ramazan

چند راهکار ساده برای قرار گرفتن در مسیر خودسازی

خانه / پیروان عترت / بانوانه / چند راهکار ساده برای قرار گرفتن در مسیر خودسازی

چند راهکار ساده برای قرار گرفتن در مسیر خودسازی

در مسیر خودسازی

آیا می دانید ما خانم ها در ماه مبارک رمضان با چه راه های ساده ای می توانیم به رشد معنوی خودمان کمک کنیم؟

بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازی است. اولین و مهمترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند.

امام خامنه ای(دامت برکاته) خطبه های نماز عید فطر آذرماه 80

بیشتر ما خانم ها به خاطر نقش های متفاوتی که در خانه داریم، گمان میکنیم وقت کافی برای خودسازی و رشد معنوی نداریم، زیرا رسیدن به این مرحله را مستلزم داشتن وقت آزاد می دانیم و چه بسا که حسرت افتادن در این مسیر به دلمان مانده است؛ اما یک مؤمن زیرک خوب می داند چگونه می تواند از هر شرایطی برای رسیدن به هدف خود استفاده کند. برای مثال چند نمونه ساده برای قرارگرفتن در مسیر خودسازی را بخوانید:

خوش اخلاق باشید

ماه رمضان از توفیقات الهی است. باید از این فرصت مغتنم استفاده کنیم. زمانی که شما از سحر تا غروب لب به لذیذترین غذاها نمی زنید، یعنی دارید با هوای نفس خود مبارزه می کنید. امّا در این میان مواظب باشید این گرسنگی و تشنگی، اخلاق شما را از پا در نیاورد. ماه رمضان باید در خاطر کودکان و خانواده و اطرافیان ماندگار شود. حال اگر نقطه ثقل مهربانی خانه یعنی زن خانواده بخاطر روزه گرفتن بهم ریخته و عصبی باشد، نتیجه چه می شود؟

یک راه میانبر

اخلاص راه میانبری است برای خودسازی. این روزها در میان پخت و پز و رسیدگی به بچه ها و فعالیت های خانه و حتی بیرون از خانه، سعی کنید راه های میانبر خودسازی را به خوبی یاد بگیرید تا زودتر به مقصود برسید. با خودتتان بگویید که همه ی این کارها را انجام می دهید تا نهایتاً به رضایت خداوند نزدیک شوید.

ذکر بگویید

ذکر گفتن از آن دسته اعمال معنوی است که می توان در هر شرایطی آن را انجام داد. در هنگام خرید، زمان چیدن سفره افطار یا حتی موقع خوباندن بچه ها. همه این ها در ماه مبارک رمضان می توانند زمینه ساز رشد انسان شوند.

هدف تعیین کنید

همانطور که قبل از برگزاری یک مهمانی افطاری، لیستی از کارها و خریدها را می نویسید؛ برنامه ای را نیز برای خودسازی معنوی، علمی و اجتماعی خودتان در همین روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان تعیین کنید تا بتوانید در پایان این ماه اغلب آن را طلی کرده باشید. مادر یک خانه که خودش را بسازد، بدنبال او سایر افراد خانواده نیز در مسیر خودسازی قرار میگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *