کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است | حجت الاسلام بی آزار تهرانی

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / احسان بی آزار تهرانی / کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است | حجت الاسلام بی آزار تهرانی

کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است؛ کسی که با تردید و پیش شرط در این مکتب وارد می‌شود به مقصد نمی‌رسد، اگر قرار است اهل‌بیتی باشیم باید همه زندگی ما برای ائمهباشد. فقط با ظاهر حسینی داشتن، نمی توان به مقصد رسید.

کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است | حجت الاسلام بی آزار تهرانی

هیات:حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی پیش از ظهر امروز در جمع نوجوانان هیئت عاشوراییان اصفهان، گفت: گریستن برای اباعبدالله هدفی میانه است که موضوعیت و تبعیت دارد، لیکن هدف نهایی، معرفت نسبت به امام حسین علیه‌السلام است که برترین و نزدیکترین راه رسیدن به الله است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حبیب‌بن‌مظاهر نماد حسینی شدن است؛ عشق و معرفت امام حسین هدف نهایی است، یعنی در عصر حاضر هر چه حسین‌بن‌علی‌ علیه‌السلام می‌گوید سبک زندگیمان منطبق با آن پیش رود؛ آنقدر که حتی خود را هم نبینیم.

این کارشناس دینی، صادق را کسی دانست که سلوک و زندگی‌اش هم رنگ و بوی حسینی دارد، بیان کرد: یاران واقعی امام حسین علیه السلام عاشق شدند و سوختند.

وی، دستگاه امام حسین علیه‌السلام را درمانگاه دانست و خاطرنشان کرد: کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است؛ کسی که با تردید و پیش شرط در این مکتب وارد می‌شود به مقصد نمی‌رسد، اگر قرار است اهل‌بیتی باشیم باید همه زندگی ما برای ائمه علیهم السلام باشد.  فقط با ظاهر حسینی داشتن، نمی توان به مقصد رسید.

کربلا رفتن مهم نیست، کربلایی شدن مهم است | حجت الاسلام بی آزار تهرانی

تولیت آستان امامزاده صالح علیه السلام تهران با اشاره به اینکه رحمت امام حسین علیه السلام مانند باران است، اما قابلیت لازم است، گفت: قابلیت این است که در همه شئون به آقا لبیک بگوییم و در جلسه، در خانه و محل کار نماینده امام حسین علیه‌السلام باشیم.

وی ادامه داد: حسینی بودن را باید در عمل اثبات کنیم حضرت سیدالشهدا علیه السلام اندیشه‌ی خود در دعای عرفه را در کربلا عملی کرد و پای دین خدا همه چیز خود را فدا کرد، آیا ما هم به اندازه یک سیلی خوردن پای دین هستیم؟

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد: اساس دین بر مبانی اخلاق است؛ نظام خانواده بر مبنای آرامش است نه آسایش؛ اگر کوچکترین خدمت برای خانواده‌ات انجام دهید، بزرگترین برداشت معنوی را می‌کنید.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *