چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

خانه / پیشنهاد ویژه / چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

با توجه به اینکه شهید فخری‌زاده اهل قم بود، همه چیز برای تدفین این دانشمند هسته‌ای در این شهر مهیا بود، اما روز گذشته با توجه به اطلاع‌رسانی نشدن مکان تدفین، پیکر این شهید در امامزاده صالح علیه السلام تهران آرام گرفت.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

پایگاه اطلاع رسانی هیات:  آستان امامزاده صالح علیه السلام روز گذشته باز هم مرکز توجه ایرانیان شد. شهید محسن فخری‌ زاده ،دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان که به دست دشمنان انقلاب، ظهر جمعه 7 آذر ماه در حمله تروریستی به شهادت رسید، دوشنبه 10 آذر در این آستان به خاک سپرده شد.

حضور مردم پشت درهای امامزاده صالح علیه السلام

با توجه به محدودیت‌ های کرونایی امکان برپایی مراسم تشییع فخر ایران امکان ‌پذیر نبود. با این وجود ساعاتی پس از خاکسپاری شهید فخری‌زاده، با وجود بسته بودن درهای حرم، جمعی از مردم از پشت درهای این آستان چشم به محل تدفین این دانشمند کشورمان دوخته بودند و از دور فاتحه‌ای می‌خواندند و اشک می‌ریختند.

پسر جوانی که ظاهری متفاوت داشت، پشت درهای حرم، دست‌ها را به میله‌های بیرونی آستان امامزاده صالح علیه السلام گره زده بود و از انتقام سخن می‌گفت. دختری هم همراه با خانواده در فضای بیرونی حرم در حالی که در چشمانش اشک حلقه زده بود، از خادمان می‌خواست که لحظه‌ای در جوار مزار شهید فخری‌زاده حاضر شود و به او‌ بگوید راهش را ادامه می‌دهد.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد
چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

نصب بنر تصاویری از شهدای مقاومت در کنار شهدای هسته‌ای

با حضور در صحن امامزاده، تصاویری از شهدای مقاومت و دانشمندان هسته‌ای همچون سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، مجید شهریاری و رضایی‌نژاد چشم‌نوازی می‌کرد و در گوشه‌ و کنار این آستان، نور سبز رنگ بالای نرده‌ها فضای خاصی به این مکان مقدس داده بود.

در وسط صحن این آستان، مزار شهدا روی سکویی قرار دارد که بر مزار شهید فخری‌زاده گل‌هایی خودنمایی می‌کند و عکسی از شهید قرار دارد. گل‌ها تازه‌اند و با وجود هوای سرد، وقتی در کنار مزار این شهید می‌ایستی، سرمای هوا را فراموش می‌کنی و یاد تلاش و عشق به وطن در تو زنده می‌شود. انگار در این قطعه، افتخارآفرینی و ایثار برای پیشرفت ایران اسلامی موج می‌زند. فخری‌زاده، شهیدی ناشناخته برای ایرانیان بود و در گمنامی برای توسعه این مرز و بوم و رهایی جهانیان از ویروس کرونا در تلاش بود، اما دشمنان کوردل طاقت پیشرفت این سرزمین را نداشتند و او را به شهادت رساندند.

چرا شهید فخری‌زاده در امامزاده صالح علیه السلام آرام گرفت؟

اما چه شد که شهید محسن فخری‌زاده که اهل قم بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند در قم و در حرم کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شود، در آستان امامزاده صالح علیه السلام و در جوار شهید شهریاری و ‌چند تن از شهدای گمنام و همچنین شهدای سانحه هوایی اوکراینی آرام گرفت.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد
چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح علیه السلام که شهید فخری‌زاده را حاج قاسم هسته‌ای معرفی می‌کند، در گفت‌وگو‌ با فارس می‌گوید: پس از اینکه محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان به شهادت رسید، در دلم حس کردم که این شهید بزرگوار باید در آستان امامزاده صالح علیه السلام و در جوار شهید شهریاری آرام بگیرد. بر همین اساس، پیشنهاد برپایی مراسم خاکسپاری و‌ تدفین این شهید بزرگوار را در این آستان مطرح کردم و با موافقت خانواده شهید فخری‌زاده، اقدامات اجرایی را انجام دادیم.

از انتظار مردم برای حضور در مراسم تشییع تا برپایی مراسم تدفین بدون حضور جمعیت

او می‌گوید: روز قبل از تدفین (یکشنبه) در شورای تأمین منطقه شمیرانات بلافاصله فرماندار از جلسه استانداری آمد و گفت که ساعت 16 می‌خواهد جلسه را در امامزاده برگزار کند. در دو‌ ساعت تمهیدات لازم همچون قرار دادن صندلی‌ها با رعایت نکات بهداشتی و سایر امور اندیشیده شد و ساعت 18 جلسه برگزار و ‌به نتیجه رسیدیم که مراسم تدفین شهید فخری‌زاده را به چه شکلی برگزار کنیم.

بسیاری از مردم به ویژه جوانان از شب قبل از خاکسپاری دنبال این بودند که بدانند پیکر شهید فخری‌زاده کجا دفن می‌شود تا بتوانند در این مراسم حضور یابند، اما به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز تهران، درباره محل تدفین شهید فخری‌زاده اطلاع‌رسانی نشد و اخبار حاکی از برپایی مراسم تشییع و خاکسپاری بدون حضور جمعیت بود.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد
چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

تولیت آستان امامزاده صالح علیه السلام با بیان اینکه محل تدفین شهید فخری‌زاده اطلاع‌ رسانی و اعلام رسمی نشد، چرا که اگر قرار بود‌ جوشش غیرت و عشق به میهن در مراسم تشییع این دانشمند شهید به نمایش گذشته شود، تهران دگرگون می‌شد، می‌گوید: توسل به حضرت صالح بن موسی علیه السلام، دعای خیر شهید و‌ برکات وجودش برای ملت باعث ‌شد کارها به سرعت پیش برود. برای آماده‌ سازی اولیه مسیرها را بستیم تا علاوه بر بالا رفتن ضریب امنیت، شیوه‌ نامه بهداشتی در شرایط کرونا را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام بی‌ آزار تهرانی خاطرنشان می‌کند: خادمان این آستان تا حوالی صبح در تدارکات بودند و به خاطر اینکه اطلاع‌ رسانی نشده و قرار بود مراسم بدون حضور جمعیت انجام شود، ما حتی به خاطر مسائل امنیتی بنرها را حدودا ساعت 12 ظهر در ورودی و اطراف امامزاده نصب کردیم تا آستان برای میزبانی از شهید آماده شود. علاوه ‌بر این، سکویی نیز در کنار سکوی محل تدفین شهدا قرار دادیم تا خانواده شهید و سایر افراد بتوانند از آنجا نحوه تدفین را مشاهده کرده و با شهید فخری‌زاده وداع کنند.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد
چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

ترور متفاوت با اسلحه صهیونیستی

تولیت امامزاده صالح علیه السلام در ادامه با بیان اینکه ترور، اوج بیچارگی دشمن را نشان داد، می‌گوید: وجود شهید فخری‌زاده خاری در چشم دشمنان بود؛ تا جایی که حتی در ترور این دانشمند به گفته مسؤولان امنیتی، دشمنان حتی نتوانستند یک نفر بگذارند، بلکه با وسیله و ‌اسلحه‌ای از مدل صهیونیستی از راه دور تصویر شهید را داده و هدف را کنترل و ترور کردند. حتی ماشینی که پس از ترور منفجر شد، برای جلوگیری از بازیابی دستگاه‌ها و اسلحه آنها بود که چنین اتفاقی افتاد.

دنیا مترصد دیدن چهره این دانشمند بود/ آخرین درخواست شهید فخری‌زاده

وی، ویژگی اصلی شهید فخری‌زاده را عشق به میهن عنوان می‌کند و می‌افزاید: شهید فخری‌زاده تا قبل از شهادت گمنام بود. دنیا مترصد دیدن چهره این دانشمند بود و‌ از عکس گذشته و چهره جدید به جایی نرسیدند، تا اینکه در توضیح مسایل هسته‌ای، ایشان شناسایی شد. یک شخصیت که از نظر علمی در بین 500 دانشمند جهان قرار دارد، باید سال‌ها گمنام بماند تا به کشورش خدمت کند. همکارانش نقل کردند که شهید فخری‌زاده بارها گفته بود «فصلش برسد، می‌روم و دشمن مرا رها نمیکنند؛ پس بدانید که پیمانه پر شود، من خواهم رفت».

تولیت امامزاده صالح علیه السلام با نقل از صحبت‌های یکی از محافظان او می‌گوید: از محافظ شهید فخری‌زاده که خودش هم زخمی شده بود، نقل می‌کنند که حاج محسن در واپسین لحظات عمر با برکت‌شان فقط یک حرف زدند و آن هم این بود که «همسرم را از این معرکه ببرید». هنگام ترور، همسر شهید هم حضور داشته و این صحنه را دیده است. واقعا لحظات سختی بوده، اما شهید هم در آخرین لحظات انگار هیچ دردی در خود ندید و به فکر همسرش بود.

چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد
چطور امامزاده صالح خانه ابدی شهید فخری زاده شد

دستاور شهید که رسیدن به آن آرزوی آمریکایی‌ها بود

او با بیان اینکه با شهادت فخری‌زاده ما شخصیت علمی بی‌نظیری را از دست دادیم و دشمنان این سرمایه را نه از مردم ایران، بلکه از جهان گرفتند، خاطرنشان می‌کند: این دانشمند والامقام در کنار دستاورهای علمی بسیار در پرتاب لیزر فوق جوّ تخصص بسیاری داشت؛ به طوری که به گفته متخصصان و شخصیت‌های علمی کشور، شهید فخری‌ زاده کاری که رئیس جمهورهای آمریکا در پی آن بودند، به منصه ظهور رساند و نقطه‌ای بالای جو هم بدون یک ‌میکرون خطا هدف قرار می‌داد. همچنین سیر تحولی واکسن کرونا را در حال تکمیل بود و به نکات مثبتی رسیده بود که امیدواریم شاگردانش از این واکسن رونمایی کنند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *