پیوند با سیره ی فاطمی در یزد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / پیوند با سیره ی فاطمی در یزد

پیوند به سیره فاطمی انسان را از بدی ها جدا می کند.

زهرا شاهدی کارشناس دینی : محبت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت علیهم السلام لازم است ولی کافی نیست بلکه باید با دوری ازگناهای و انجام عمل صالح به آنان نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد، زهرا شاهدی درنشست “فاطمه (س) الگوی زن مسلمان” درجمع بانوان حاضردر امامزاده شاهزاده فاضل یزد با طرح این پرسش که چرا حضرت زهراء بابرکت است اظهارکرد : چرا فاطمه مبارکه است؟ چون دختر پیامبر(ص) است؟ چون همسر علی(ع) است؟ چون مادر حسنین و زینبین است؟ نه! بلکه چون او فاطمه است.
وی افزود : نه بدی به او راه دارد و نه او به بدی نزدیک می شود” فطمت من الشر” او سنخیتی با بدی و شر ندارد وهمین امر فاطمه را مبارکه می کند. این مبلغ و کارشناس دینی اذعان کرد : گاهی ما فکرمی کنیم محبت اهل بیت علیهم السلام تنها برایمان کافی است درصورتی که محبت لازم است ولی کافی نیست.

شاهدی خاطرنشان کرد : خیلی ازما خودمان معرفه نیستیم بلکه معرفه به اضافه ایم ولی فاطمه معرفه ای است که هر کس به او اضافه می شود معرفه می شود؛ راضیه، مرضیه، محدثه، طاهره، فاطمه زهراء نام بسیاری ازما است اما ما کجا و او کجا؟!

وی با بیان این بیت شعر که برخی برای خود زمزمه می کنند ” اگر دوزخ به زیر پوست داری  نسوزی گرعلی را دوست داری ” تصریح کرد: یادمان نرود امیرالمؤمنین که یک ضربه شمشیرش در روز خندق از عبادت انس و جن ازاولین وآخرین برتراست دردل شب سر به سجده می گذاشت و ناله و ضجه می زد که ” آه من قلة الزاد و بعد الطریق ” و بیهوش می شد.  شاهدی دراین زمینه افزود: علی (ع) دست خود را خالی می بیند وما ! و پیامبر(ص) به فاطمه دخترش می فرمود: فکرنکنی این دختر پیامبر(ص) بودن تو را کفایت می کند “اعملی لنفسک” باید خودت کارکنی وعمل صالح داشته باشی.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *