sokhanrani-moharram

پیشنهاد برای سخنرانی – ازدحام تن ها ، اجتماع دل ها

خانه / پیشنهاد ویژه / پیشنهاد برای سخنرانی – ازدحام تن ها ، اجتماع دل ها

در این مجموعه سخنرانی ، در ده جلسه، دربارهٔ این موضوعات سخن خواهیم گفت؛

پیشنهاد برای سخنرانی – ازدحام تن ها ، اجتماع دل ها

پیشنهاد برای سخنرانی ، در این مجموعه سخنرانی ، در ده جلسه، دربارهٔ این موضوعات سخن خواهیم گفت:

شب اوّل: اشک تنهایی

توصیفی از دو وضعیت از هم گسستگی و هم بستگی اجتماعی مردم در طول تاریخ و نقش اساسی آن در قیام و تنهایی سیدالشهداء علیه السّلام.

شب دوم: تن های آرام

تبیین آرامش واقعی در هم بستگی اجتماعی و اضطراب های ناشی از از هم گسستگی و نقش سیدالشهداء علیه السّلام در ایجاد آرامش اجتماعی.

شب سوم: رنج تنهایی

تشریح احساس تنهایی رنج آور که به دلیل ازدحام تنهایی شامل حال فرزندان مخصوصاً دختران جامعه می شود و لزوم توجه والدین به نیازهای واقعی فرزندان به پیروی از سیدالشهداء علیه السّلام.

شب چهارم: تنها میان تن ها

تبیین نیاز انسان ها به محبت و محبوبیت در هم بستگی و پیامدهای مهجوریت و از هم گسستگی و لزوم شکل گیری پیوندهای اجتماعی حول پرچم سیدالشهداء علیه السّلام.

شب پنجم: همدلی در خطر

توصیف کارکردهای ویژۀ همدلی در هنگام بروز خطرهای مختلف در مسائل اجتماعی و مراقبت از همدلی شکل گرفته حول محور سیدالشهداء علیه السّلام در هنگام شدت گرفتن خطرهای اجتماعی.

شب ششم: شیرین ترین شهد

تشریح منافع و فواید هم بستگی و شیرینی های ایثار و ازخودگذشتگی در راه شکل دهی هم بستگی اجتماعی در مقابل تلخی های فردگرایی و منفع تطلبی فردی.

شب هفتم: فرمانده دل ها

توصیف قدرت فرماندهی سیدالشهداء علیه السّلام بر دل های به هم پیوستۀ جبهۀ حق از عاشورا تا ظهور، در مقابل ضعف تن های ازدحام یافتۀ از هم گسسته در جبهۀ باطل.

شب هشتم: اجتماع عزیز

تبیین ابعاد مختلف عزت در زندگی همدلانه حول محور سیدالشهداء علیه السّلام و پیامدهای ذلیلانۀ از هم گسستگی اجتماعی.

شب نهم: دست های هم آهنگ

تشریح چگونگی هم آهنگی دست ها در هم عهدی با سیدالشهداء علیه السّلام، به پیروی از ابالفضل العباس علیه السّلام و نتایج و لذت های این هم آهنگی در زندگی اجتماعی.

شب دهم: همدلان عاشق

توصیف مجمع دلدادگان حسینی که شب عاشورا در خیمۀ سیدالشهداء دور حضرت جمع شدند و چگونگی حل شدن در وجود نازنین سیدالشهداء علیه السّلام برای راه یافتن به این مجمع عشاق حسینی.

شب یازدهم: همراهان سنگدل

تبیین سنگدل شدن انسان های تنهایی که هم بستگی در راه یاری سیدالشهداء علیه السّلام را رها کردند و صرفاً برای مقابله با حضرت با هم همراه شدند.

این مجموعه سخنرانی با مشورت و بهره مندی از نظرهای استادان و بزرگان حوزۀ تبلیغ از جمله حجت الاسلام عالی، حجت الاسلام میرباقری، حجت الاسلام طائب و حجت الاسلام پناهیان تألیف شده است. امید است با بهره گیری از این محتوا ، سهم کوچکی در احیای امر اهل بیت علیهم السّلام داشته باشیم.

ازدحام تن‌ها - اجتماع دل ها
ازدحام تن‌ها – اجتماع دل ها

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *