پشت پرده جنگ روانی سعودی‌ها علیه حزب الله لبنان

خانه / مطالب و رویدادها / پشت پرده جنگ روانی سعودی‌ها علیه حزب الله لبنان

رسانه های سعودی چند روزی است که جنگ روانی و تبلیغاتی خود علیه مقاومت لبنان را تشدید کرده و در این میان اینگونه ادعا و القا می کنند که حزب الله از جنگ با تروریست ها خسته شده و برای خروج از سوریه تلاش می کند.

در این زمینه روزنامه الوطن که پیشتاز رسانه های سعودی در اتهام زنی و دروغ افکنی علیه مقاومت است، مدعی شده است حزب الله برای خروج از سوریه تلاش می کند. این رسانه که خبرهای ساختگی ودروغین خود را به آنچه منابع سیاسی آگاه می خواند، نسبت می دهد، به نقل از همین منابع ادعا می کند حزب الله به سبب خسارت های دردناکی که در سوریه متحمل شده است، به دنبال ترک این کشور است. رسانه های سعودی حمله گسترده اخیر تروریست های تکفیری به منطقه شیعه نشین بریتال لبنان را که به شهادت جمعی از مردم بیگناه منجر شد، هم با آب و تاب و اشتیاق فراوان بزرگنمایی کردند تا عمق خصومت ورزی و کینه خود نسبت به مقاومت را نشان دهند. در حالی که هیچ یک از مسئولان ارشد حزب الله لبنان هرگز به خروج رزمندگان مقاومت از سوریه اشاره نکرده اند، الوطن مدعی شد نظام ایران، اشاره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بر ضرورت عقب نشینی از سوریه را رد کرده و گفته است هنوز زمان این کار فرا نرسیده است.

این روزنامه برای اثبات ادعاهای خود به نقل از “فارس سعید” از نمایندگان سابق پارلمان لبنان که همسو با عربستان است، ادعا کرده است که تحرکات نصرالله و سفر اخیرش به بقاع و سخنان شیخ نعیم قاسم معاون وی پس از دیدار با استفان دی مستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه مبنی بر اینکه هیچ راه حلی درباره سوریه جز راه حل سیاسی وجود ندارد و همه باید امتیازهای دردناک بدهند، همه اینها نشانه هایی است مبنی بر اینکه کسانی که مدعی بودند قادرند با دخالت در سوریه اوضاع را تغییر دهند، خسته شده اند و خود را در نبرد بی نتیجه وارد کرده اند. این عضو وابسته به جریان 14 مارس در اظهاراتی که بیشتر به نفع صهیونیست هاست تا مردم لبنان، ادعا کرده است خواستار خلع سلاح مقاومت شده و ادعا کرده است هیچ راه حلی در لبنان جز از طریق تحویل سلاح به دولت لبنان از سوی حزب الله وجود ندارد.

الوطن در حمایت از گروه های مسلح تروریستی در سوریه ادعا می کند که تنها راه حل بحران سوریه، خروج حزب الله از این کشور است.

اما پاسخ جوسازی و جنگ روانی سعودی ها علیه مقاومت را شیخ نبیل قاووق معاون رئیس اجرایی حزب الله لبنان داده است جایی که تاکید کرده است مقاومت امروز در اوج قدرت و روزهای طلایی خود از نظر آمادگی، تسلیحاتی و تجارب قرار دارد و امروز قادر است در مقابل هر گونه تجاوز اسرائیلی، پیروزی را محقق کند و مسیر پیروزی هایی را که در سوریه آغاز کرد، تکمیل کند و همین موفقیت ها و پیروزی ها، سبب خشم شدید، ناامیدی و سردرگمی کسانی شده است که بر طرح تکفیری در منطقه حساب باز کرده و به آن دل بسته اند. بر خلاف ادعاهای سران 14 مارس و رسانه‌های حامی آنها علیه حزب الله و متهم کردن این جنبش به کشاندن ارتش به سمت درگیری و جنگ فرسایشی با گروه های مسلح، این مسئول حزب الله تاکید کرده است آنچه برای مقاومت لبنان اهمیت دارد، این است که تجاوز تکفیری به لبنان، دیگر در حد حرف نیست و به یک واقعیت تبدیل شده است، تکفیری‌ها کانون های امنیتی و نظامی در استان های مختلف لبنان دارند و بخش هایی از خاک لبنان در مرزهای شرقی با سوریه را اشغال کرده اند.

یکی از دلایل تشدید جنگ روانی دشمنان مقاومت و انتشار اخبار ساختگی و دروغ به پیروزی های پیاپی جبهه مقاومت در منطقه به ویژه موفقیت های چشمگیر اخیر ارتش سوریه در نبرد با تروریست های مورد حمایت غربی ها و رژیم های مرتجع عرب برمی گردد. موفقیت مقاومت لبنان در مهار توسعه طلبی داعش و متواری شدن تروریست های تکفیری در برابر رزمندگان حزب الله باعث خشم و آشفتگی دشمنان مقاومت به ویژه سعودی ها و جریان 14 مارس شده است و علت تشدید جنگ روانی آنها را باید در این مساله جستجو کرد. لبنان با معادله ارتش، ملت و مقاومت توانسته است دستاوردهایی را محقق کند که ائتلاف نمایشی ضد داعش نتوانسته است در عراق و سوریه موفقیت کسب کند، حزب الله در کنار ارتش توانسته است مانع پیشروی تروریست های تکفیری شود.

مقاومت در اوج اقتدار؛ جبهه سازش در اوج سردرگمی

همانطور که سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله گفته است آمریکا و غرب و هرکشور و هر جریانی که مال و سلاح دارد دچار این توهم هستند که می توانند دستاوردهای بزرگ مقاومت را که به دستان رزمندگان بی ادعای آن به  دست آمده، نابود کنند. علی فیاض از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان هم تاکید کرده است که مقاومت همچنان به نبرد با تروریسم ادامه می دهد، این اظهارات نیز پاسخ محکمی به ادعاهای رسانه های سعودی مبنی بر خسته شدن حزب الله از جنگ با تروریسم است که گفته است به یاری خداوند، همچنان به موفقیت های خود ادامه می دهیم . تروریست های تکفیری با وجود شعارهای فریبنده به ظاهر دینی، در عمل به سیاست  های دشمنان امت اسلام خدمت می کنند و از سوی دشمنان برای از بین بردن وحدت امت و رشد و شکوفایی مسلمانان به خدمت گرفته شده اند و بر خلاف ادعای 14 مارس و سعودی ها، حزب الله هیچ گاه از نبرد با این جرثومه های فساد و تکفیر خسته نشده و نخواهد شد. همانطور که نبیل قاووق گفته است حزب الله امروز پس از گذشت بیش از سه سال و نیم از بحران سوریه توانسته است با افزایش و ارتقای ظرفیت های نظامی خود، به جایگاه قدرت و اقتدار در معادلات لبنان و منطقه دست یافته است و همین مساله باعث خشم فتنه افکنان و طراحان جنگ روانی علیه مقاومت شده است.

مسئولان حزب الله تاکید کرده اند برای انجام وظیفه ملی و انسانی مقدس دفاع از مردم و شرافت، از جریان 14 مارس و حامیانشان که در کنار گروه های تروریستی قرار دارند، اجازه نمی گیرند. تشدید جنگ روانی علیه مقاومت که بارها شایستگی و توانمندی خود را در برابر دشمنان امت اسلام به اثبات رسانده است، در حالی است که علی برکه نماینده جنبش حماس در لبنان تاکید کرده است مقاومت تنها راه برای آزادسازی اراضی اشغالی عربی است و باید یک جبهه عربی اسلامی برای پشتیبانی مقاومت علیه دشمن تشکیل شود. این در حالی است که شیخ  هاشم منقاره از علمای اهل سنت لبنان و رئیس شورای رهبری جنبش التوحید الاسلامی لبنان در واکنش به هجمه روانی برخی طیف های همسو با محور سازش علیه مقاومت بر ضرورت همبستگی ملی با مقاومت و ارتش لبنان تاکید کرده است. طونی خوری از تحلیلگران عرب در رد ادعاهایی که از سوی رسانه های سعودی و جریان 14 مارس علیه مقاومت لبنان مبنی بر خسته شدن از جنگ با تروریست ها مطرح شده است، تاکید کرده است زمانی که حزب الله شکل گرفت، هیچ کس آن زمان گمان نمی کرد که روزی بیاید که این جنبش به منبع نگرانی برای قدرتمندترین نیروی نظامی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی تبدیل شود، اما امروز حزب الله نه به اعتراف طرفدارانش، بلکه به اعتراف رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل به یک رقیب برابر برای این رژیم تبدیل شده است.

حال باید به رسانه های سعودی و طیف همسو با آنها در داخل لبنان که جنگ روانی خود علیه حزب الله را تشدید کرده و مدعی خسته شدن این جنبش از جنگ با تروریست ها در داخل سوریه و تلاش برای خروج از این کشور شده اند، گفت آیا برای جنبشی که به اعتراف مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نه تنها مهمترین منبع نگرانی این رژیم که به رقیبی همطراز و برابر برای اسرائیل تبدیل شده، جنگ با تروریست های مزدور دشوارتر است یا با رژیمی که به انواع سلاح های پیشرفته ویرانگر مجهز و از حمایت های نامحدود قدرت های سلطه گر جهان و در راس آنها آمریکا برخوردار است ؟

البته حزب الله به این تحرکات خصمانه دشمنان خود در داخل و خارج لبنان عادت کرده و نشان داده است که هرگز تحت تاثیر جنگ روانی رسانه های محور سازش به ویژه عربستان قرار نمی گیرد و مهمترین دلیل تشدید این هجمه ها به یک چیز برمی گردد و آن پیشرفت روزافزون جبهه مقاومت و گروه های همسو با آن به رهبری ایران در منطقه است که خواب و آرامش را از حاکمان عربستان گرفته است، با نگاهی به پیروزی های پیاپی جنبش اعتراضات مردمی در یمن به رهبری انصار الله که شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آنها حکام آل سعود را آزار می دهد و کنار رفتن عناصر وابسته، موفقیت های چشمگیر ارتش سوریه در برابر گروه های تروریستی طی روزهای اخیر بنا به اعتراف مخالفان سوری و ناتوانی محور ضد سوری در سرنگونی نظام حامی مقاومت سوریه، پیشرفت روزافزون نیروهای ارتش و مردمی عراق علیه تروریسم با پشتوانه مرجعیت عالی دینی و در نهایت نقش آفرینی حزب الله در تحولات منطقه ای و تبدیل شدن آن به کابوس آزاردهنده رژیم صهیونیستی و طرف های همسو با آن از جمله حکومت سعودی می توان به چرایی تشدید هجمه روانی تبلیغاتی رسانه های عربستان و جریان 14 مارس علیه حزب الله بیشتر پی برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *