کارگاه گوهر تراشی برای ایجاد مشاغل خانگی، کارآفرینی در شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / کارگاه گوهر تراشی برای ایجاد مشاغل خانگی، کارآفرینی در شهرکرد + تصویر

به منظور ایجاد کارآفرینی و مشاغل خانگی در بام ایران کارگاه  گوهر تراشی در شهرکرد راه اندازی شد.

کارگاه گوهر تراشی برای ایجاد مشاغل خانگی، کارآفرینی در شهرکرد + تصویر

معاون پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام استان گفت: به منظور ایجاد کارآفرینی و مشاغل خانگی در بام ایران کارگاه  گوهر تراشی در شهرکرد راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سرکارخانم زهرا ایمانی، به اهداف برگزاری کارگاه گوهر تراشی در شهرکرد اشاره کردو گفت: با عنایت به لزوم کار آفرینی  بیژه مشاغل خانگی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی پیرامون اکتشاف معادن و پرهیز از خام فروشی، هیات رزمندگان اسلام با هماهنگی های لازم در سطح کشور اقدام به راه اندازی کارگاه های گوهر تراشی نموده است که با پیگیری های انجام شده مرحله نخست این کارگاه آموزشی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مرکز استان چهارمحال وبختیاری با موفقیت ، به صورت رایگان انجام شد.

معاون پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام استان به فرصت بوجود آمده در بام ایران اشاره کرد و افزود:برای ایجاد اشتغال پایدار وخانگی،زمینه آموزش و مهارت گوهر تراشی فراهم شده که شایسته است هنرجویان از این ظرفیت استفاده کنند.

مسئول پایگاه خواهران مسجدجامع شهرکرد ادامه داد: عقیق یاس ،عقیق خرمایی،عقیق شجر فیروزه نیشابوری و کرمانی سنگ های زینتی هستند که با فرآوری ارزش افزوده بالایی پیدا می کنند و با برگزاری کارگاه های آموزشی زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای علاقمندان فراهم می شود.

ایمانی گفت: گوهر تراشی از جمله کسب و کارهای کم هزینه و زودبازده و از مشاغل خانگی است که هنرجویان علاقمند در کنار انجام امور منزل و در اوقات فراغت می توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: گوهر تراشی کار خیلی سختی نیست و علاقمندان می توانند در مدت زمانی کوتاه (با کمترین هزینه جهت ودیعه دستگاه) یک گوهر تراش ماهر شوند و به میزان ذوق و سلیقه، ارزش محصول تولیدی بیشتر و درآمد بالاتری کسب ‌کنند.

ایمانی گفت:هنرجویان درمنازل خود می توانندصاحب یک کارگاه گوهر تراشی ‌باشند و ماهانه به میزان تلاش انجام شده در آمد کسب نموده و محصولات تولیدی را به صورت تضمینی بفروشند.

معاون پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام استان گفت: در نخستین مرحله از برگزاری کارگاه آموزشی گوهر تراشی 20نفر از هنرجویان شرکت و آموزش های لازم را به صورت رایگان فرا گرفتند، همچنین خواهران علاقمندان می توانند برای  شرکت در دومین مرحله آموزشی ثبت نام کنند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: هادی یزدانی

پایگاه اطلاع  رسانی هیات رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *