت با ولایت ولی فقیه تحقق می یابد.

وی، در ادامه ملاک یک جامعه دینی را حاکمیت خدا دانست و پاسخ سؤالی را که چرا تنها مدت کوتاهی در زمان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم (10سال) و همچنین 5سال در زمان حضرت علی علیه السلام این نظام اسلامی و ولایی شکل گرفته است؟ ، تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، با اشاره به خطبه 27 حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه، عدم فرمان بری امت از امام و ولایت را نتیجه شکل نگرفتن نظام ولایی در جامعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، نظام الهی را در قالب ولایت فقیه زنده و احیا کرد و اکنون 38سال از عمر بابرکت آن می گذرد.

این مقام مسئول، افزود: انقلاب اسلامی علی رغم انواع عملیات های سخت، نرم و فتنه از سوی دشمنان، زنده و پویا باقی مانده و رشد کرده است.

وی، گفت: مردم باید بخواهند تا نظام الهی شکل بگیرد و مشکل اصلی ائمه معصومین علیهم السلام و اهلبیت، عدم همراهی مردم با ولایت و ولایت محور نبودن آنان بود؛ ولی آنچه در انقلاب اسلامی نقشه دشمنان را نابود کرد، پیوند امت با ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، ولایت را فرمانده امت دانست و تأکید کرد: اگر امت در زمان امام حسین علیه السلام او را فرمان بری می کردند، واقعه کربلا و عاشورا اتفاق نمی افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، به جمع بندی دشمنان در راستای مقابله با انقلاب اسلامی و مسلمانان اشاره کرد و گفت: آنها اعتقاد دارند،مسلمانان هرچه هم زیاد شوند؛‌ در صورتی که بی ولایت و امام باشند، خطری ندارند.

وی، افزود: از امام بی امت نیز از نظر دشمنان کاری برنمی آید و اقتداری ندارد؛ اما امّت فرمان بر و متصل به ولایت را شکستی نیست. همانگونه که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، که ادامه دهنده راه و اهداف معمار انقلاب بودند،‌ موفق بوده و کاری کرده که آمریکایی ها می گویند این انقلاب، شاخصه های ابرقدرتی را از ما گرفته و مرگ تدریجی را برایمان رقم زده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: آقای ترامپ حق دارد از مسلمانان بترسد، زیرا به برکت انقلاب اسلامی ایران، اسلام زنده شده و ملتها بیدار شده اند و سنگ در دست کودکان فلسطینی به موشک تبدیل شده است.

وی،با اشاره به تهدیدات فراروی انقلاب در دهه های مختلف؛ هدف اصلی دشمن را زدن نقطه اتصال بین امت با ولایت عنوان کرد و بیان داشت: بمباران، فتنه ها،‌تهاجم و نقشه های مختلف برای جداکردن امت از ولایت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی،با توصیه به توجه در سه بحث ولایت محوری از جمله؛ مفهوم شناسی، مبانی شناسی و چگونگی و الزامات ولایت محوری، گفت: هرکس ولایت محور نباشد، خدا محور نیز نیست.

وی، در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه انقلاب در برابر جبهه استکبار، شاخصه های 6گانه برای مدیران و مسئولان طراز انقلاب اسلامی را برشمرد و افزود:‌تعبد و تقید نسبت به اسلام و پرهیز از گزینشی عمل کردن به احکام اسلامی اولین شرط برای مسئولان طراز انقلاب است. مسئول در نظام اسلامی و لایی باید باور داشته باشد که دروغ حرام است و گفتن دروغ به ملت حرام تر می باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، تصریح کرد: تبعیت مطلق از ولایت دومین شاخصه مسئولان طراز انقلاب اسلامی است و خدمتگزاری و نوکری مردم نیز از دیگر مشخصه ها به شمار می رود. مسئولان نباید نگاه ابزاری به مردم داشته باشند. باید باور کنند که برای مردم هستند، نه بر مردم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، ایستادگی در برابر دشمن با جسارت و قاطعیت را شاخصه چهارم مسئولان طراز انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: استکبار گاو نیست که بتوان شیر آن را دوشید؛ استکبار گرگی است که تنها در برابر قدرت کوتاه می آید و فرار می کند.

وی، گفت: توانمندی نسبت به مسئولیت و داشتن عرضه کاری و مدیریت در شرایط و وضعیت های سخت به همراه مقبولیت مردمی از دیگر شاخصه های مسئولان طراز انقلاب اسلامی می باشد.

گفتنی است: در ادامه این گردهمایی که به صورت ویدیو کنفرانس برای نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان چهارمحال و بختیاری پخش می شد، به پرسشهای حاضران پیرامون مسایل روز پاسخ داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *