چادرهای سرخ(شهیده مروه شربینی)

خانه / پیروان عترت / بانوانه / چادرهای سرخ(شهیده مروه شربینی)

مروه شربینی سال 1977 در شهر اسکندریه مصر متولد شد. پدر و مادرش هر دو شیمیدان بودند و در سال 1995 توانست از کالج انگلیسی دختران فارغ ‌التحصیل گردد.

وی از سال 2002 به همراه شوهرش به آلمان رفتند و در ابتدا در شهر برمن و از سال 2008 در شهر درسدن ساکن شدند.

 همسرش وابسته فرهنگی مصر در یکی از دانشگاه‌های آلمان بود و با استفاده از بورس تحصیلی در رشته مهندسی ژنتیک مشغول تحصیل بود و جهت انجام پایان نامه دکترای خود همراه مروه به آلمان آمده بود.

مروه شربینی چندی پیش از کشته شدنش به دادگاهی در آلمان مراجعه کرد و از “الکس دبلیو” [یک روس با ریشه آلمانی که از سال 2003 به آلمان مهاجرت کرده بود] شکایت کرد. شربینی اعلام کرده بود زمانی که در پارک با پسرش بازی می کرده، الکس دبلیو وی را مورد توهین قرار داده و به دلیل حجاب مروه او را تروریست خطاب کرده بود. دادگاه شکایت شربینی را پذیرفت و این فرد افراطی را به پرداخت 750 یورو محکوم کرد اما الکس این حکم را نپذیرفت و تقاضای تجدید نظر کرد.

در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه در شهر درسدن، این فرد آلمانی جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرد و با ضربات چاقو وی را که سه ماهه باردار بود، از پا در آورد و همسر شربینی و مرد دیگری را زخمی کرد.

در زمانی که این فرد آلمانی ضربات چاقو را به شربینی وارد می‌کرد، شوهر مروه برای نجات همسرش به طرف وی شتافت که توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار گرفت. پس از آن شوهرش با وضعیتی بحرانی در بیمارستان بستری گردید.

ادعا شده است که پلیس آلمان از روی اشتباه به شوهر شربینی تیراندازی کرده است.

فرزند سه ساله شربینی که شاهد قتل مادرش با ضربات متعدد چاقو بود مدتی برای معالجه تحت نظر روانشناس قرار گرفت.

 تشییع پیکر مروه شربینی در مصر برگزار شد و در این تشییع جنازه هزاران مصری و حتی چند تن از وزیران دولت مصر مشارکت کردند. این تظاهرات سرانجام به تظاهرات اعتراضی تبدیل شد که با دخالت و برخورد پلیس مواجه شد.

در مصر واکنش نسبت به کشته شدن مروه متفاوت بوده و شربینی “شهیده حجاب” نام گرفت. و از آن پس شربینی مبدل به نمادی برای تظاهرات کنندگان در اعتراض به آنچه “اسلام‌ستیزی در غرب” می‌دانند شد.

 

 

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *