پیام تسلیت امام خامنه ای در پی درگذشت حجت‌الاسلام شرعی

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / پیام تسلیت امام خامنه ای در پی درگذشت حجت‌الاسلام شرعی

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین شیخ محمّدعلی شرعی را تسلیت گفتند.

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین شیخ محمّدعلی شرعی را تسلیت گفتند.
متن پیام امام خامنه ای به این شرح است:

بسمه‌تعالی
درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمّدعلی شرعی رحمة‌الله‌علیه را به خاندان و بازماندگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

این روحانی پُرتوان و پُرکار و خدوم و بااخلاص، عمر بابرکتی را در خدمت اسلام و انقلاب و مردم گذرانید و فرزند طلبه‌ی جوان خود را نیز تقدیم درگاه شهادت کرد. رحمت خدا بر او و حشر او با اولیاء اطهارش باد ان‌شاءالله.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۴ دی ماه ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدعلی شرعی، از شخصیت‌های مبارز و فعال روحانی در انقلاب اسلامی بود که در سال ۱۳۴۷ اجازه‌ی تصدی امور حسبیه و اخذ وجوه شرعیه از حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) را دریافت نمود. وی در دوران جمهوری اسلامی، مسئولیت‌ها و خدمات مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی از جمله دو دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیئت مؤسس مکتب خواهران قم (جامعةالزهرا) از سوی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و همچنین ریاست مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران را عهده‌دار بود.
این عالم مجاهد که یک فرزندش را نیز در دفاع مقدس هشتساله تقدیم اسلام نمود، صبح یکشنبه (۱۳۹۵/۱۰/۱۲) در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *