پرداختن به نماز در فضای مجازی هم خاصیت ضد فحشا دارد

خانه / مطالب و رویدادها / پرداختن به نماز در فضای مجازی هم خاصیت ضد فحشا دارد

با اشاره به اینکه نماز در قرآن از مهم‌ترین ابزار جلوگیری از غلبه شیطان و فحشا معرفی شده است، گفت: خداوند آن را ابزار ذکر خود معرفی می‌کند بنابراین کسی که مدام در یاد خدا باشد، از گناهان پرهیز می‌کند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور دبیر شورای راهبردی ترویج نماز در فضای مجازی ستاد اقامه نماز:
با اشاره به اینکه نماز در قرآن از مهم‌ترین ابزار جلوگیری از غلبه شیطان و فحشا معرفی شده است، گفت: خداوند آن را ابزار ذکر خود معرفی می‌کند بنابراین کسی که مدام در یاد خدا باشد، از گناهان پرهیز می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان و از دست‌اندرکاران «جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اهداف برگزاری این جشنواره، با اشاره به اینکه فضای مجازی در عصر حاضر از مهم‌ترین ابزارهای انتقال پیام و حتی انتقال فرهنگ‌ جوامع است، گفت: امروز درصد بالایی از جوانان و نوجوانان در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند و مهم‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی این است که از این فضا در راستای تربیت صحیح این قشر آسیب‌پذیر استفاده کنند. اگر فضای مجازی را در کنار آسیب‌های فراوانی که دارد، یک فرصت تلقی کنیم، خود به خود جلوی بسیاری از آسیب‌های این فضا را خواهیم گرفت. بنابراین ما ابتدا موضوع نماز را در نظر گرفتیم.

مدیر سازمان تبلغات استان کرمان با بیان اینکه ترویج نماز در بین اقشار مختلف جامعه  از اهداف این دوره از «جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» است، بیان کرد: با توجه به محورهایی که برای این جشنواره در نظر گرفتیم، اگر آن را حتی به عنوان سرگرمی محسوب کنیم، تا حدودی می‌تواند از ورود افراد به فضاهای نامناسب مجازی جلوگیری کند، زیرا عمده کسانی که به سمت مسائل منفی این فضا می‌روند، به دلیل نبود محتوای دینی و فرهنگی مناسب است. بنابراین لازم است برنامه‌های دینی و معرفتی در فضای مجازی از سوی مسئولان فرهنگی جامعه گسترش یابد.

عرب‌پور ضمن بیان اینکه سخنرانی و خطابه یکی از ابزار اثرگذار دینی و فرهنگی است،‌ افزود: اکنون که فضای مجازی در جوامع گسترش یافته است، باید در عرصه دینی و فرهنگی از این ابزار استفاده مناسب شود، هرچند در کنار آن نباید سخنرانی، بحث و موعظه را رها کرد بلکه باید این دو ابزار را با یکدیگر به کار گرفت.

دبیر شورای راهبردی ترویج نماز در فضای مجازی ستاد اقامه نماز درباره علت انتخاب موضوع نماز برای این جشنواره گفت: خداوند در آیات قرآن، نماز را از مهم‌ترین ابزار جلوگیری از غلبه شیطان و فحشا معرفی می‌کند و نیز آن را از ابزار ذکر خود معرفی می‌کند و می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِی؛ به یاد من نماز برپا دار». بنابراین کسی که مدام در یاد خدا باشد، از گناهان پرهیز می‌کند و استمرار این امر از سوی یکایک افراد جامعه، باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *