کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

خانه / پیشنهاد ویژه / کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

حنیف طاهری مداح اهل بیت علیهم السلام در ادامه پویش هیأت تعطیل نیست خود و قرار هفتگی‌اش با اهالی هیأت به دلیل برگزار نشدن جلسات در آستانه میلاد حضرت زینب سلام الله علیها کتابی معرفی کرد.

کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حنیف طاهری مداح اهل بیت علیهم السلام در ادامه پویش هیأت تعطیل نیست خود و قرار هفتگی‌اش با اهالی هیأت به دلیل برگزار نشدن جلسات در آستانه میلاد حضرت زینب سلام الله علیها کتابی معرفی کرد.

آفتاب در حجاب عنوان زیبایی است که سید مهدی شجاعی برای کتاب خود که شرحی داستان‌وار و جانسوز از حیات زینب کبری است، برگزیده است. کتاب از 18 قسمت تشکیل شده و هر قسمت با توجه به گفته نویسنده «پرتو» نام گرفته است.

این کتاب دارای 18 بخش و 240 صفحه است و هر بخش پاره‌ای از زندگی حضرت زینب سلام الله علیها را به شیوه‌ داستانی و در قالب نثری ادبی و فخیم بازگو می‌کند. بخش اعظم آنچه گفته می‌شود در پیوند با حوادث کربلا است. تو گویی آنچه در کربلا بر زینب گذشته، نقطه عطفی است که زینب را باید با آن شناخت. هرچند در میانه‌های گفتن از حوادث کربلا، نویسنده جسته‌گریخته به دیگر حوادث زندگی زینب هم می‌پردازد؛

کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات
کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات سلام الله علیها

آفتاب در حجاب روایتی متفاوت از وقایع عاشورا و کربلا از زبان زینب سلام‌الله علیها است. آنچه در این کتاب بازگو می‌شود، شاهدی بر این شعر است که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

نویسنده با مخاطب قرار دادن حضرت زینب سلام الله علیها، همچون روایت گری که گویا لحظه به لحظه با آن حضرت همراه بوده و انگار تمامی حرف‌های دل آن حضرت راه به زبان قلم در آورده است. سبک نوشتاری نویسنده به گونه‌ای است که انگار تو مخاطب حضرت زینب سلام الله علیها هستی انگار از بیرون شاهد تمام وقایعی که بر سر این بانوی بزرگ آمده را از نزدیک احساس می‌کنی.

او با انتشار فیلمی در فضای مجازی کتاب «آفتاب در حجاب» تالیف سیدمهدی شجاعی را معرفی کرد.

توضیحات این مداح اهل بیت علیهم السلام در خصوص این کتاب را اینجا ببینید:

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *