کارگاه آموزش مداحی و برگزاری حلقه صالحین درچهارمحال وبختیاری+تصویر

خانه / آموزش / کارگاه آموزش مداحی و برگزاری حلقه صالحین درچهارمحال وبختیاری+تصویر

کارگاه آموزش مداحی و برگزاری حلقه صالحین باحضور مداحان خواهر و برادر استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛دراین کارگاه آموزشی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی با تبریک اعیاد شعیانیه ، میلادبا سعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت قمربنی هاشم و حضرت امام سجاد علیهم السلام  به دسته بندی مداحان پرداخت وگفت:دسته نخست، مداحانی که توقع بالایی دارند و توقع آنها بی جاست. دومین دسته ، مداحانی که توقع دارند و توقع آنها به جاست و سومین  دسته ،مداحانی که از هیچ کسی توقع ندارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توقع و انتظار و اینکه منتطر باشیم به خاطر این نوکری از ما تشکر کنند و ما را تحویل بگیرند از مکر و حیله های شیطان می باشد و همین امر باعث شد که شیطان از بهشت رانده شود و اسباب بدبختی خود را فراهم کند،.

وی در ادامه افزود: توقع و انتظار بی جا داشتن انسان را از اخلاص و تقوی و انسانیت دور می کند،ما نوکریم ، یک نوکر نباید از اربابش توقع داشته باشد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تویسرکانی ادامه داد:لازم است که کارهایمان را فقط و فقط برای خدا و محبت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام انجام دهیم و انتظار هیچ پاداشی را نداشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما اوامر ، نواهی و دستورات خداوند را صد درصد انجام نداده ایم وقادر شکرانه نعمتهاالهی بصورت کامل وجامع نیستیم.

در آغاز این گارگاه استادحاج محمد فراهانی به مراحل خودسازی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام به موضوع تفکر پرداخت.

وی ادامه داد:یک مداح می بایست در اعمال و کارهایی که انجام می دهد، بررسی داشته باشد و  همیشه مراقب رفتار خود باشد.

مسئول سازمان سیبج مداحان کشور با اشاره به حدیث شریف “کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم ” گفت: یک نوکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  می بایست با اعمال و رفتار خود مردم را به نیکی و خوبی ها دعوت کند چون  با زبان کسی مورد تأثیر قرار نمی گیرد.

مولودیه خوانی ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

SAM_2933

SAM_2937

SAM_2922

SAM_2921

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *