پاسخگویی عالمانه به شبهات؛ سلاح بُرنده مقابله با تهاجم فرهنگی

خانه / مطالب و رویدادها / پاسخگویی عالمانه به شبهات؛ سلاح بُرنده مقابله با تهاجم فرهنگی

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین به هجمه فرهنگی دشمن و ایجاد شبهات اشاره کرد و گفت: توجه مردم به امامزادگان موجب شده شبکه‌های معاند علیه بقاع متبرکه شبهه‌افکنی کنند،‌ لذا باید عالمانه و با کارهای فرهنگی مناسب، پاسخ این شبهات داده شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل  در نشستی با خادمین بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(علیه السلام)، در سالن اجتماعات این کل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا امامزادگان و جایگاه آنها به مردم معرفی شود.
وی با بیان این که دشمن همه توان و امکانات خود را در تمامی حوزه ها علیه مکتب اهل بیت(علیه السلام) به کار گرفته، خاطرنشان کرد: ما نیز باید با تمام تلاش در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم و یکی از سلاح های مقابله با تهاجم فرهنگی، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه می باشد.
حجت الاسلام عادل، خاطر نشان کرد: در بقاع متبرکه همه قشرهای جامعه حضور می یابند و این نشان دهنده عشق و ارادت مردم به فرزندان اهل بیت(علیه السلام) است. در همین راستا خادمان در جذب مردم به امام زادگان نقش موثری دارند، و رفتارها بایستی به گونه ای حساس باشد که مردم به امامزاده ها جذب شوند.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین با تاکید بر این که بقاع متبرکه و امامزادگان در بین مردم از جایگاه ارزشمند و خاصی برخوردار هستند، گفت: باید توجه بیشتری به اعتقادات مردم در مسائل فرهنگی داشت، یعنی نه تنها بحث زیارت مطرح باشد، بلکه به لحاظ فکری و عقیدتی هم تلاش شود عقیده افراد راسخ‌تر گردد.
وی به هجمه فرهنگی دشمن و ایجاد شبهات اشاره کرد و بیان داشت: توجه مردم به امامزادگان موجب شده شبکه‌های معاند علیه بقاع متبرکه شبهه‌افکنی کنند،‌لذا باید عالمانه و با کارهای فرهنگی مناسب، پاسخ این شبهات داده شود.
حجت الاسلام  عادل بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ زیارت تاکید کرد و افزود: باید برای از بین بردن و مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان به امامزادگان پناه ببریم و قطعاً وقتی این اماکن مقدس تبدیل به قطب فرهنگی شود، جلوی ناتوی فرهنگی گرفته می‌شود.
منبع: وارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *