٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / ٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

سرپرست تیم ایرانی حاضر در مسابقات وجیها بالحسین گفت: از میان ایرانیان، ٧ مداح راهی فینال شدند که هم‌اکنون این مسابقات درحال برگزاری است و نفرات برتر عید فطر معرفی می‌شوند.

٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

هیاتحسن خانچی، داور مسابقات و سرپرست تیم ایران در مسابقات وجیها بالحسین کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسابقات مداحی وجیها بالحسین علیه السلام به میزبانی کشور عراق در شهر کربلای معلی برای سومین سال برگزار می‌شود که امسال برای اولین‌ بار به صورت بین‌المللی شکل گرفت و در زبان‌های فارسی و ترکی هم شرکت‌کننده پذیرفت.

استقبال مسؤولان مسابقات از پیشنهاد داور ایرانی

وی ادامه داد: در ابتدای ماه مبارک رجب از عراق با بنده ارتباط گرفتند و دعوت به مسابقات کردند و پیشنهاد بنده برای این دوره، اضافه شدن زبان فارسی و ترکی بود و استقبال کردند.

٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

تیم ٣٠ نفره‌ای از ایران راهی عراق شد

خانچی با اشاره به اینکه خودش ذاکر اهل بیت است و آثاری به زبان عربی دارد و در کشور عراق شناخته شده است، تصریح کرد: پذیرش را شروع کردیم و تقریباً از بین بیش از ششصد نفر که معرفی شدند، در نهایت تیم ٣٠ نفری از ایران راهی مسابقات شدند. مرحله مقدماتی ٢ هفته به طول انجامید.

داورانی از ۶ کشور قضاوت کردند

وی با اشاره به اینکه ترکیب هیأت داوران این مسابقات از سرشناس‌ترین ذاکرین  این عرصه بود، گفت: داورانی از کشورهای بحرین، آذربایجان، لبنان، ایران و عراق و قطر قضاوت را بر عهده داشتند. این مسابقات به صورت خصوصی و توسط شخص عماد الزبیدی مدیر شبکه الکمیل برگزار می‌شود و تیم حاضر  ایران هم به صورت آزاد و بدون وابستگی به نهادی حضور پیدا کردند.

٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

سرپرست تیم ایران در مسابقات وجیها بالحسین کربلا با اعلام اینکه حضور در این مسابقات موجب دیده شدن استعدادهای مداحان ایرانی در داخل و خارج از کشور شده است، گفت: ایران و عراق در زمینه مداحی و تعظیم شعائر حسینی می‌توانند هم‌افزایی کنند. اگر بناست در کشور ایران هم مسابقات مشابهی برگزار شود، با هم‌افزایی نهادهای مختلف می‌توان مسابقه‌ای یکپارچه و قوی با حضور استعدادهایی که در کشورمان ایران بسیار است، برگزار شود. حضور ما داوران و ذاکرین ایرانی در این مسابقات بین‌المللی، در قدم اول پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه مداحی از قبیل سبک مناسب و اشعار و نوحه‌های اصیل  و پرمضمون می‌تواند باشد.

وی گفت: اگر مداحان ایرانی به قرائت قرآن هم تسلط داشته باشند، در چنین عرصه‌هایی توفیق بیشتری خواهند داشت.

٧ مداح ایرانی راهی فینال مسابقات وجیها بالحسین کربلا شدند

بوسه داور مسابقات بر دستان مداح نوجوان ایرانی

خانچی ابراز داشت: در تیم ایران چهار نفر از نوجوانان مداح امیرحسین باقری، عطا سعادتی، یاسین عاملی‌زاده و سید محمد حسینی حضور پیدا کردند و به نوحه‌خوانی پرداختند. نوحه‌خوانی این نوجوانان به خصوص سیدمحمد حسینی در صحن مسابقات با استقبال حضار و به خصوص داوران مواجه شد تا جایی که ملاعلی پاشازاده از داوران این مسابقه بر دستان این نوجوان بوسه زد.

هفت مداح ایرانی راهی فینال شدند

وی با اشاره به اینکه مرحله نیمه نهایی این مسابقات از ٢٠ ماه رمضان برگزار شده است، ادامه داد: از میان ایرانیان، هفت مداح امیرحسین باقری، ابوالفضل واعظی، مصطفی محمدی، میثم بهرامی، حسن حیدرزاده، الیاس شیرمحمدی و امیر سلیمانی راهی مسابقات فینال شدند که مرحله نهایی در حال برگزاری است و نتایج نهایی در  روز عید فطر اعلام می‌شود.

سرپرست تیم ایران در مسابقات وجیها بالحسین کربلا در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از طرف خودم و تیم حاضر در این مسابقه وجیها بالحسین از خانواده‌ها، اساتید، مربیان و شاعران این ذاکرین که در کنار این عزیزان بودند، تشکر و قدردانی کنم. امید داریم با دعای خیر مردم ایران، بتوانیم پرچم پرافتخار ایران را در تعظیم شعائر در سراسر عالم به اهتزاز در بیاوریم.

منبع: فارس

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *