khodavand

پرده پوشی خداوند – آیت الله جوادی آملی

خانه / علما وسخنرانان / دیگر سخنرانان / پرده پوشی خداوند – آیت الله جوادی آملی

حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله پیش خداوند عرض کرد : خدایا اعمال امت ما را به ما واگذار کن. من از طرف شما به حساب اینها رسیدگی می کنم . تا امّت من در مقابل دیگران خجل نشوند.

پرده پوشی خداوند – آیت الله جوادی آملی

     گاهی اوقات خداوند نمی خواهد پردۀ هر کسی دریده شود . خداوند بعضی از ملائکه را مأمور کرده است تا اعمال ما را ببینند و یادداشت کنند. اما خداوند برای اینکه آبروی ما را حفظ کند اجازه نمی دهد ملائکه اعمال ما را ببینند . در دعای کمیل می خوانیم : خدایا ملائکه را فرستاده ای تا مواظب ما باشند. اما گاهی اجازه نمی دهی تا آنها ببینند نیت ما چیست و یادداشت کنند. برای اینکه آبروی ما نزد اینها نرود .

     حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله پیش خداوند عرض کرد : خدایا اعمال امت ما را به ما واگذار کن. من از طرف شما به حساب اینها رسیدگی می کنم . تا امّت من در مقابل دیگران خجل نشوند. حسابشان با من باشد. پاسخ و روایتی که هست در نهج الفصاحه است. فرمود : حساب امّتم با من است برای اینکه آبروی آنها حفظ شود حتی اجازه نمی دهم تو ببینی بعضی ها هستند که با من کار دارند. من حساب آنها را مستقیم دارم .

     sکسانی هستند که آبروی هیچ کسی را نبرده اند. اگر یک غفلتی هم کرده اند نمی خواهم آبروی شان برود حتی نزد تو ، اینان در تمام مدت سعی کردند آبروی دیگران را حفظ کنند. حالا یک بار یک غفلتی کردند. حساب اینان را خود بر عهده می گیرم که حتی توی پیغمبر هم نبینی که نزد تو خجالت بکشند … .

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *