پانزدهم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر است/ مراسم همراه با تصویر

خانه / استان ها / پانزدهم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر است/ مراسم همراه با تصویر

حجت الاسلام خالدی با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: پانزدهم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مراسم گرامیداشت سالگرد ۱۵خرداد سال۴۲درمسجدامام حسن مجتبی(علیه السلام)شهر مال خلیفه برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام خالدی افزود: ۱۵خرداد پیوند معنوی و عظیم مردم کشور  و تجسّمی از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.

وی ادامه داد:پانزده خرداد، روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

حجت الاسلام خالدی گفت: در سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342،دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی (ره) یورش بردند و امام راحل را که به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، در سخنان کوبنده ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.

وی ادامه داد: هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان های شهر قم، زیر پای مردان و زنان انقلابی ـ در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند ـ به لرزه در آمد.

حجت الاسلام خالدی افزود: این صحنه، در آن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستم شاهی هستند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی  و اقامه جماعت نماز ظهر وعصر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *