چگونگی استغفار در ماه ذی القعده

خانه / پیشنهاد ویژه / چگونگی استغفار در ماه ذی القعده

یک کارشناس مذهبی با اشاره به چگونگی استغفار کردن در ماه ذی القعده، از پشیمانی به عنوان نخستین درجه برای فرد استغفارکننده سخن گفت.

محمدرضا کربلایی کارشناس مذهبی گفت: یکی از مهمترین اعمالی که مومنان در ماه ذی القعده می توانند انجام دهند، استغفار کردن است.

وی ادامه داد: براساس فرموده حضرت علی (علیه السلام) استغفار کردن درجه علیین است و فردی که استغفار می‌کند، باید چند مرتبه را رعایت کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در نخستین مرتبه استغفار فرد باید از صمیم قلب از آنچه انجام داده، پشیمان باشد و در مرحله بعدی با عزم راسخ هیچگاه به سوی آن گناه بازنگردد.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: در مرحله بعد فرد باید تلاش کند اگر حقی از دیگران بر گردنش مانده را ادا کند و سپس اگر امر واجبی بر گردنش بوده و آن را انجام نداده، به جای بیاورد.

کربلایی توضیح داد: فردی که استغفار می کند همچنین باید گوشت و پوستی که از انجام دادن عمل حرام بر بدنش روئیده را با سختی از بین ببرد و به اندازه‌ای بر خود سخت بگیرد که این دشواری را به اندازه شیرینی گناه در زمان مرتکب شدن آن، با تمام وجود خود احساس کند.

وی یادآور شد: براساس تاکیدی که از سوی مولای متقیان (علیه السلام) در منابع دینی ذکر شده، فرد مومن پس از انجام دادن این مراحل و پس از اینکه با قلب خود به چنین باوری دست پیدا کرد، می‌تواند ذکر ” اَستَغفِرُ الله” را به جای بیاورد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: با توجه به اینکه ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام) در ماه ذی القعده قرار گرفته، شایسته است مومنان با درخواست کردن از پروردگار و در صورتی که امام هشتم (علیه السلام) آن‌ها را بطلبد، فرصتی را فراهم آورند تا به زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بروند.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین با توجه به قرار گرفتن زمان ولادت امام رضا (علیه السلام) در ماه ذی القعده زیارت این حضرت در این ماه ثوابی چند برابر ماه‌های دیگر دارد.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *