چرا به ائمه اهل بیت می‌گویند؟ | حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

خانه / پیشنهاد ویژه / چرا به ائمه اهل بیت می‌گویند؟ | حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

این بیت و شهری که حضرت ابراهیم بنا کردند تا مردم بیایند و به دور آن بچرخند و ذکر خدا بگویند به ذریه‌شان یا همان پیامبر و ائمه اختصاص دارد بنابراین فقط ائمه هستند که اهل این بیت و خانه هستند و به همین خاطر به آنها اهل بیت می‌گویند.

چرا به ائمه اهل بیت می‌گویند؟ | حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

هیاتحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب هفتم ماه محرم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: از آیاتی که در روایات به واقعه عاشورا تطبیق شده آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره مبارکه حج است که صحبت از دفاع از جبهه مؤمنین در مقابل جریان کفران نعمت و خیانت است.

وی با بیان اینکه این جریان به جای اینکه نعمت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را بپذیرند کفران نعمت و خیانت کردند، گفت: خداوند با نزول این آیه اجازه جهاد و جنگ با این جبهه دشمن را صادر کرده و وعده نصرت و پیروزی را به مؤمنین داده است.

استاد حوزه علمیه گفت: مؤمنینی که خداوند اجازه قتال داده کسانی هستند که از سرزمینشان بیرون رانده شدند بدون حق و فقط به خاطر اینکه اعتقادشان این بود که پروردگار ما الله است و خداوند می فرماید اگر این درگیری و جهاد مؤمنین با کفار نبود و خطر کفار دفع نمی شد آنها هجوم آورده بودند که ریشه دین را بکنند و هیچ محل عبادتی در روز زمین باقی نگذارند.

وی گفت: سپس خداوند می فرماید کسانی که خداوند به آنها وعده نصرت داده و به ما گفته که اگر آنها را یاری کنید خدا شما را یاری می کند کسانی هستند که اگر در زمین امکانات را به دست بیاورند دنبال شهوات و قدرت نیستند بلکه یاد خدا را در عالم به پا می‌دارند و در راه خدا انفاق و امر به معروف می‌کنند و جلوی منکر را می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که ظاهر این آیات مربوط به پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و بیرون راندن ایشان از مکه و دشمنی قریش با ایشان است، افزود: در روایت امام صادق علیه السلام فرمودند که راجع به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که در خون‌خواهی امام حسین علیه السلام خروج و قیام می‌کنند و خدا از ایشان دفاع می‌کند و پیروز می‌شوند و وقتی پیروز شدند هم کارشان اقامه یاد خدا، انفاق در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر است.

چرا به ائمه اهل بیت می‌گویند؟ | حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

وی در رابطه با قتال و ظلمی که بنی امیه با سید الشهدا علیه السلام کردند و ایشان را از شهر و دیارشان به غیر حق بیرون کردند، گفت: در جریان حضرت ابراهیم علیه السلام که فرمودند من بخشی از ذریه خود را در سرزمین مکه اسکان دادم تا اقامه ذکر و یاد خدا کنند گویا می‌دیدند که از نسل حضرت اسماعیل علیه السلام پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه علیهم السلام در این سرزمین خواهند بود و وقتی سیدالشهدا علیه السلام را از مکه بیرون کردند در حقیقت از سرزمینشان بیرون کردند بدون این که حقی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابراهیم علیه السلام از طرف خدا مأموریت داشتند که خانه خدا را در این سرزمین بنا کنند و آن را مطهر و پاک قرار دهند، افزود: این بیت و شهری که حضرت ابراهیم علیه السلام برای بخشی از ذریه و خاندانشان بنا کردند تا مردم بیایند و به دور آن پچرخند و ذکر خدا بگویند برای پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه علیهم السلام است و فقط ائمه علیهم السلام هستند که اهل این بیت الله هستند و به همین خاطر به آنها اهل بیت می‌گویند.

وی با بیان اینکه این کعبه دیار اهل بیت علیهم السلام و سید الشهدا علیه السلام است، گفت: وقتی مشرکین سیدالشهدا علیه السلام را مجبور به ترک مکه کردند در حقیقت از دیارشان بدون حق بیرون کردند تا دوباره فرهنگ شرک را برگردانند و وقتی این کار را کردند و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را از این شهر دور کردند دیگر این شهر محل عبادت و اقامه یاد خدا نیست در حالی که این شهر را حضرت ابراهیم علیه السلام برای اقامه دین بنا کردند بنابراین تا زمانی که دوباره به دست اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام نیفتد این قتال و جهاد ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: به همین خاطر وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای خون‌خواهی سید الشهدا علیه السلام قیام می کنند خداوند به ایشان اذن داده است که مکه را از دست غاصبان بیرون بیاورند و این بیت را از فرهنگ کفر و نفاق تطهیر کنند.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *