ویژه برنامه‌های رادیو در دهه فجر

ویژه برنامه‌های رادیو در دهه فجر

همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با هدف یادمان آن روزهای حماسی و پرافتخار تاریخ کشورمان، شبکه های سراسری رادیو برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

رادیو ایران

ویژه برنامه “پلاک 8” که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:25الی 14 به موضوع دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب و برایند آن در ادبیات، تئاتر، سینما، موسیقی و…. خواهد پرداخت. پخش آیتم های مرتبط با هنرمندان شاخصی که در عرصه عکاسی، ثبت لحظات انقلاب را بر عهده داشتند و همچنین آیتمی در خصوص تاثیر گذاری شخصیت های انقلاب در دفاع مقدس، از دیگر بخش های این برنامه است.

“عندلیب” که تنها برنامه تخصصی موسیقی این شبکه رادیویی است،به مناسبت پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که پنجشنبه‌ها ساعت 22:05 پخش می شود و به موسیقی های انقلابی می پردازد.

رادیو جوان

“پی‌نوشت” ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی است که از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 10:00پخش شده و به تحلیل و بررسی خاستگاه ارزش های اسلامی، رهایی ملت ایران و تولدی دوباره، ارتقا سطح گفتمان‌های رایج فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی با رویکرد انقلاب اسلامی می پردازد. تهیه کننده این برنامه رضا ساکی و گوینده آن فاطمه عباسی است.

“کاوشگر” دیگر برنامه رادیو جوان در این ایام است که به معرفی دستاوردهای علمی و درخشش دانشمندان جوان ایرانی در کشورمان، منطقه و جهان در عرصه انقلاب اختصاص دارد. این برنامه از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 9:00 با اجرای سیاوش عقدایی پخش می شود.

رادیو فرهنگ

ویژه برنامه “شنیدنی های انقلاب” به بازگویی شنیدنی هایی از روزهای حماسی و پرشور انقلاب اختصاص دارد. این ویژه برنامه از 12 تا 22 بهمن روزهای شنبه تا چهارشنبه از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت. مدت این برنامه 15 دقیقه و تهیه کننده آن امیرحسین محمودی است.

دیگر برنامه رادیو فرهنگ در این ایام برنامه “نشان” است که از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 6:15 پخش شده و به بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در قالب مستند می پردازد.

رادیو تهران

برنامه “ذره بین” در این ایام به دستاوردهای نظام در حوزه های مختلف فرهنگ، فناوری، دفاع و… می‌پردازد. این برنامه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 11:45 به تهیه کنندگی آقایان مهدی رادفر، حماد خزایی، امیر کشانی و خانم ساناز باقری و با اجرای خانم سودابه آقاجانیان پخش خواهد شد.

ویژه برنامه “57” از ساعت 18:30 تا 20 و به طور زنده از رادیو تهران پخش خواهد شد. این برنامه تلاش می کند تا با رویکرد شاد و مفرح و با محوریت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تقدیم مخاطبان شود. تهیه کننده این برنامه امیرحسین ثقفی و گویندگان آن نیما نعمتی زاده و آوید بزرگی خواهند بود.

رادیو گفتگو

“دوباره ایران” ویژه برنامه این شبکه رادیویی به مناسبت دهه فجر است که با هدف تبیین دستاوردهای توسعه ای در حوزه صنایع، علم و فناوری، کشاورزی، روستایی، آموزش و پرورش، تولید نیرو و انرژی های پاک و …. و نقش عملکردی دستگاهها و نهادهای مرتبط در 40 سال گذشته، پخش می شود. این برنامه شنبه تا پنج شنبه هر هفته از 1 تا 21 بهمن ماه ساعت 9:00 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌شود.

“خیابان انقلاب” نیز دیگر برنامه رادیو گفتگو به مناسبت پاسداشت این ایام است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از تاریخ 1 تا 21 بهمن ماه ساعت 15:00به مدت 120 دقیقه به صورت زنده به روی آنتن می‌رود و به بازخوانی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف از حیث الزامات ماندگاری، دستاوردها، نسل سوم انقلاب و ایده ما “می توانیم” و … در قالب یک برنامه ترکیبی و جنگ می پردازد.

رادیو اقتصاد

ویژه برنامه های “چرتکه” و “اقتصاد تعطیل نیست” به مناسبت ایام الله دهه فجر به بررسی مباحثی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش اقتصاد عمومی(معیشت و سطح زندگی مردم) در گفتگو با کارشناسان و جامعه شناسان خواهد پرداخت. برنامه “چرتکه” کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی جمعه ها ساعت 10:00 به مدت 115 دقیقه و همچنین برنامه “اقتصاد تعطیل نیست” نیز به تهیه کنندگی حمیده سلطانی جمعه ها ساعت17:00 به مدت 115 از رادیو اقتصاد پخش می شوند.

در ویژه برنامه “چشم انداز” با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون اسناد بالادستی (سند چشم انداز 1404) سند توسعه ششم کشور و جایگاه استان ها باتوجه به پتانسیل ها و ظرفیت های آنان در سند توسعه همه جانبه کشور و … پرداخته می شود. این برنامه کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار و گویندگی ناصر خیرخواه در ایام الله دهه فجر، جمعه ها ساعت 21:00 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو سلامت

برنامه رادیویی “کارنامه” به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاشی از برنامه سازان گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است که در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت9:50 به مدت10دقیقه تقدیم شنوندگان می شود. این برنامه رادیویی، در قالب مستند با حضور مسئولان نظام سلامت به موضوعاتی همچون دستاوردهای حوزه دارو، فناوری های نوین سلامت، عدالت در سلامت، توریسم درمانی و … می پردازد. این برنامه همچنین می کوشد تا دستاوردهای جدید حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در بخش های سلامت اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی پوشش دهد.

“روزنگار انقلاب اسلامی” از دیگر برنامه های این شبکه رادیویی در این ایام فرخنده است که 12 الی 22 بهمن ماه کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، با بررسی و بیان تیترهای روزنامه های سال 1357و پخش صداهای آرشیوی دوران انقلاب اسلامی ایران از قبیل شعارهای انقلابی مردم و سخنرانی های رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ وقایع مهم روزهای انقلاب اسلامی را یادآوری می کند. این برنامه کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، ساعت 14:50 تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو قرآن

“افق” که عنوان برنامه ای از رادیو قرآن به مناسبت این ایام است، از 14 تا 21 بهمن ماه ساعت14:30پخش شده و دستاوردهای دستگاه های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب را معرفی و بررسی می نماید.

“مهر تابان” نیز دیگر برنامه رادیو قرآن در این ایام است که ساعت6:30 از تاریخ 14تا 18 و 21 بهمن ماه پخش شده و از شکوفایی قرآنی به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن می‌گوید.

رادیو معارف

همزمان با چهلمین سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی و در ایام الله دهه فجر ویژه برنامه زنده “نسل همیشه” از رادیو معارف پخش می شود. در این برنامه کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی از حجج اسلام رحیمیان، بهروز لک،‌ لک زایی، شیرخوان و غلامحسین سلیمانی محافظ حضرت امام (ره) به موضوع بررسی دستاوردهای اقتصادی،‌ فرهنگی،‌ علمی و … خواهد پرداخت. تبین نقش رهبری امام امت در ایجاد و هدایت انقلاب اسلامی، تاثیر انقلاب اسلامی در تربیت فردی و جامعه ایران اسلامی، تاثیر انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان اسلام و غرب، تاثیر انقلاب در ایجاد فضای معنوی در جامعه و تبیین راه‌های رسیدن به شعار آرمانی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از جمله موضوعاتی است که در این برنامه بیان خواهد شد. ارتباط با مراکز استان‌ها و پخش گزارش‌های مردمی، ارتباط با نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی برای بررسی عملکرد آن‌ها در برگزاری جشن‌های دهه فجر از جمله بخش‌های این برنامه زنده است. ویژه برنامه زنده «نسل همیشه» کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه کنندگی محمد حسن جلالی و اجرای حمید سوری از 12 تا 22 بهمن 96 ساعت 8:40 از شبکه رادیویی معارف پخش خواهد شد.

برنامه “اهل قلم” از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه فجر به معرفی برخی مفاخر ادبیات انقلاب اسلامی می پردازد. این برنامه با کارشناسی بابامیری و گویندگی علوی از 12 تا 22 بهمن هر شب ساعت 23:30 از رادیو معارف پخش می شود. معرفی کتابهای انقلاب با حضور مولفان کتب و مصاحبه با آنان از جمله بخشهای این برنامه است .اهل قلم به همت گروه معارف، فرهنگ وجامعه به تهیه کنندگی امیر عباس خاقانی طراحی و تولید می شود.

رادیو صبا

“صباهنگ” برنامه ای از رادیو صبا است که در ایام دهه فجر با پخش موسیقی وگفتار در مورد پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام را گرامی می‌دارد. این برنامه از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 19:00 به روی آنتن می رود.

“همپای صبا” نیز که ساعت 15:30 از تاریخ12 تا 22 بهمن ماه به روی آنتن می‌رود، به سوال و جواب در رابطه با دهه فجر اختصاص دارد.

رادیو پیام

این شبکه با هدف گرامیداشت دهه فجر در قالب متن های مرتبط به دهه فجر در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بعد تاریخی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه، نقش انقلاب اسلامی در تاریخ جهان و دیدگاه اندیشمندان در مورد انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به صورت اشاره در فواصل پخش و پخش موسیقی ملی، میهنی می‌پردازد.

رادیو نمایش

تیم هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش نیز با تولید و پخش مجموعه نمایش های “بیشه در مه”، “طاهره”، “نیمه گمشده”، “روح آسمانی”، “شب های بیدار”، “صرف نظر”، “محله حاجی”، “زارستان” و “تبخال” این ایام را گرامی می دارند.

رادیو ورزش

“روزشمار انقلاب” عنوان برنامه ویژه رادیو ورزش در ایام الله دهه فجر است که از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 00:15 به مدت ده دقیقه به روی آنتن می رود و به شرح اتفاقاتی می پردازد که در یازده روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن ماه سال 57 به وقوع پیوسته است. تهیه کننده این برنامه محسن جوادی است.

“پنجره ای رو به شب” دیگر برنامه رادیو ورزش در این ایام است که از 11 تا 21 بهمن ماه پخش شده و اختصاص به پخش سرود به مناسبت دهه فجر و انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی این ایام دارد. این برنامه به تهیه کنندگی مسعودنجات، احمدرضا طاهری، حسین سلطانی، فرما غریب نژاد، سید مرتضی سیدمحمدی، محسن افضلی، عبادالله رضایی ساعت 22:45 تقدیم مخاطبان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *