چه چیز موجب خسران بزرگ در آخرت می شود؟

خانه / مطالب و رویدادها / چه چیز موجب خسران بزرگ در آخرت می شود؟

آیت الله جاودان گفت: بر اساس آیات قرآن انجام گناه برای کسب لذت زود گذر دنیا سبب خسران بزرگ در آخرت است.

آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاق، در کلاس هفتگی درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد رحمه الله علیه برگزار شد، گفت: ولی حق انسان را به سوی سعادت هدایت می کند، اما ولی شیطانی انسان را به سوی خسران سوق می دهد.

وی افزود: ولی شیطانی با هدایت انسان به بی راهه اعمال نیک او را از بین می‌برد، کسانی که ولایت شیطان را می پذیرند در پیروی از او به مرور عادت به گناه می‌کنند.

استاد اخلاق بیان داشت: گناه کار در ابتدای کار از عمل خود لذت می برد اما در ادامه بدون هیچ لذتی ببه گناه عادت کرده و انجام می دهد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه نجات گناهکار در پناه بردن به خداوند متعال است، اظهار داشت: ولی آگاه انسان را در برابر حملات شیطان حفظ می کند، بنابراین به میزان حرکت به سوی ولی خدا خطورات شیطان از شخص دور می شود.

وی افزود: کمترین درجه ایمان ترک گناه است که مانع انجام آن شود، انسان ها با اختیار خود اقدام به گناه می کنند و مجور به گناه نیستند چرا که اگر اجباری بود گناه محسوب نمی شد.

استاد اخلاق ابراز کرد: انسان هایی که ایمان آنها ضعیف است اغلب به گناه دچار می شوند در حالیکه خداوند به انسان ااراده داده که بتواند با آن از گناه دوری کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اراده مصمم در ترک گناه انسان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی سوق می‌دهد، اظهار داشت: انسان با ممارست و تلاش همیشگی توانایی ترک گناه و انجام واجبات را به دست می آورد که این امر با اراده حاصل می شود.

وی در پایان گفت: بر اساس آیات قرآن انجام گناه برای کسب لذت زود گذر دنیا سبب خسران بزرگ در آخرت است.

منبع : وارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *