پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی

خانه / اختصاصی هیأت / مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی

در ابتدای این همایش مدیر هیاتهای نوجوانان و جوانان هیئات رزمندگان کشور از شرایط و قیام شیعان قم در زمان امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام گفت و ضمن تاکید بر اینکه شهرقم از زمان اهل بیت شهر قیام و جهاد و مبارزه شیعیان بود.

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی سراسر کشور با شعار «جهاد همه جانبه گامی تا طلوع»، همراه با معرفی شهید شاخص سال 98، شهید راه نابودی اسراییل شهید محمدمهدی لطفی نیاسر، سه شنبه 23 مرداد 98 در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهر قم برگزار شد.

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی
پنجمین همایش سراسری جوانان عاشورایی

در ابتدای این همایش مدیر هیاتهای نوجوانان و جوانان هیئات رزمندگان کشور از شرایط و قیام شیعان قم در زمان امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام گفت و ضمن تاکید بر اینکه شهرقم از زمان اهل بیت شهر قیام و جهاد و مبارزه شیعیان بوده، گفت دین ما با جهاد و روحیه انقلابی عجین است. ما دین انقلابی و غیرانقلابی ندرایم. اهل مجاهده مومنین حقیق هستند. امروز هم روز مقاومت اسلامی است. شهید امسالمان شهید محمدمهدی لطفی نیاسر است. شهیدی بسیار ویژه است. اصلی ترین شاخصه این شهید هیاتی بودن و انقلابی بودن و کسوت خادمی اهلبیت است.

در ادامه این همایش مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها بعنوان سخنران مراسم افتتاحیه گفت بخش جوانان و نوجوانان هیئات عاشورایی بخش مهمی از جمعیت مخاطبین هیئات است. شاید بتوان گفت مخاطبین اصلی در مسائل تربیتی هیاتها نوجوانان و جوانان هستند. هیات مکانی است برای ایجاد خلوص لازم در وجود انسان برای بندگی خدا.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی گفت رهبرانقلاب در دیدار با علما گفتند برگ برنده شما این است که شما برحق هستید. امام صادق علیه السلام به یاران و شاگردانشان توصیه میکردند برای دعوت به دین سراغ جوانان بروید،‌ چون آنها أسرع إلی کل خیر هستند. جوانان گرایش بیشتری به خوبیها دارند. نشست مدیران هیاتهای نوجوانان عاشورایی کشور واقعا از اهمیت بالایی برخوردار است. هیات محلی است برای تربیت یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، و این مسئولیت مدیران هیئات را خیلی بالا میبرد.

وی ادامه داد دشمن متوجه نقطه قوت ما شده، یعنی باور مردم، و این باورهای دینی را نشانه رفته است. در مقابل این جبهه دشمن، هیاتهای ما در جهت تقویت باور دینی مردم حرکت میکنند. شهید لطفی نیاسر محصول همین هیئات است.

ایشان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت رهبرانقلاب این بیانیه را خطاب به جوانان نوشتند. این بیانیه چکیده شصت سال مبارزه ایشان در مسیر اسلام و انقلاب است. خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی، سه محور اصلی این پیام است، برای مقدمه سازی طلوع خورشید ولایت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف. این بیانیه خطاب به جوانان است، و این وظیفه مهم مربوط به جوانان است، و مدیران هیاتهای نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان مهمترین ماموریتشان در این جهت است.

پس از سخنرانی افتتاحیه همایش، دو کلاس تخصصی برگزار شد،‌ که در کلاس اول مجتبی طالبی توضیحاتی را در زمینه مبحث خانواده و کارگاه همسرنوشتی بیان کرد،‌ و به تأکیدات بسیار رهبرمعظم انقلاب در زمینه خانواده و ازدواج، و خطرات جدی در زمینه آسیبهای اجتماعی برای جوانان، و تأکید معظم له بر لزوم ایجاد تحول در این زمینه اشاره کرد، و هیاتهای جوانان عاشورایی را دعوت به تشکیل کارگاهها و نمایشگاه ها و آموزشهای موردنیاز جوانان و خانواده ها در این زمینه ها کرد.

در انتهای مراسم افتتاحیه جناب دکتر ابراهیمی در زمینه فضای مجازی و سواد رسانه ای صحبت کرد، و ضمن بیان حساسیت بسیار زیاد فضای مجازی به توضیح برخی ترفندهای دشمنان در ایجاد موج رسانه ای و تخریب نظام و انقلاب در این فضا پرداخت، و تاکید کرد هیاتهای ما باید سطح تأثیرگذاری خود را میان جوانان غیرهیاتی هم گسترش دهند، و در برابر هجمه های وسیع دشمن که فضای مجازی را تبدیل به مسلخ جوانان کرده است ایستادگی و مقابله کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *