ُسخنرانی مکتوب | سرکار خانم ساکت مدیر پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / ُسخنرانی مکتوب | سرکار خانم ساکت مدیر پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام

این بیست و دومین همایشی است که به لطف و عنایت خداوند، هیات رزمندگان برگذار می کند، همانطور که مستحضر هستید، سومین همایش است که ما به صورت مستقل برگذار می کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اهداف بیست و دومین همایش پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه ی خواهران بزرگوار، سروران عزیز که زحمت کشیدید و از راه های دور و نزدیک تشریف آوردید و دعوت ما را لبیک گفتید.

این بیست و دومین همایشی است که به لطف و عنایت خداوند، هیات رزمندگان برگذار می کند، همانطور که مستحضر هستید، سومین همایش است که ما به صورت مستقل برگذار می کنیم. اهداف همایش را ابتدا خدمت شما عرض می کنم؛ قبل از هر چیز این نزدیک شدن قلوب است که یک تعدادی از خواهران بزرگواری که دارند با یک هدف طی مسیر می کنند، سالی یک بار کنارهم جمع می شوند، هم دیگر را می بینند، زیارت می کنند و از تجارب همدیگر استفاده می کنند، امیدوار هستیم که در این فصل هم بتوانیم انتقال تجارب خوبی داشته باشیم و روز به روز برنامه ها و مراسماتی که برگذار می کنیم رو به رشد باشد و مناسب و برازنده ی هیات پیروان عترت باشیم. تقدیر می کنیم از همه ی مسئولین در این همایش، تشکر می کنیم بخاطر زحمات یک ساله شان و از خداوند بزرگ می خواهیم که خود خداوند به این ها اجر کافی عنایت بفرماید.

برنامه ی بعدی استفاده از اساتید بزرگواری است که با تلاش فراوان توانستیم بهترین اساتید را ان شاءالله برای این دوره هم دعوت کنیم و بتوانیم از فرصتمان خوب استفاده کنیم. در نظر سنجی های قبلی که ما داشتیم. بعضی ها می گفتند که برنامه ها فشرده است، عزیزان خدمت شما عرض کنم که، ما واقعا سالی یک بار فرصت می کنیم که این برنامه را داشته باشیم و دلمان می خواهد که( حالا خواهرهایی که از راه های خیلی دور تشریف می آورند و آن هایی که از راه نزدیک می آیند به هر حال سه چهار روز از وقتشان را می گذارند)، بتوانیم از ثانیه به ثانیه مان استفاده بکنیم، خدایی ناکرده اتلاف وقت نداشته باشیم، به اندازه ی کافی وقت استراحت هم گذاشتیم ولی اگر می بینید که بعضا گاهی اوقات اساتید پشت سر هم می شود، بدانید که واقعا ما تلاش کردیم که شما بتوانید از این زمانی که در اینجا صرف می کنید استفاده ی بهینه را ببرید.

فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام

همان طور که شما مستحضر هستید ما سعی می کنیم که در راستای بیانات مقام معظم رهبری که در ابتدای هر سالی مطرح می کنند سین برنامه مان را بچینیم، واقعا هدف این است که ما ببینیم آقا چه می خواهند، به خصوص که الان دیگر شما شرایط و زمان را دارید می بینید، آقا مرتب در همه ی مسائل دیگر الان دارند صحبت می کنند، از مسائل اخلاقی گرفته تا مسائل امنیتی و… همه چیز را دیگر آقا دارند بیان می کنند، جو هم دست همه ی شما است، متاسفانه خب می بینم که بعضا بعضی ها الان که حالا ممکن است از مسئولین هم باشند، آن طور که باید و شاید نیستند. امیدوار هستیم که ما به عنوان بخشی از گروه فرهنگی جامعه، به هر حال ادعای ما این است که مدیران پیروان عترت، مدیران هیات هستیم، هیات هم مخاطبینش، مخاطب عام است، مردم و عموم جامعه مخاطبین شما هستند، خب دیگر اینجا الان ما پیش خداوند هم دیگر عذری نخواهیم داشت که ما نتوانستیم، ما باید واقعا ابتدا سر فصل کارمان باید بیانات مقام معظم رهبری باشد، فرصت هایمان هم فرصت های خوبی است، شما فرصت های محرم را دارید، ماه رمضان را دارید، ایام فاطمیه را دارید، بهترین زمان هایی را شما در دست دارید که قلوب مردم آماده ی پذیرش است؛ خب چه چیزی بهتر از این، چه فرصتی بهتر از این، واقعا الان ببینید چند سال است که آقا مطرح می کند بحث اقتصاد مقاومتی را، امسال من دیگر حقیقتا به دوستان گفتم که ما شرمنده ایم، باید واقعا سرمان را به زیر بیاندازیم که آقا امسال دیگر بر می گردد می گوید اقدام و عمل؛ مگر آن زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح شد، همان موقع نباید اقدام و عمل می شد؟ انقدر اقدام و عمل نشد که آقا امسال را گفتند سال اقدام و عمل، باز هم آیا ما همچنان دلمان را خوش می کنیم به این بنرهایی که به دیوارها بزنیم که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل. ما به عنوان یک نهاد فرهنگی چقدر توانستیم این بحث را فضا سازی کنیم؟! جو جامعه را آماده کنیم، واقعا چقدر کار کردیم؟! من خواهش می کنم در جلساتی که هم اندیشی داریم ما، واقعا بیایید و نظراتتان را بدهید، ببینیم که چه کار کردیم؟! از پارسال تا به حال چه قدمی به جلو برداشتیم؟! اینکه آقا می فرمایند اقدام و عمل، یعنی اینکه اقدام و عمل نشده است، یعنی حرف های من زمین مانده است؛ خودمان در زندگی هایمان چقدر عمل کردیم؟ می دانید که اگر کسی خودش عامل نباشد حرف او اثر ندارد؛ چقدر ما با اساتیدی که دعوت می کنیم در مراسماتمان، مطرح کردیم که آقا، دغدغه های مقام معظم رهبری این است.

آقا بحث کاهش نسل را مطرح کردند، آقای عباسی که ما قبلا در خدمتشان بودیم و این دوره هم در خدمتشان هستیم؛ ما یک دوره ی آموزشی از ایشان دعوت کردیم مطالب خیلی مهمی را مطرح کردند، به همان خاطر گفتیم این بار هم ( حالا در این جمع همه ی خواهران هستند. خب می دانید که در دوره ی آموزشی ظرفیت ما محدود است و تعداد کمتری هستند)، انقدر این مطلب مهم بود که ما گفتیم که این بحث را دوباره ادامه بدهیم با ایشان؛ به قول فرمایش ایشان که می گوید: چیزی که پشت آقا را می لرزاند، همین بحث کاهش جمعیت، بحث بحران جمعیت است؛ خب ما چقدر فرهنگ سازی کردیم در هیات هایمان؟! ما با آقای عباسی که صحبت می کردیم، گفتیم که به نظر می آید یک تحول هایی ایجاد شده است، ایشان گفتند خیلی نه؛ شاید دو سه درصد. واقعا دشمن دارد کار می کند؛ الان در بحث فضای مجازی، آقا در دیدار اخیری که با روحانیون داشتند فرمودند که: بازار شبهات رواج دارد، هم فضای مجازی کمک می کند و هم انگیزه های سیاسی برای ترویج آن وجود دارد، این ها مواجهه لازم دارد.

خودمان کارهایمان را ارزیابی کنیم

 رای جهاد لازم نیست فقط شمشیر برداریم؛ این بزرگترین جهاد است؛ برای این جهاد خود را آماده کنید. چه کسی باید خودش را آماده کند؟ هر کسی در حد توان خود، یعنی برویم دنبال آن، فقط اینکه ما نمی توانیم، ما بلد نیستیم، ما اینکاره نیستیم، برای ما عذر نخواهد بود، اگر بنا بود این ها برای ما عذر باشد، رزمنده های ما هم ابتدا باید می گفتند نمی توانیم، امکانات نداریم، دشمن با تمام قدرت، همه دست به دست هم دادند آمدند میدان، خب آن ها که عذر داشتند دیگه، می گفتند ما که هم امکانات نداریم، هم نیرو نداریم و هم بالاخره کشوری که تازه انقلاب کرده، هیچ چیز آن روپا نیست، ولی هیچ کدام نگفتند که ما نمی توانیم، رفتند و یاد گرفتند، رفتند و آموزش دیدند، بهترین کارها را کردند. مگر آن ها چند سال داشتند! همه ی این هایی که فرماندهان جنگ بودند، مگر چند سال داشتند؟! همه بیست و چهار سال، بیست و پنج سال، نهایت سی ساله بودند، ولی چون خواستند و ضرورت دیدند، رفتند، یاد گرفتند و بهترین کارها را کردند. امروز آقا می فرمایند: جنگ واقعی الان جنگ در فضای مجازی است، برویم یاد بگیریم؛ در این فضا ما چقدر وارد هستیم! حقیقتا دلمان را خوش نکنیم به چهارتا مراسم! ما در شهادت ها این مراسم را می گیریم، در ولادت ها این مراسم را می گیریم! تمام شد؛ بعد دیگر وجدان خودمان هم راحت می شود، می گوییم خب ما که کار کردیم، ما که آمدیم یک بخشی از فضای فرهنگی کشور را اشغال کردیم، خب کارهم کردیم دیگه، این ها هم کارهای ما است.

اتاق فکر یک اصل اساسی کار فرهنگی است

یک اتاق فکری که ما تاکید کردیم و بازهم تاکید می کنیم که واقعا از افراد صاحب فکر دعوت بشود؛ من امسال از تمام مسئولین مراکز استان ها می خواهم که حتما گزارش اتاق فکر خودشان را برای ما بفرستند و دنبال این باشند که در شهرستان ها اتاق فکر راه اندازی شود؛ اگر ضعیف است اتاق فکر قوی شود، تقویت کنید اتاق فکر را. بنشینید و ببینید واقعا نیاز ها چه چیزی است، آقا روی چه چیزهایی تاکید می کنند؟ بعد آن وقت برنامه ریزی کنیم و گام به گام جلو برویم. امیدوارم که امسال ما بهتر از سال گذشته مان      بوده باشد؛ یعنی وقتی با خودمان می نشینیم و خلوت می کنیم، می گوییم خب الحمدالله من امسال موفق تر بودم، به وجدان خودم که دروغ نمی توانم بگویم؛ الحمدالله من امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت داشتم، موفق تر بودم در انجام کار، و امیدوارم که سال دیگر که ما به شرط حیات ان شاءالله همه سالم و خوب باشید و باز دور هم اگر ان شاءالله جمع شدیم، همه بگوییم خب ما امسال گام های بلندتری را برداشتیم. باور کنید دشمن با تمام توان به میدان آمده است، هم اوضاع داخلی خودمان را می بینید و هم به وضع خارج اشراف دارید دیگر در این حد همه ی ما می دانیم با تمام توان آمده است. آقا فرمودند نفوذ؛ نفوذی ها تا بالاترین رده ها جلو آمدند. امروز آقا یک حرفی می زند، فردا آن مسئول می رود برعکس حرف آقا حرف می زند، تا به حال نداشتیم، یعنی وقاهت تا این اندازه نداشتیم، به این صراحت نداشتیم، پس وضعیت را بدانید، واقعا شب نباید خواب داشته باشیم، باید نگران باشیم، خیالمان راحت نباشد که خب الحمدالله همه چیز سر جایش است! واقعا مسئولیت داریم در جبهه ی فرهنگی. امروز شما در جبهه ی فرهنگی، من همیشه این را می گویم که خواهر ها در خط مقدم جبهه ی فرهنگی هستند. امروز شما در جبهه ی فرهنگی دارید می جنگید؛ اگر کم بگذاریم، اگر کوتاهی کنیم قطعا همه ی ما فردای قیامت باید پاسخگو باشیم، کما اینکه اگر تلاشمان را بکنیم قطعا اجر فراوانی خواهیم داشت و حتما از خداوند کمک بگیریم و حتما از ائمه ی اطهار کمک بگیریم. واقعا هر برنامه ای که داریم، دو رکعت نماز توسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها) بخوانیم که آنچه که لازم است خدایا، آنچه که ضروری است خانم کمک کنید به ما، آنچه که ضروری این نظام است، آنچه که ضروری و رضای امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) است را ما بتوانیم انجام دهیم.

شما اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را رها نمی کند

یکی دیگر از مطالبی که آقا همیشه تاکید می کنند، ترویج فرهنگ کتابخوانی است. واقعا نسل جوان ما چقدر کتاب می خواند؟! چقدر اطلاعات دارند؟! این وظیفه ی ما است، آن بخش خادمین افتخاری که خدمت شما گفتیم که این ها بهترین نیروهایی هستند که با شما آمدند جلو و گفتند ما آماده ایم، چه خوراکی داری به ما بدهی، آن ها بهترین نیروها هستند و بعد از آن ها به اصطلاح انشعاب پیدا کنند، نیروهای جوان را بیشتر بتوانید جذب کنید ان شاءالله؛ برگزاری مسابقات کتاب اگر بگذارید حتما جواب می گیرید. یعنی خودتان اهتمام داشته باشید به این کار، بدانید که لازم است. یکی از ضعف های ما این است که ارتباط ما با هیات های دانشجویی. چند نفر از خواهران بزرگوار با هیات های دانشجویی دانشگاه ها ارتباط دارند؟! فکر می کنم 15 نفر، الان حدود صد و هشتاد نود نفر اینجا حضور دارند. چقدر با دانشجوها ارتباط داریم؟ کم. چرا در اتاق فکرمان دعوت نمی کنیم از مسئول بسیج دانشجویی را که بیاید آقا ما با هم می توانیم تعامل داشته باشیم. وضعیت دانشگاه هایمان اینطوری است، می بینید دیگر نیاز به توضیح ندارد. اگر همه دست به دست هم بدهیم، من نگویم هیات من! هیات من که هیات من است، آن هم هیات دانشگاه است به او هم کاری ندارم، آن یکی هم بگوید ما هم که بسیج هستیم؛ گاهی اوقات آدم می بیند انقدر با هم دیگر ناسازگاری پیش می آید که جای تاسف دارد. دشمن در باطل خودش متحد، امیدوار، تلاشگر؛ ما در حق خودمان کُند، راحت، خسته و نا امید؛ نباید اینطور باشیم. «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» شما اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را رها نمی کند، قطعا خدا شما را یاری می کند و آن وقت «إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» یعنی باطل نابود می شود؛ کف روی آب است، به شرطی که ما اقدام کنیم، به شرطی که ما تلاش کنیم، اگر ما تلاش کنیم خداوند نیروی ما را، توان ما را، قدرت ما را چندین برابر می کند. دیگر همه ی شما جنگ را دیدید، مگر غیر از این بود؟! تمام کشور ها آمدند پشت به پشت هم دادند که انقلاب ما را نابود کنند، نتوانستند، بهترین امکانات را به میدان آوردند، نتوانستند، الان هم که این داعش و تکفیر و اینها، این ها همه برای ما هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *