modiran-enqelabi

ویژگی های مدیران انقلابی و تراز انقلاب – بخش هفتم

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / دیدگاه ها امام خامنه ای / ویژگی های مدیران انقلابی و تراز انقلاب – بخش هفتم

امام خامنه ای حفظه الله تعالی در دیدار مردم اصفهان مورخه 1380/08/08 رهبر معظم انقلاب چنین فرمودند: «اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است ولی آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.»

ویژگی های مدیران انقلابی و تراز انقلاب – بخش هفتم

امام خامنه ای حفظه الله تعالی در پیامی که به مناسبت آغاز دورۀ چهارم مجلس خبرگان مورخه 1385/12/01 داشتند آمده است: «امروز و همیشه وظیفه ی اساسی مسئولان گوناگون جمهوری اسلامی آن است که در پیمودن مسیری که ملت ایران را به آن هدف های والا می رساند، درنگ را جایز نشمرند و به حول و قوۀ الهی، مسیری را که اسلام عزیز مشخص ساخته و در گفتار و رفتار امام راحل یگانۀ ما تجلی یافته و با فداکاری شهیدان و ایثارگران، طراوت و صفا گرفته، دنبال کنند و به اذن الله آن هدف ها را یکی پس از دیگری به دست آورند».

در دیدار مردم اصفهان مورخه 1380/08/08 رهبر معظم انقلاب چنین فرمودند: «اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است ولی آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.»

همۀ آحاد ملت -کوچک و بزرگ- ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کاری در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدف های او حرکت کند.1368/03/18

ویژگی های مدیران انقلابی و تراز انقلاب - بخش هفتم
ویژگی های مدیران انقلابی و تراز انقلاب – بخش هفتم

در تاریخ 22 اسفند 1386 در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند: «ارزش های انقلاب چیست؟ ارزش های انقلاب در درجۀ اول، استحکام ایمان و دیانت در دل هاست-که منشأ همۀ کارها و مجاهدت ها این است- عدالت اجتماعی است، مببارزۀ با فساد است، آزادی مردم در انتخاب است، عدم تحمیل آراء فردی و حزبی و دولتی و غیره بر مردم است، که مردم آزادانه فکر کنند. آزادانه عمل کنند؛ در چارچوب مقررات اسلامی. مردم سالاری دینی یعنی این. این ها ارزش های انقلاب و مبانی انقلاب است.»

از جمله موارد مورد اشاره ی رهبری معظم، مسأله ی عادلانه عمل کردن است. مدیران انقلابی فقط حرف نمی زنند بلکه با عمل نشان می دهند که به آن امور باور دارند. «در همۀ امور بایستی انسان از خدای متعال بخواهد که عادلانه عمل کند؛ با خودش هم انسان با عدالت رفتار کند؛ با نزدیکانتان با عدالت رفتار کنید، با زن و فرزندتان با عدالت رفتار کنید. گاهی بعضی از مسئولین را دیدیم آن چنان غرق در کار می شوند که یادشان می رود از وجود همسر و فرزندانشان.» 1388/06/18

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *