پیروزی ما در عملیات «نصر ۷» معجزه ایمان بود

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / پیروزی ما در عملیات «نصر ۷» معجزه ایمان بود

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه امداد غیبی در عملیات به کمک نیروهای اسلام آمد، گفت: پیروزی ما در عملیات «نصر ۷» معجزه ایمان بود، نه برتری تجهیزات نظامی

مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات «نصر ۷» با حضور «سردار نادر ادیبی» فرمانده ستاد راهیان نور کشور در یادمان شهدای بلفت و دوپازا برگزار شد.

«سرهنگ وحیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا با بیان اینکه رزمندگان استان کرمانشاه در عملیات «نصر۷» نقش تعیین کننده‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: شهدای زیادی از استان‌های مختلف از جمله استان گیلان در سرزمین مجاهدت‌های خاموش مجاهدت و فداکاری به عمل آورده‌اند که یادواره‌های شهدا کمترین حرکتی برای یادآوری این حماسه‌ها به شمار می‌آید.

وی گفت: رژیم بعثی عراق در تیرماه ۱۳۶۷ سردشت را برای نخستین بار در تاریخ بمباران کرد که به موجب آن عده زیادی از مردم سردشت در این فاجعه جهانی جان باختند که باید یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بدارریم.

سرهنگ وحیدی بیان کرد: اگر امروز ما نتوانیم از حریم ولایت به خوبی دفاع کنیم در حق شهدا کم لطفی کرده‌ایم. غیرت، مقاومت، ایثارگری ما امروز به برکت شهداست. جوانان و دانشجویان دین خودشان را به عنوان افسران فرهنگی به شهدا ادا کنند؛ همگی باید در جبهه‌های مختلف مملکت فعالیت کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به بیانات امام خامنه ای درباره ورود جوانان در عرصه فرهنگی، اظهار داشت: حکم و دستور «آتش به اختیار» مسئله‌ای است که امروز ما باید در عرصه فرهنگ آن را در پیش بگیریم و آن چیزی را که بر روی زمین مانده است را انجام دهیم.

سرهنگ وحیدی خاطر نشان کرد: یاد جهادگران را باید قدر بدانیم کسانی که سنگرسازان بی سنگر بودند و امروز کمتر نامی از آن‌ها به میان می‌آید.

«خضرزاده» از اهالی بومی سردشت در ادامه این مراسم، اظهار داشت: ۱۲ سال پیش وقتی به یکی از روستاها دور افتاده منطقه رفته بودم مردم معترض بودند که هیچ کسی به ما رسیدگی نکرده و تنها یک پاسدار برای ما جاده ساخته بود. وقتی ماجرای این پاسدار را جویا شدم، تعریف کردند که زمانی که مردم مشغول ساخت جاده‌ای در این منطقه بوده‌اند شخصی که از این فعالیت مردم مطلع می‌شود به مردم قول می‌دهد برای آن‌ها جاده بسازد و این شخص شهید «قاسم نصرالهی» فرمانده سپاه بانه بود که فقط بعد از چند روز به عهد خود وفا می‌کند و این جاده را راه‌‎اندازی می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: اخلاص پاسداران باعث آزادسازی منطقه بلفت و دوپازا شد نه توپ و تانک و قدرت نظامی؛ ایمان رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس همیشه راه گشای مشکلات کشور بوده است.

«سردار نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه این مراسم، اظهار داشت: سردشت زخم خورده دشمنان قسم خورده اسلام است که مردم آن در یک جنگ تمام عیار در کنار رزمندگان و مجاهدان راه خدا ایستادگی کردند که منجر به پیروزی بزرگ اسلام شد.

وی گفت: عملیات نصر ۷ برای بستن راه ورود ضد انقلاب و  بیرون راندن متجاوز انجام شد. عملیاتی که یکی از عملیات‌های پیروزمندانه اسلام بود. دشمن در طول سال‌های دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور اسلامی به کار بست و در پایان با کمک آمریکا تمام توان خود را به میدان آورد که همه این امکانات نتواست در برابر ایمان رزمندگان اسلام پیروز شود.

سردار ادیبی عنوان کرد: این عملیات با حضور تیپ قمر بنی هاشمی(علیه السلام)، لشکر عاشورا و تیپ‌های سپاه انجام شد. در عملیات‌ها رمز پیروزی ما وابسته به تجهیزات نبود بلکه ثمره آن اخلاصی بود که حضرت امام (قدس سره الشریف) آن را تشریح کرده بود که نصرت خداوند را به همراه داشت.

سردار ادبی گفت: در ارتفاعات دوپازا در معبرهای پُر از مین باید تخریب چی‌ها وارد عمل می‌شدند اما با کمبود سلاح ما باید از اصل غافلگیری استفاده می‌کردیم. برادر محمودی و کتابچی به شهادت رسیدند. در شرایطی که عملیات به بمب بست می‌رسید امدادهای غیبی به کمک بچه‌ها می‌‎‌‌آمد.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *