پای داعش به لیبی هم رسید

خانه / مطالب و رویدادها / پای داعش به لیبی هم رسید

وزیر خارجه لیبی از احتمال حضور داعش در کشورش اظهار نگرانی کرد.

تنش ها در لیبی همچنان ادامه دارد و گروه های متعدد بر بخش های مختلف این کشور اشراف داشته و عملا لیبی را چند پاره نموده اند.

به گزارش اسکای نیوز، محمد الدایری وزیرخارجه لیبی که به قاهره مصر سفر کرده است نسبت به رشد و سرایت تروریست های داعش به این کشور هشدار داده است. گروه های تروریستی فجر و انصار الشریعه بر مناطقی عظیمی از لیبی همچون طرابلس  پایتخت، بنغازی و سرت تسلط دارند. گروه های فوق به لحاظ فکری نزدیک به جریان هایی نظیر داعش هستند. الدایری هشدار داده که با قدرت گیری داعش در سطح خاورمیانه احتمال اعلام وفاداری جریان های فوق به داعش وجود دارد.

وزیر خارجه لیبی اظهار داشته است که ناامنی های موجود در این کشور زمینه ی مناسبی را برای حضور و انتقال برخی اعضای داعش به این کشور فراهم ساخته است. هم اکنون صدها لیبیایی در عراق و سوریه برای نیروهای داعش مبارزه می کنند. محمد الدایری همچنین از تلاش تروریست ها برای دستیابی بر منابع نفتی و فرودگاه های این کشور خبر داده است. بر اساس گزارش های اعلام شده، جنگنده های ارتش ملی لیبی فرودگاه مصراته را در روزهای گذشته چندین مرتبه بمباران کردند.

مقام‌های لیبی اعلام کرده اند که روز گذشته تروریست های افراطی با استفاده از قایق‌های تندرو به پالایشگاه بندری السدره، یکی از اصلی‌ترین مراکز نفتی این کشور، حمله کرده‌اند و با پرتاب راکت دست کم ۱۹ سرباز را کشته‌اندمقام‌های دولتی در لیبی این حملات را به شبه‌نظامیان جنبش فجر نسبت می‌دهند که بخش های وسیعی از غرب این کشور را در اختیار دارنددو ترمینال نفتی راس لانوف و السدره در ماه نوامبر گذشته و در پی درگیری بین نیروهای دولتی با گروه های مسلح بسته شده بود.

از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی، این کشور صحنه درگیری های خونینی بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *