پیرغلامی که در اوج غربت درگذشت و به خاک سپرده شد

خانه / پیشنهاد ویژه / پیرغلامی که در اوج غربت درگذشت و به خاک سپرده شد

ابراهیم ملکی پیرغلام اهل بیت ۲۰ روز قبل براثر کرونا در آسایشگاه مشهد درگذشت و به درخواست خانواده‌اش، بدون آن که کسی خبردار شود، در قبرستان خواجه ربیع به خاک سپرده شد.

پیرغلامی که در اوج غربت درگذشت و به خاک سپرده شد

هیات آذرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها خبر از درگذشت ابراهیم ملکی پیرغلام اهل بیت علیهم السلام دادند که بلافاصله حجمی از پیام‌های تسلیت منتشر شد، اما خبر رسید که این پیرغلام ۹۱ ساله اهل بیت علیهم السلام زنده و در قید حیات است.

این پیرغلام، تنها یک فرزند دختر دارد که مشغول نگهداری از مادر سالمندش است و به دلیل مشکلات، امکان نگهداری پدر را نداشت. به همین دلیل، حاج ابراهیم ملکی ـ که اصالتاً تبریزی است ـ در خانه سالمندانی در مشهد نگهداری می‌شد.

بعد از انتشار این خبر امیر کرمانشاهی مداح مشهدی با اطلاع از این خبر به ملاقات این پیرغلام در آسایشگاه رفت.

حاج ابراهیم در این ملاقات از این کرمانشاهی خواست آرزویش را که حضور در هیىت است، برآورده کند. چند روز بعد با هماهنگی‌های انجام شده، حاج ابراهیم ملکی در حسینیه مکتب‌الرضا  علیه السلام مشهد حضور یافت و دقایقی نیز روضه‌خوانی کرد.

فیلم عیادت امیر کرمانشاهی از مرحوم ابراهیم ملکی

۹ مردادماه و در زمان حضور امیر کرمانشاهی مداح اهل بیت علیهم السلام جویای حال این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام از او شدیم که گفت: پیگیر حال و وضعیت او هستیم و به آسایشگاه هم اعلام کردیم هر هزینه‌ای نیاز باشد، تأمین می‌کنیم. این پیرغلام دوست دارد در جلسه هیأت ما حاضر شود اما به دلیل وضعیت کرونا فعلاً مقدور نشده است.

حال خبر رسیده است که حاج ابراهیم ملکی این پیرغلام آستان سیدالشهدا علیه السلام ۲۰ روز قبل بر اثر کرونا در آسایشگاه مشهد درگذشته است و  به درخواست خانواده‌اش، بدون آن که کسی خبردار شود، در قبرستان خواجه ربیع به خاک سپرده شده است. در زمان خاکسپاری هیچ یک از اعضای خانواده‌اش حضور نداشته است.

نثار روح این پیرغلام اباعبدالله علیه السلام فاتحه‌ای هدیه کنید.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *