حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکار سیاستمدارن بی تفاوت

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکار سیاستمدارن بی تفاوت

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه تنها سیاستمدارانی که نسبت به مزیت‌های کشور بی‌تفاوت باشند، دنبال مذاکره می‌روند گفت: در امور سیاسی با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، هیچ نیازی به مذاکره با کشورهای غربی نداشتیم.

حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکار سیاستمدارن بی تفاوت

اولین جلسه هیأت خدام الرضا علیه السلام با حضور خادمیاران رضوی استان تهران عصر جمعه بیست و یکم تیر ماه در آستان مقدس شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس و سخنران مذهبی در این نشست با بیان اینکه مزیت نسبی در برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی، صنعتی و غیره بسیار مورد توجه است، اظهار داشت: به طور مثال زمانی که فردی می‌خواهد کنار رودخانه‌ای کاری تولیدی و یا صنعتی انجام دهد، اول باید مزیت‌های نسبی را بررسی کند تا بداند چه امکاناتی دارد و از چه امکاناتی می تواند با قیمت ارزان‌تر بهره ببرد فرضاً این فرد نباید از پنل خورشیدی برای تولید برق استفاده کند بلکه می‌تواند از آب روان برق بگیرد.

حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکارسیاستمدارن بی تفاوت

 

وی با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی باید مزیت‌های نسبی را حتما مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های سیاسی، فرهنگی و یا غیره با بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی می‌توان بهترین نتایج را به‌دست آورد به‌طور مثال در امور سیاسی با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیای ایران، کشور هیچ نیازی به مذاکره با کشورهای غربی نداشت، اما وقتی سیاست‌مداران کشور از عقل و درک درستی برخوردار نباشند و نسبت به مزیت‌های نسبی کشور بی‌تفاوت باشند، به دنبال مذاکره با کشورهای غربی می‌روند.

پناهیان با بیان اینکه علاقه میلیون‌ها نفر در جهان نسبت به امام خامنه ای  و انقلاب‌ اسلامی یک مزیت‌ نسبی برای کشور است، تصریح کرد: در بغداد مغازه میوه‌فروشی را مشاهده کردم که فردی برای خرید میوه از آن سوال کرد میوه جدید آمده است؟ مغازه‌دار پاسخ داد: بله میوه‌ها جدید رسیده است و فرد مجدد سوال کرد میوه‌ها از ایران آمده است که مغازه‌دار گفت: میوه‌های ایران نرسیده است که فرد پاسخ داد من فقط میوه‌های ایران را خریداری می‌کنم لذا منتظر خواهم بود تا آن‌ها برسند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: وقتی سیاست‌مداران کشور نتوانند از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند به دریوزگی مقابل قدرت‌های جهان می‌افتند. استفاده از مزیت‌های نسبی نیازمند درایت و عقل است که گویی خداوند آن را کم تقسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مزیت‌ نسبی که می‌تواند در زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور تاثیرگذار باشد، محبت اهل‌بیت علیه السلام است گفت: مهم‌ترین مزیت نسبی در عالم، دین، اسلام، قرآن و غیره محبت اهل بیت علیهم السلام است که قادر به انجام کارهای بسیاری است به طور مثال حرم امام رضا علیه السلام قادر است در کشور ما کارهای بسیار زیادی بکنند و یا امامزادگان ما آثار بسیاری دارند. هر درماندگی و نقصی که در این کشور وجود دارد به دلیل عدم استفاده از این مزیت های نسبی است.

پناهیان با بیان اینکه این اجتماع خادمیاران رضوی تنها نمونه‌ای از بهره‌گیری از این مزیت نسبی امام رضا علیه السلام است، گفت: تصور کنید اگر در هر کشور اسلامی، یک فروشگاه ایجاد شود که منسوب به امام‌رضا علیه السلام باشد با چه استقبالی مواجه خواهد شد. در کشور عراق اگر یک فرد از شما بگوید، خادم امام رضا علیه السلام هستم مردم آن کشور به شما غبطه خواهند خورد. فقط به این دلیل که به‌راحتی می‌توانید به زیارت امام رضا علیه السلام بروید.

حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکارسیاستمدارن بی تفاوت

این کارشناس مذهبی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه از مزیت محبت امام حسین علیه السلام استفاده کرد و مردم را به این وسیله راهنمایی کرد. او در نهایت بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ بشریت را رقم زد و مسیر تاریخ را در پیچی شگفت‌انگیز قرار داد. این مزیت در دوران دفاع مقدس نیز به کمک این کشور آمد و در جنگی که بزرگ‌ترین جنگ جهانی محسوب می‌شد موجب پیروزی ما شد، اما خائنینی که در نهایت جام‌ زهر را به امام‌خمینی رحمت الله علیه نوشاندند از این مزیت نسبی بی‌خبر بودند که گفتند مردم نمی‌آیند. آنها در جمع مردم این کشور بودند اما از ظرفیت‌های آنان خبر نداشتند زیرا فقط کافی بود که بگویند «هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله» تا باز هم لشکری از مردم در جبهه‌ها حاضر شود.

وی ادامه داد: در جریان جنگ سوریه نیز مجدداً از مزیت نسبی عشق به حضرت زینب (س) استفاده شد و جنگی را که همه تصور می‌کردند سوریه در آن شکست خورده است در نهایت با پیروزی همراه شد. در این حوزه از مزیت دفاع از حرم استفاده شد و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» جنگی را که روی کاغذ همه آن را تمام شده می‌دانستند تغییر داد و دشمن تروریستی که هم نفت و هم تمام سلاح های نوین را دارا بود، شکست داد.

پناهیان با اشاره به اینکه حرم اهل بیت علیهم السلام قدرت آفرین است، تصریح‌کرد: حرم امام رضا علیه السلام نیز قدرت بسیاری برای تربیت جوانان دارد و از این مزیت محبت به اهل بیت علیهم السلام در زمینه تربیتی بسیار می‌توان استفاده کرد، تنها باید برای افزایش این محبت در کشور برنامه‌ریزی کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه طرح خادمیاران‌ رضوی امروز میلیون‌ها نفر را در کشور همراه خود کرده است که البته هنوز نیز از ظرفیت آن استفاده نشده است، تصریح کرد: به طور مثال تصور کنید اگر همین خادمیاران بنا داشته باشند تنها از یک فروشگاه یا کارخانه خرید کنند موجب رونق آن خواهند شد و پول خرد این خادمیاران می‌تواند کارخانه‌ای را از خطر تعطیلی نجات دهد و این پیشنهادهای اقتصادی می‌تواند در سامانه خادمیاری ارائه شود. نباید این نکته که فعالیت‌های خادمیاری متفاوت از رویکردهای اقتصادی است مانع فعالیت‌های اقتصادی شود، زیرا اقتصاد ما نباید توسط صهیونیست‌ها مدیریت شود. اگر در کشور جریان خادمیاری تصمیم بگیرد با هم خرج کند و نسبت به موضوعی هزینه کند یک کارتل بزرگ اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز از ظرفیت حرم اهل بیت علیهم السلام به درستی استفاده نشده است، گفت: یکی از ثروتمندترین بنیادهای اقتصادی کشور، آستان قدس رضوی است که هیچ باری روی دوش دولت ندارد و حتی مالیات نیز پرداخت می‌کند که تمام این انرژی و قدرت این آستان نیز با کمک‌های مردمی و وقف‌های آنان حاصل شده است و نتیجه آن نیز به خود مردم برمی‌گردد. ثروت، قدرت، عزت و برکت همگی در این‌جاست، اما هنوز از ظرفیت‌های آن نتوانستیم استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان | مذاکره راهکارسیاستمدارن بی تفاوت

پناهیان گفت: دور هم جمع شدن جوان‌ها در لشکر فاطمیون، یمن، عراق، پاکستان و غیره همگی با محبت امام حسین علیه السلام و شعار «حب الحسین یجمعنا» محقق شده است که با فروش میلیون‌ها بشکه نفت نمی‌توانستیم چنین قدرتی را به دست آوریم.

وی افزود: تمام یتیمان و محرومان را می‌توان تحت سرپرستی امام رضا علیه السلام قرار داد و می‌توان به کارخانه‌ها و جوان‌های فعال در حوزه‌های دانش بنیان از محل آستان قدس رضوی وام داد تا چرخه اقتصاد فعال باشد.

این کارشناس مذهبی گفت: امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند خداوند چرا برای یک قطره اشک و یا زیارت امام حسین علیه السلام این همه ثواب ارائه کرده است؟ و پاسخ دادند که اهل بیت علیهم السلام نقشه داشتند و می‌خواستند قدرت را برای جامعه و امت اسلامی ایجاد کنند. مقام معظم رهبری فرمودند شهدا مظهر قدرت یک ملت هستند. حال شما تصور کنید امام حسین علیه السلام شهدا چه قدرتی دارد! خداوند مزیت‌های نسبی بسیاری برای ما فراهم کرده است که به طور خاص محبت به امام رضا علیه السلام یک مزیت نسبی برای ماست که به واسطه آن ابرقدرت جهان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب می‌گفتند اشک و روضه، افیون یک ملت است و روضه‌خوان‌ها را کتک می‌زدند به‌طورمثال پدربزرگ شهید حججی را کتک می‌زدند که روضه نخواند و معتقد بودند روضه موجب ضعف آنها می‌شود اما با انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه توانستیم این قدرت را بشناسیم. ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با محبت اهل بیت علیهم السلام حل کنیم و این مزیت نسبی ماست که متاسفانه اندیشمندان در این حوزه تحقیق و بررسی نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *