چرا موضوع فلسطین از دستور کار جمهوری اسلامی خارج نشده است؟

خانه / تازه ها / چرا موضوع فلسطین از دستور کار جمهوری اسلامی خارج نشده است؟

چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند موضوع فلسطین از دستور کار جمهوری اسلامی ایران خارج نشده است؟
وقتی جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه آغاز شد ، شاید به سختی قابل باور بود که یک گروه کوچک در یک نوار باریک به نام غزه با کمترین امکانات بتواند جلوی یکی از به اصطلاح قوی ترین ارتش های دنیا ایستادگی کند و آن را به زانو درآورد و شکست سهمگینی را به او تحمیل کند.
تحلیلگران و کارشناسان اما می دانستند که مردم مظلوم غره به تنهایی توانایی چنین ایستادگی ای را ندارند و مشخص بود که از لحاظ لجستیکی از کشور یا کشور هایی حمایت می شوند.
آن کشوری که این وظیفه را بر عهده داشت جمهوری اسلامی ایران بود. ایرانی که یکی از قدرت های برتر نظامی در دنیا است ،باتوجه به مبنای ایدئولوژیک خود که دفاع از مظلوم را واجب می داند ، وارد عمل شد و نتیجه آن شد که رژیم صهیونیستی از کابوس موشک های مردم مظلوم غزه آرامش نداشت.
رژیم صهیونیستی باید به این موضوع فکر می کرد که چگونه میتواند این حمایت مادی و معنوی از طرف ایران را عقیم کند و بتواند به نوعی زمان بخرد برای اجرای افکار شوم خود.
بنابراین شروع جنگ های نیابتی در منطقه را کلید زد و هدف اصلی را درگیر کردن جمهوری اسلامی به تحولات منطقه ای خود و نه فرامنطقه ای قرار داد. در اینجا بود که نام گروهک تروریستی داعش بر زبان ها آمد ، سوریه درگیر شد ، عراق دچار بحران شد ، بحرین به التهاب رسید و اخیرا یمن به نحو فجیعی مورد تعرض قرار گرفت.
رژیم صهیونیستی می دانست که ایران کشوری نیست که در مقابل ظلم بنشیند و دخالتی نکند ، چه حمایت مادی و چه حمایت معنوی. بنابراین رژیم صهیونیستی به خیال خود ایران را وادار به یک جنگ تمام عیار نیابتی کرده است و ایران باتوجه به مشغله ها و تهدید های امنیتی دیگر به سراغ حمایت از فلسطین نخواهد رفت. آن وقت صهیونیست ها با خیال راحت به تعرض به فلسطینیان خواهند پرداخت و خیال خام از نیل تا فرات را تحقق خواهند بخشید .
اما این نوع نگاه صهیونیست ها با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب شکست خورده تلقی می شود زیرا که با این فرمایش رهبر معظم انقلاب مشخص شد که جمهوری اسلامی گرچه که مسلط به اوضاع منطقه خود است اما از موضوع فلسطین غافل نشده است و کماکان از مردم و مبارزین فلسطینی و نه از بعضی سران فریب خورده آنها حمایت می کند و شاید بتوان اینگونه تعبیر کرد که در خصوص حمله مجدد رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین ، پاسخ آنها کماکان کوبنده خواهد بود. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ثابت کرده است در شرایط بحرانی با فکری پویا و چشمانی باز ضمن رصد شرایط منطقه می تواند هم زمان در چند جبهه نقش موثر خود را ایفا کند و نقشه های دشمنان را به رویا تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *