ولایت و ارزش های انقلاب محور وحدت حقیقی است

خانه / استان ها / ولایت و ارزش های انقلاب محور وحدت حقیقی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جمع اصحاب رسانه اثرگذار است و اهل اندیشه، فکور، اهل تبیین و جهت دهنده برای استان و کشور می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جمع اصحاب رسانه اثرگذار است و اهل اندیشه، فکور، اهل تبیین و جهت دهنده برای استان و کشور می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام درجشنواره ابوذر که همزمان با عصر 22بهمن و بعداز راهپیمایی باشکوه ملت بزرگ ایران و مردم ولایتمداراستان چهارمحال وبختیاری درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد:باید به پاس این حضور باشکوه سجده شکر به جای آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، افزود:دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش بودند با توطئه های خود نگذارند این جشن باشکوه شکل بگیرد، و یا اینکه حداقل در فضایی ناآرام شکل بگیرد، که نه تنها نتوانستند خدشه ای وارد کنند، بلکه در امنیت کامل برگزار شد.

وی، به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن علی رغم بارش برف و باران در اغب نقاط کشور وسردی هوا اشاره کرد و گفت: مردم با شور و هیجان و حرارت و با قوت آمدند و به فضل پروردگار و بصیرت و ایمان و اعتقاد خود، ولی محور درسهایی را که از مکتب اهلبیت گرفته بودند به عرصه آوردند و نشان دادند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: به زودی بیانیه مقام معظم رهبری نیز منتشر می شود و حتماً تشکر عمیق و لبخند رضایت ایشان را در قلم و بیانشان خواهیم دید، که همانا رضایت بقیه الله الاعظم و رضایت پیامبر و رضایت خداست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان اینکه تیر دشمن برای کم رنگ کردن جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به سنگ خورد، ادامه داد: از این لحظه باید درباره آینده سخن بگوییم .دشمن چیزی ندارد. ” إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً” .

امام جمعه شهرکرد گفت: از امروز که راهپیمایی 22 بهمن نیز باشکوه تر برگزار شد، کشور وارد فاز جدید و چهل سال بعدی شده است؛ لذا باید چشم انداز جدیدی برای انقلاب تدوین شود. باید از گذشته عبرت بگیریم و با عبرت از گذشته راه آینده را برای خودمان تعریف کنیم. جمع اصحاب رسانه اثرگذار است و اهل اندیشه، فکور، اهل تبیین و جهت دهنده برای استان و کشور می باشند.

این مقام مسئول، لازمه ورود به 40 سال دوم انقلاب را یک وحدت حقیقی مثال زدنی دانست و افزود: وحدتی که در برخی از عرصه ها نشان ندادیم و چوبش را خوردیم. وحدت حقیقی باید روی محورهای اصلی انقلاب و روی ارزش های والا و اصیل انقلاب باشد. وحدت حول آدم ها نمی شود،باید پیوند و همبستگی های عمیق و با آگاهی بین جبهه انقلاب و نیروهای انقلاب برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تمام هم و غمّ خویش را بکاربندند تا وحدت حقیقی و مثال زدنی انقلابی شکل بگیرد.

وی، با تأکید بر ضرورت عبرت گرفتن از گذشته گفت: در برخی از عرصه ها دشمن توانست از ما میدانی را بگیرد و گاهی خسارت هایی به کشور وارد کرد, اما در 40 ساله دوم برای یک لحظه هم نباید فرصت به دشمن داده شود. در عرصه های مختلف تصمیم گیری، تصمیمات ما باید ناامید کننده دشمن باشد.

امام جمعه شهرکرد، به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز اشاره کرد و با انتقاد  از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در گذشته برای تحقق اقتصادمقاومتی خوب عمل نکردیم، که اگر اقتصاد مقاومتی تحقق یافته بود امروز شرمنده اقتصاد و معیشت مردم نبودیم.

 وی، در ادامه با توصیه به مردم و اصحاب رسانه برای پرهیز از ورود به جریانات حزبی و سیاسی، گفت: کسی را سراغ نداریم که منصفانه قضاوت کند و بگوید از حزبی گرایی منفعت برده ایم. هیچ کدام از جناح های سیاسی خوش ندرخشیده اند و هرکدام آسیب هایی زده اند با هر نامی، نباید در 40 سال دوم انقلاب روی همین ریل حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: حداقل باید خودمان نگاه های حزبی و جناحی را دور بریزیم و نگاه ولی محورانه تمام عیار و مستقل از خط و خطوطی که در گوشه و کنار برای ما ترسیم می کنند حرکت کنیم.

وی، با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه های نظارتی کشور، دلیل بسیاری از مفاسد اقتصادی ،تبعیض و بی عدالتی ها را ناشی از ضعیف عمل کردن دستگاه های متولی نظارتی دانست  و افزود:  در مردم داری نیز یک جاهایی حق مردم ادا نشده است. در ادارات مردم ما تکریم نشدند و حرمت مردم در خیلی جاها شکست، هرچند برخی کسانی نیز بودند که خوب عمل کردند؛ ولی قضاوت عمومی مردم این نیست.

خدمت صادقانه و بی منت از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر بود و ادامه داد: هدف باید بیان گزارش صادقانه و واقع بینانه نظام باشد، نه برای گرفتن رأی از مردم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: زمینه های نصرت الهی را باید مستمر در این رویه و حرکت آینده بیشتر فراهم کنیم. نصرت خداوند مشروط است و مطلق نیست. حتماً اگر دین خدا و خلق خدا و ارزش های خدا و راه و مکتب الهی و معروفات را ناصر باشیم و ستیزه گر با استکبار و طاغوت و نفاق باشیم، زمینه های نصرت الهی در پی آن خواهد بود.

وی، تعظیم شعائر انقلابی و اسلامی از جمله نماز های جمعه، اجتماعات مذهبی و عاشورا، مراسم های ملی که چشم دشمن را کور می کنند همچون 22 بهمن و … را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید کوشش وافر بر اینکه بسیجی بمانیم و انقلابی بمانیم داشته باشیم.دشمن می خواهد هر دوی اینها را از ما بگیرد و 40 سال هم تلاش کرد؛ اما بحمدالله امت اسلامی به صحنه آمد.

این مقام مسئول در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست قلم و بیان آنها به گونه ای باشد که با عزم قوی و اراده راسخ در میدان حاضر باشند و کمک کنند تا پرچم برافراشته انقلاب با قوت قدرت به دست صاحب اصلی اش برسد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *