چرا علی (علیه السلام) تقسیم کننده دوزخ و بهشت است؟

خانه / مطالب و رویدادها / چرا علی (علیه السلام) تقسیم کننده دوزخ و بهشت است؟

بنا بر روایات رسیده از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) دارای بودن حب و علاقه ی قلبی و راستین به امیر المومنین علی (علیه السلام) آثار و ثمرات فراوانی در پی دارد که یکی از آنان ورود به بهشت می باشد.

از ابوصلت هروی روایت است روزی مامون به امام رضا (علیه السلام) گفت: ای ابوالحسن، از جدت امیرمومنان به من خبر ده که از چه روی و به چه مفهوم،‌ وی تقسیم کننده بهشت و دوزخ است؟ چراکه در این باره ذهنم بسیار مشغول است.

پس امام رضا (علیه السلام) فرمود:آیا از پدرت از طریق پدرانت از عبدالله ابن عباس روایت نکرده ای که او گفت از پیامبر خدا شنیدم که می فرمود: دوستی با علی ایمان و دشمنی با او کفر است؟

امام علی

مامون گفت: چرا.

سپس امام رضا (علیه السلام) فرمودند: پس اگر تقسیم بهشت و دوزخ بر پایه دوستی و دشمنی او باشد او تقسیم کننده بهشت و دوزخ خواهد بود.

مامون گفت ای ابوالحسن خداوند مرا بدون تو زنده نگه ندارد.گواهی می دهم که تو وارث دانش پیامبر خدایی.

ابوصلت هروی می گوید: هنگامی که امام رضا (علیه السلام) به منزلش بازگشت نزدش رفتم و گفتم: ای فرزند پیامبر خدا چه قدر زیبا به مامون پاسخ گفتی!

پس امام رضا (علیه السلام) فرمودند:ای ابوصلت، با او براساس دیدگاه خودش سخن گفتم.

از پدرم شنیدم که از پدرانش از علی (علیه السلام) روایت میکرد: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مرا فرمود: ای علی! تو در روز قیامت تقسیم کننده بهشت و دوزخی. پس به دوزخ میگویی: این فرد از آنِ من و این فرد از آنِ تو.

منبع : قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *