پیشروی «محتاطانه» نیروهای عراقی در موصل

خانه / مطالب و رویدادها / پیشروی «محتاطانه» نیروهای عراقی در موصل

پیشروی نیروهای عراقی در محورهای مختلف موصل با وجود حملات گسترده تروریست‎ها، کماکان ادامه دارد.

نیروهای عراقی مستقر در محورهای موصل برای باز کردن راه‎های نفوذ جدید جهت پیشروی به سمت مرکز شهر با مشکلاتی مواجه شدند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از فرماندهی عملیات نینوی گزارش داد که نیروهای عراقی در عین حال که تلاش می‎کنند طرح جدیدی را برای جنگ موصل اجرا کنند، با چالش‌های بزرگی درباره تحقق تغییر روند جنگ و تسریع آن مواجه هستند. نیروهای عراقی در صدد باز کردن مسیرهای جدید به سمت شهر هستند.

نیروهای پلیس فدرال و تیپ زرهی نهم در محور جنوب شرقی موصل پس از آنکه در دو محله المزارع و الوحده پیشروی کردند، سعی می کنند به سمت شهر پیشروی کنند. داعش تعدادی از عناصر خود را در این محور مستقر و به نیروهای عراقی حمله کرد و مانع پیشروی آنها شد.

بر اساس این گزارش، محور شمالی نیز شاهد هیچ گونه پیشروی نیروهای عراقی و لشکر 16 ارتش عراق نبوده است و به عملیات پاکسازی و حملات موشکی و توپخانه ای از راه دور منحصر شده است.

اوضاع در محور غربی نیز که نیروهای الحشد الشعبی در آن حضور به همین منوال است و نیروهای داوطلب مردمی با حفر خندق و خاکریز از مواضع خود حفاظت می کنند و در عین حال، مواضع تروریست ها را در شهر تلعفر هدف قرار می دهند.

در محور شرقی پیشروی نیروهای مبارزه با تروریسم و نفوذ یگان های ضد تروریسم در مناطق السبعاوی و فلسطین کمابیش ادامه دارد.

یک افسر عراقی گفت: داعش در حملات سریع نیروهای عراقی در دو محله الانتصار و السلام غافلگیر شد و در پی آن چندین نفر از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که 174 نفر از عناصر داعش در عملیات ضد تروریستی الحشد الشعبی در اطراف موصل و داخل آن کشته شدند.

در همین حال، «عبدالامبر یارالله» فرمانده عملیات قادمون یا نینوی در نشستی خبری گفت: داعش تلاش کرد به مناطق التامیم، النور، البکر، الانتصار و السلام در محور شرقی موصل و همچنین دو روستا در محور جنوب شرقی و منطقه البوعویزه در محور شمالی حمله کند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *