پس انداز روز قیامت چیست

خانه / مطالب و رویدادها / پس انداز روز قیامت چیست

يكى از ويژگى ‏ها و جاذبه ‏هاى پيام‏ هاو سخنرانى ‏هاى پيامبر (صلی الله علیه و آله) و پيشوايان دينى، كوتاه و گزيده‏ گويى است كه در هر زمان مى‏ تواند مخاطبان را در فرصت‏ هاى كوتاه تبليغى يارى نمايد.

*چه خبر؟

شخصى از دوستش پرسيد چه خبر؟ دوستش گفت: سه خبر دارم: خبر سوخته، خبر سوختنى و خبر ماندنى. خبر سوخته، خبر روزنامه ‏هاى باطله است؛ خبر سوختنى، خبر روزنامه‏ هاى آينده و خبر ماندنى، خبر پيامبران، معصومان (علیه السلام) و خبر ولايت و غدير است.  (۱)

*بركت وضو

پيامبر (صلی الله علیه و آله) به انس ‏بن‏ مالك فرمود: تا مى‏توانى با وضو باش كه خداوند عمرت را زياد مى‏كند و اگر توانستى شب و روز و در همه اوقات با وضو باش.(۲)

*ياد خدا و مرگ‏

لقمان به پسرش فرمود: يا بُنىَّ كُنْ ذاكراً ابداً الشَّيئين: الخالق و الموت و كن ناسياً ابدا الشيئين: احسانك في حقّ الغير و اسائة الغير في حقّك‏(۳)

اى فرزندم! همواره دو چيز را فراموش مكن، ياد خداوند و مرگ. و دو چيز را فراموش كن، نيكى‏ات در حق ديگرى و بدى ديگرى در حق خودت.

*بهترين رفيق‏

يكى از فرازهاى دعاى جوشن كبير، «يا نعم الرفيق» است. يعنى: اى بهترين رفيق. زيرا رفيقان، تو را براى خود مى‏خواهند، اما خدا تو را براى خودت مى‏ خواهد. رفيقان مقطعى و رفتنى هستند، اما خداوند تنها رفيق ماندنى و هميشگى است.

  ( 1). عَمَّ يَتَساءَلُونَ* عَنِ النَّبَإِ الْعَظيم‏ ( نبأ/ 1 و 2)

  ( ۲). وسائل الشيعه، ج 1، ص 268.

  ( ۳). گنج حكمت يا احاديث منظوم، ص 56.

منبع : حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *