کارگاه آموزش مداحی با ویدئو کنفرانس و مجمع الذاکرین در چهارمحال وبختیاری برگزارشد+ تصویر

خانه / آموزش / کارگاه آموزش مداحی با ویدئو کنفرانس و مجمع الذاکرین در چهارمحال وبختیاری برگزارشد+ تصویر

کارگاه آموزش مداحی به صورت ویدئو کنفرانس و مجمع الذاکرین در چهارمحال وبختیاری در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

در این گارگاه استاد دکتر قنبری پیرامون خطبه معروف پیامبر مکرم اسلام  صلوات الله علیه وآله وسلم در ماه مبارک رمضان به ایراد سخن پرداخت.

استاد قنبری در ادامه به ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال اشاره کردد و بر لزوم استفاده حداکثری از برکات این ماه عزیز و مخصوصا شبهای قدر تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان می بایست رنگ خدایی به خود بگیریم می بایست زینت دین و زینت ائمه معصومین علیهم السلام باشیم .در شب قدر ملائکه به اذن خداوند به زمین می آیند تا از سفره امام زمان (عج) فیض ببرند.

دکتر قنبری یکی از خصوصیات بارز این ماه مبارک را تحمل سختیها دانست و  تسریع کرد: در این ماه می بایست کلیه اعضا و جوارح انسان روزه باشند.

و ادامه داد: وقتی شکم گرسنه باشد و طعم گرسنگی را بکشد دیگر اعضا نیز راحت هستند و دنبال خواهش های خود نیستند ولی وقتی شکم سیر شد اعضا و جوارح به دنبال خواهش های خود هستند و به این ترتیب انسان را از یاد خداوند غافل می کند.

دکتر قنبری به ویژگیها و صفات عالی و بارز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد: حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام نیز همانند پدر بزرگوارش امیرالمومنین  حضرت علی علیه السلام به فکر مستمندان و ایتام و فقرا بودند و شبانه کیسه های نان، خرما  و … را به در خانه های آنها می برد.

وی گفت: اصبغ بن نباته در لحظات آخر عمر مبارک امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام به خدمت ایشان رسید ، امیر ولایت فرمودند “در لحظات پایانی عمر رسول خدا صلوات الله علیه وآله وسلم سرم روی سینه ایشان بود که به من فرمودند: “ملعون است،  ملعون است،  ملعون است کسی که عاق والدین گردد”.

مدیحه ثرایی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت  علیهم السلام برادر مهدوی نژاد پایان بخش این کارگاه بود.

لازم به ذکر است قبل از شروع برنامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت  علیهم السلام در قالب در مجمع الذاکرین به تمرین مداحی پرداختند .موضوعی که این هفته تمرین شد مناجات خوانی و مدح خوانی به مناسبت ولادت ائمه اطهار علیهم السلام بود.

در این کارگاه  مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت  علیهم السلام خواهر و برادر درسایر شهرستانها هم حضور داشتند.

 

SAM_3173

SAM_3172

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *