چرا زنان بیشتر از مردان قربانی فرهنگ بی بند و باری می شوند؟

خانه / پیشنهاد ویژه / چرا زنان بیشتر از مردان قربانی فرهنگ بی بند و باری می شوند؟

بیست و هفتمین و بیست و هشتمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۶ آبان و سه شنبه ۱۸ آبان ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود.

چرا زنان بیشتر از مردان قربانی فرهنگ بی بند و باری می شوند؟

هیات:بیست و هفتمین و بیست و هشتمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۶ آبان و سه شنبه ۱۸ آبان ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش‌ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده و آن عبارت است از زنان بیشتر از مردان قربانی فرهنگ بی بند و باری می‌شوند، برای جلوگیری از این ظلم چه باید کرد؟

چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «زینب اختری» دکترای نوروبیولوژی و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، فعال در حوزه‌ی اجتماعی و فرهنگی، پژوهشگر برتر و جز مدیران گروه‌های جهادی و همچنین فعال در حوزه‌ی اجتماعی و فرهنگی، پژوهشگر برتر و جز مدیران گروه‌های جهادی در کشور و «حسینی» کارشناس ارشد فیزیک، مقیم کانادا، مدرس و فعال رسانه هستند، خواهد بود.

اختری با اشاره به تفاوت‌های ساختاری بین زن و مرد گفت: این تفاوت در سیستم هیجانات زن و مرد نیز وجود دارد. اگر حافظه هیجانی افراد از حالت طبیعی خارج شود و دائماً افراد در محیط اجتماع و به انحاء مختلف با بارهای هیجانی مواجه شوند، حافظه هیجانی آنها فعال باقی خواهد ماند و تصمیماتی که می‌گیرند بر اساس این حافظه هیجانی است، لذا دیگر آن حافظه‌ای که باید بر اساس تفکر و تعقل شکل گیرد و یک رفتار عقلانی داشته باشد، عقلانی نیست و احساسی است و منجر به بروز مشکلات و آسیب‌هایی در اجتماع برای تمام افراد اعم از زن و مرد می‌شود و در این میان زنان نسبت به مردان آسیب بیشتری می‌بینند؛ علت تاکید بیشتر بر خانم‌ها این است که این جنس حساس‌تر، لطیف‌تر و آسیب پذیرتر است و سیستم فیزیولوژی زن برای یک سری وظایف خاصی طراحی شده است، لذا نباید این سیستمش منجر شود نسبت به وظایف او آسیبی وارد شود، از این لحاظ نقش خودکنترلی زن پر رنگ تر است.

چرا زنان بیشتر از مردان قربانی فرهنگ بی بند و باری می شوند؟

حسینی اظهار داشت: حجاب، کم هزینه ترین و دم دستی ترین ابزاری است که می‌توان از آن کمک گرفت تا بتوان بر نفسانیت و خواسته‌های نفسانی پا گذاشت؛ ۵۰ درصد افراد جامعه که زنان هستند می‌توانند با حفظ حجاب و پوشش عفیفانه بر روی خواسته‌های نفسانی شأن پا بگذارند و سیاستهای کلان اقتصای غرب را دچار مشکل کنند؛ به عبارتی اگر از هر صنعتی (یعنی از تبلیغات رسانه‌ای آنها) زن را حذف کنیم آن صنعت فلج خواهد شد. می‌توان گفت شأن انسانی زن در غرب بر خلاف فطرت و سرشت زنانه او تعریف شده و جایگاهی مردانه است.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است که فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *