کارگاه آموزشی فاطمه شناسی در یزد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / کارگاه آموزشی فاطمه شناسی در یزد

فرهنگ غربی در مقابله با فرهنگ فاطمی به دنبال کاهش نسل شیعیان است.

کارشناس مذهبی در کارگاه آموزشی فاطمه شناسی گفت: فرهنگ غربی با افزایش سن ازدواج گامهای نامبارکی درکاهش نسل شیعیان برداشته است.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد، به مناسبت هفته زن؛ کارگاه آموزشی فاطمه شناسی به مدت 2 روزدرمحل هیأت پیروان عترت خواهران یزد برگزارشد.

در این کارگاه که تعدادی از خواهران مداح ومبلغ هیأت حضورداشتند؛ حجه الاسلام والمسلمین میرعلی از قم به ابعاد مختلف زندگانی حضرت فاطمه زهراء (س) اعم از فضائل ایشان درقرآن و روایات، بعد علمی زندگانی حضرت زهراء (س)، سبک زندگی فاطمی و برخی وظایف شیعیان نسبت به ایّام منسوب به حضرت زهراء (س) پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: پیروان مکتب فاطمی دررابطه با عمل و پیروی از سنت نبوی و اهل بیت بزرگوار ایشان باید با ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری جمعیت پیروان اهل بیت را افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلین میرعلی با انتقاد از فرهنگ غربی که درمقابل فرهنگ فاطمی ایستاده است تصریح کرد: فرهنگ غربی در بالا بردن سن ازدواج، تحصیل بی مورد و بی هدف، اشتغال غیرضروری خارج ازمنزل، تجملات و زوائد بی مورد درزندگی و اکتفاء به 2 فرزند درسنین بالا و …گامی نامبارک به سمت کاهش نسل شیعیان برداشته است.

این کارشناس دینی حضرت زهراء (س) را بهترین الگو در رعایت حریم عفاف و حیاء برای تمامی مردان و زنان دانست و اظهار کرد: اگر حیا و عفاف درجامعه نهادینه شود تمام معضلات موجود دراین زمینه برداشته می شود.

وی به استناد حضرت رسول اکرم (ص) به پاسخ دخترش در مورد بهترین خیر برای زنان گفت: طبق بیان حضرت زهراء (س) بهترین چیزها برای زن این است که بدون ضرورت نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ببیند و پیامبر(ص) در عکس العمل به این پاسخ دخترشان که مردان از جواب به آن عاجز بودند فرمودند: ” ذریة بعضها من  بعض “.

وی با اظهار باعث تأسف از اینکه چگونه در جامعه اسلامی راحت حریم ها شکسته شده و آسان برداشته می شود گفت: بدتر این است که  برخی حریم ها در مراکز علمی برداشته می شود در حالی که طبق بیان پیامبر(ص) اگر بین مردم و زن نامحرم فاصله ای نباشد و آنان با هم مرتبط و رودررو قرارگیرند جامعه به دردی مبتلا می شود که درمانی نخواهد داشت.

در پایان این کارگاه آموزشی امتحانی از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی به عمل آمد که به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی اهداء شد.

DSCN3614 DSCN3616

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *