کسانی که پشتیبان ولایت فقیه نیستند را هرگز نمی‌بخشیم

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / کسانی که پشتیبان ولایت فقیه نیستند را هرگز نمی‌بخشیم

شهید رضا میرحسینی در وصیتنامه خود می‌نویسد: به کسانی که وصیت نامه مرا می‌­خوانند می‌گویم اگر پشتیبان ولایت فقیه و خط امامت نباشید ما هرگز راضی نیستیم.

شهید رضا میرحسینی در وصیتنامه خود می‌نویسد: به کسانی که وصیت نامه مرا می‌­خوانند می‌گویم اگر پشتیبان ولایت فقیه و خط امامت نباشید ما هرگز راضی نیستیم.

روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(رضوان الله تعالی علیه) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمیشان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده – یک فتوکپی، یک جزوه – غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجل الله تعالی فرجه الشریفیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» – که ناشی از  نورانیت الهی است – وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام…وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجل الله تعالی فرجه الشریفازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید والامقام رضا میر حسینی از شهدای دوران دفاع مقدس بود که در سال 65 به فیض شهادت نائل شد.شهید میر حسینی در وصیت نامه خود می‌نویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسِبْنَ الَّذینَ قُتِلوُا فی سَبیلِ الله اَمْواتاً بَلْ اَحیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونْ

و گمان نبرید آنانی که درراه خدا شهید شده اند مرده اند بلکه آنان زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی می­خورند.

با سلام و درود بیکران به آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ونائب برحقش امام خمینی(مدظله العالی) و با سلام بر خانواده های شهدا و مفقودین و جانبازان و با سلام بر رزمندگان غیور اسلام و با سلام بر شما امت حزب الله و یاوران صدیق امام و سلام به دوستان و آشنایان و نزدیکان و سلام بر برادران همسنگرم در پشت جبهه (برادران بسیج) ان‌شاءالله که همگی ما و شما پشتیبان ولایت فقیه باشیم و در این خط همگی به دیارمان و آزرویمان برسیم.

خدایا گناهانمان زیاد است. از گناهانمان درگذر. گناهانی که در لذت آن فرورفته بودیم و شرمنده ایم که توفیق نیافتیم توبه کنیم( از اینکه من به گناهم پافشاری می­کردم و از گناهم بر نمی‌­گشتم و من را در این مادیات غرق کرده بود و قلب های ما را کدر کرده بود و نمی­توانستیم حقیقت را دریابیم و حال که نصیبمان شد و توانستیم قدم به جبهه بگذاریم وحال که می­فهمیم چه قدر در گناه بوده ایم.

دوستان بسیجی قدر همدیگر را در پشت جبهه بدانید. خدای نکرده لفظی به کار نبرید که موجب دوری از همدیگر شوید و بعد که از میان شما برفت پشیمان شوید. اخلاق اسلامی را کاملاً رعایت کنید، با اخلاق خوب و پسندیده با همدیگر رفتار کنید، با اخلاق خوب صحبت کنید، امر به معروف و نهی از منکر را با برخورد کاملاً صحیح و اسلامی داشته باشید.

برادران در دعاهای کمیل شرکت کنید که این دعاهای کمیل و دعاهای دیگر است که خداوند بر گناهانمان حکم عفو کشیده است. در دعاهای کمیل رزمندگان را دعا کنید، امام را دعا کنید این پیر جماران که تمام وجودش نعمت برای این جمهوری اسلامی است و خیلی بر ما حق دارد و هرچه ما در لطف امام دعا کنیم کم کرده ایم گرچه امام در مقابل این ملت شهید پرور خاضع و فروتن می­باشد.

دشمنان اسلام در کمین نهال های جوان اسلامی هستند

برادران بسیجی تا آنجا که می­توانید افراد را جذب مساجد کنید که دشمنان اسلام در کمین نهال های جوان اسلامی می­‌باشند و بعداً این نیروی جوان که ما انتظار شر در مقابل دین هائی که نسبت به اسلام دارد ادا کند برعکس بر علیه این ملت مسلمان بر خواسته و از روی جهل و نادانی افراد جوان را به گمراهی و نابودی کشانند.

برادران بسیجی (مخصوصاً شما برادران بسیج مسجد جعفری)‌ حتماً پست هایتان را در وقت و موقع اش بیایید حداقل مسئولیتی که بر گردن ما شهدا دارند انجام داده باشیم. برادران موقع پست دادن همیشه با یاد خدا و ذکر و صفات خداوند صدایش کنید و وقت های گرانبهایتان را پر از ذکر و لطف و صفا کنید. مسئولیت هائی که بر گردنتان گذاشته شده است از زیر پای آن شانه خالی نکنید که این کارتان موجب ناراحتی ما و غضب الهی قرار نگیرید و محبت ما که این وصیت نامه ها است عمل کنید و عمل نکردن شما پایمال کردن خون شهداست.

برادران بسیج اگر گروهی از مردم از روی جهل و نادانی کارهای شما را مسخره آمیز می­دانند دلسرد نشوید که کارتان برای رضای خداست و خدا انشاءالله این افراد را اگر قابل هدایت هستند هدایت می­‌فرمایند تا اینکه به اشتباهی که بزرگ و اگر قابل هدایت این اشخاص نمی­باشند از زمین  محو گرداند، در رأس کارهایتان ذکر خدا باشد و در اولین وقت نمازهایتان را بخوانید و نمازهای جماعت که برپا می­شود به جماعت بخوانید که اینها در رأس کارهایتان باشد. مسئولیتی که از بالا به شما داده می­شود اگر می­‌دانید کسی دیگر نیست که بتواند عهده دار آن باشد قبول کنید و قبول نکردن شما باعث ضربه خوردن و تضعیف خون شهدا می­باشد.

برادران بسیجی( مخصوصاً شما برادران بسیج مسجد جعفری) دعاهای کمیل را در خانواده های شهدا خودتان بیاندازید نه آنکه آنها بیایند و بگویند دعای کمیل این هفته در خانه ما باشد، کمک به خانواده های شهدا بکنید اگر برادر بزرگتری دارد جذب پایگاه ها کنید( چه جوان بسیج پایگاه و چه کهن سال پایگاه) چون تنهائی ها به واسطه شما از بین و برطرف می­شود( منافقین از این راه ضربه می­زنند) و سعی براین هم بکنید که خود پدران را هم نیز به کارهای مسجد و بسیج بکشانید چه از ملت حزب الله و چه از برادران بسیج این کارها را انجام دهید.

اشخاصی که منتظرند به این انقلاب ضربه بزنند شما برادران وظیفه که دارید آنها را به هلاکت برسانید اینها دشمنان دینند اینان همان هائی هستند که به خدا و شریک قراردادن برای او قائل شده اند. اینها به حساب خودشان امام بزرگوارمان را دشمن خدا می­‌دانند. اینها اشخاصی هستند که اولیاء خاص خدا و بندگان خاص خداوند را دشمن خدا می­‌دانند. اینها خودشان را آگاه می­‌دانند و امت شهید پرور را دشمن خدا. لعنت خداوند بر این نفاق گران و دشمنان خدا. امت مسلمان قدر این نعمات الهی را بدانید خدای نکرده این قدر نعمات که همه اش مورد ستایش خداست از دست ندهیم و ما کارهایمان را برای خدا خالص گردانیم و این نعمات را به طور احسن از آن استفاده کنیم.

امت مسلمان و شهید پرور کمک های مالی و جنسی و غیره را برای کمک به جبهه برای خاتمه جنگ فراموش نکنید و همیشه جنگ را رأس تمام کارها بدانید همان طور که امام عزیزمان فرموده است که جنگ را در رأس تمام کارها بدانید.

اگر پشتیبان ولایت فقیه و خط امامت نباشید ما هرگز راضی نیستیم

و کسانی که وصیت نامه مرا می‌­خوانید یا آشنا هستید یا غریب( چه فامیل چه همسایه و چه دوست و غریب) اگر پشتیبان ولایت فقیه و خط امامت نباشید ما هرگز راضی نیستیم. در تشییع جنازه ام و کل مراسم دیگرم شرکت کنید. اگر وجدانتان قبول نکرد من را نیز قبول نکنید و نیایید. این حجتی که به تمام شما دارم، مراسم تشییع و غیره هرچه آسانتر برپا شود بهتر است دوست ندارم تجملی باشد و از پدرم می­خواهم در قبال خالی بودن من در کنار تو برادران بسیجی را فرزند خود بدانی که هیچ فرقی نمی­کند و واقعاً هم همین طور است.

از پدرم می­خواهم شب های جمعه را اختصاص به دعای کمیل در خانه بدهد و برادران بسیج را دعوت کنند که من عاشق چنین دعاها هستم و خیلی هم دوست دارم در این دعای کمیل که بسیج جعفری می­گذارد شرکت کنم چون قبلاً این دعاها تأثیراتی در من گذاشته است هنوز داغ و آتشی که دارد خاموش نشده است. از برادرانم و دامادم می­خواهم راه من را ادامه دهند. از همه شان می­خواهم اینکه در بسیج ثبت نام کنند و آنهم در بسیج مسجد شهدای جعفری که هرکدام آنها…. دارند. از برادرم محمد گرفته تا آقا مجید و دامادم آقا رضا مراسم عزاداری را به نام من برپا نکنید، به نام شهدای گمنام که اثری از آنها نیست برپا کنید.

از برادرانم و خواهرانم و دوستانم و فامیل ها اگر حقی بر گردن من دارید حلالم کنید.از دوستانی که پول، شیء و غیره گرفته ام به نزد برادرم مراجعه کنند و بگیرید و حلالم کنید.از برادران خودم می­خواهم در مرگ من گریه نکنند که من راضی نیستم و مادرم را نیز نگذارید گریه کند.

از خواهرانم می­خواهم حجابشان را داشته، محکمتر داشته و مشت محکمی بر دهان این جنایتکاران بزنید. نمازهایتان به جماعت بخوانید. اگر توانستید نماز صبح را به جماعت برپا دارید که خیلی تأکید شده است. در نمازهایتان رزمندگان را فراموش نکنید و دعایشان کنید و پیروزی جنگ را هرچه زودتر از آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بخواهید و ظهور کند که تمام مظلومین از زیر ظالمان رها شوند و دنیا پر از عدل شود. از دوستان نزدیک و دور نمی­خواهم به مستحبات وادارتان کنم ولی واجباتتان را انجام دهید و تا آنجا که می­توانید به جبهه بیائید و اگر نمی­توانید در پشت جبهه خدمت کنید نه ضربت به این مکتب بزنید و خلاصه اینکه در هر جائی که هستید فرامین امام را مو به مو انجام دهید.

حجاب ها از دیده ما کنار رفته است

مطلب بعدی این است که وصیت نامه شهدا را گوش دهیم می­گویند که اگرما شهید شدیم و رفتیم شما راه ما را پیش بگیرید مگراین طور نیست، مگرنگفته اند، خودشان در خواب های ما می‌­آیند مثلاً در خواب شهدای پایگاه آمده اند و خود من نیز خواب شهادتم را دیده ام اینها همه برای ما مشخص شده است. حجاب ها از دیده ما کنار رفته است ما همان راه را انتخاب کرده ایم و به سوی مرگ که همان شهادتمان است می­رویم نه اینکه مرگ دنبال ما می­آید. این خواب های ما خوا هایی است که شهدا می­‌آیند و در رابطه با تمام کارها می­گویند. مثلاً من خواب احمد مفید را دیده ام که سر مبارکش در دست من است و من هم برای عملیات آماده می­شدم واسراری گفت که نگویم و این صحبت را که گفتم به عنوان مثال است.

ما تمام کارها و اعمالمان مشخص است، جنگمان مشخص است، زندگی مان مشخص است از چه ما را می­ترسانید اینها برای ما آرزوست شهادت برای ما آرزوست. خدا ما را خریده است اسم مبارکش را برای ما گذاشته است و خریدنش هم طوری است که با هیچ چیز عوض  نمی­کند، من هر روز آن روزی که انتظارش می­کشم منتظرم بیاید ما می­‌رویم و شهید می­‌شویم ولی شما، شما برادران بسیج، امت حزب الله و بالاخره برادرانم و خواهرانم و پدر و مادرم این را بدانید که ما هدفمان از قبل انتخاب شده است آن هم هدفی که ما هنوز به فکرش نبوده ایم انتخاب شده بود.

از پدرم معذرت می­خواهم اینکه بدون خداحافظی رفتم و اگر کوتاهی و خطائی نسبت به شما انجام دادم مرا مورد عفو قرار بده و حلالم کن و از مادرم نیز می­خواهم مرا حلال کند گرچه در لطفش نتوانستم آن زحمتی که کشیده است برای من ادا کنم. انشاءالله که فاطمه الزهرا(سلام علیها) در دنیا و آخرت اجرت را بدهد و مورد شفاعت خود قرار بدهد و از برادران و دوستانم می­خواهم دنباله رو خون شهدا و خط ولایت فقیه باشند.

چند کلمه ای با استادهای گرامی ام دارم از اینکه زحمات را برای تربیت و تعلیم دادن می­کشند خداوند اجرشان بدهد و آنها را در رکاب حضرت سیدالشهدا باشند و سعی براین کنید که شاگردها به امور دینی شان و وظایف آنها ثابت قدم و در عمل آن کوشا باشند.

خداوندا، گناهان را ببخش و بیامرز و اگر در امور دینی کوتاهی کرده ایم تقصیر کاریم ولی تو مهربان و رئوفی پس به ما شناخت کامل برای وظایف دینی مان عنایت فرما، از خانواده ام می­خواهم یک سری ترک واجبات از من و یا اشتباهاتی به خاطر جاهل، قاصر بودنمان که باعث باطل شدن واجباتمان شده است که این واجبات را برای من قضایش را بگیرند. اول نمازم که حدوداً یک سال و نیم می­باشد و روزه قضا 45 روز دارم که گرفته شود. در آخر همگی شما را به پروردگار متعال می­سپارم.

اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُول الله وَ عَلیً وَلی الله

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *