پیشنهادات ناب جهت کمک به مستمندان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مشکل خوردند

خانه / پیشنهاد ویژه / پیشنهادات ناب جهت کمک به مستمندان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مشکل خوردند

ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی تان ضیافت می چینند تا ببینیم.

پیشنهادات ناب جهت کمک به مستمندان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مشکل خوردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ، ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی تان ضیافت می چینند تا ببینیم.
الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس هرجا بود، بلند شود و گارد رزمایش بگیرد.

پیشنهادات ناب جهت کمک به مستمندان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مشکل خوردند
پیشنهادات ناب جهت کمک به مستمندان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مشکل خوردند

 

 حلقه بسازید

با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است.

 هم عهد شوید

هم عهدی بسازید؛ مثلا در یک قرار فامیلی هزینه مهمانی یا عیدی ها را خرج رزمایش کنید. یا با بچه های هیات شام مجالس شعبان و رمضان را به نیت همان امام همام خرج دیگران کنید. حتی این قرار را با خانواده مان بگذاریم. مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم.

 بانک درست کنید

شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر وکمک رسان تهیه کنید.

 بدون پول هم می شود

لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه یا سرزدن به آسایشگاه ها با رعایت نکات بهداشتی. درس دادن به بچه های کار. گروه درست کنید و صاحبان مغازه ها و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند.

 آبروی تان را خرج کنید

پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال وگروه های مجازی تان.

 دست در دست گذارید

خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید. به محله های فقیر نشین اطراف شهر روید.

تیم رسانه ای راه بندازید

برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین.

 تکراری نباشید
کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید. نیاز اهل محل را از دست فروش ها تامین کنید

 جهادگر شوید

به جمع ها بپیوندید. با گروه های جهادی و خیریه ها و مساجد همکاری کنید. در جمع آوری پول کمک شان کنید وفراخوان آنها را در شبکه اجتماعی دست به دست کنید.
جلوی پای تان را ببینید

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *