کسب علم برای مقام و قدرت، در دنیا و آخرت زیان بار است+تصویر

خانه / استان ها / کسب علم برای مقام و قدرت، در دنیا و آخرت زیان بار است+تصویر

ارسال به دوستان

 عضو مجلس خبرگان رهبری در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، گفت: اگر کسب علم برای مقام و قدرت باشد باعث زیان در دنیا و آخرت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه که در مهدیه مصلا شهرکرد برگزار شد، از طلاب خواست تا با عشق و ایمان در این راه گام بردارند.

وی، با تأکید بر ضرورت آموختن علم برای رضای خدا، داشتن رمز درونی را رمز موفقیت طلبه ها عنوان کرد و تصریح کرد: اگر کسب علم برای مقام و قدرت باشد باعث زیان در دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، نیز در این مراسم، طلاب را لبیک گوی خدای تبارک و تعالی دانست و با اشاره به آیه شریفه 122سوره مبارکه ی توبه، تصریح کرد: خدای تبارک و تعالی در حقیقت برخی از افراد را فرا می خواند تا به مرحله آشنایی با دین ورود پیدا کنند و به عرصه های دینی و فقیه شدن در اسلام قدم بگذارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که فقیه شدن در این آیه به معنای اصطلاحی آن نیست، تصریح کرد: معنای فقیه شدن در آیه 122 سوره توبه بدان معنی است که طلاب باید با همه زوایای دین آشنا شوند و مایه علمی و معرفی از دین برگیرند و به متن جامعه برگردند و در میان مردم به بشارت و انذار عمومی بپردازند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که طلاب باید داعی الی الله باشند، به تشریح لوازم رسیدن به این جایگاه پرداخت و اظهار داشت: اگر می خواهید در جامعه مبشر و منذر باشید باید به معنای واقعی کلمه در راه خداوند متعال قیام و همه چیز را در خدایی شدن خلاصه کنید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با توصیه به طلاب، از آن ها خواست که علم را برای به کرسی نشستن و برای تأمین دنیا و رسیدن به درجات بالای دنیایی نخوانند و اظهار داشت: به یقین این علم انسان را به جایی نخواهد رساند؛ باید علم را برای کسب رضایت حق تعالی یاد بگیرید تا به رشد و هدف نهایی که همان سعادت در دنیا و آخرت است، برسید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به روز بودن روحانیت را از ضرورت های امروز حوزه های علمیه دانست و گفت: در گذشته مطالبات مردم کم بود؛ اما هر چه به سمت جلو پیش می رویم با گسترش علم و استفاده از ابزارهای نوین علمی، مطالبات مردم و جوانان از روحانیان بیشتر می شود؛ به همین دلیل مجهز شدن روحانیت به علوم روز دنیا از ضرورت ها است.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به این که برای سال تحصیلی جدید، بیش از 300 متقاضی ورود به حوزه های علمیه این استان با هم به رقابت پرداختند، ابراز داشت: در نهایت از این تعداد 100 نفر مجوز تحصیل در حوزه های علمیه استان را پیدا کردند که انشالله خود را برای ورود به این عرصه انسان ساز آماده خواهند کرد.

امام جمعه بلداجی با بیان این که در حال حاضر 780 طلبه در حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در 8 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل در سال جدید خواهند شد.

این مقام مسؤول از آغاز به کار دو حوزه علمیه جدید در این استان خبر داد و افزود: پس از تلاش های شبانه روزی و با پیگیری های مجدانه توانستیم مجوز آغاز به کار دو حوزه علمیه جدید در استان را بگیریم که به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که تعداد طلاب سطح دو در استان بیش از سایر سطح ها خواهد بود، افزود: یکی از مشکلات مهمی که با آن دست و پنجه نرم می کردیم این بود که نمی توانستیم همه این طلاب را پذیرش کنیم و همین سبب می شد بسیاری از آن ها به استان های همجوار برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند که به حمدالله برای سال تحصیلی جدید شرایط ادامه تحصیل آن ها در مدارس حوزه علمیه فرخشهر و بروجن فراهم آمده است.

مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهم ترین اولویت ها و برنامه های سال تحصیلی جدید برای طلاب اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها در همه زمینه های پژوهشی، آموزشی و عمرانی از مهم ترین ضرورت ها و دغدغه های ما برای سال تحصیلی جدید است که انشاءالله با همت بلند نماینده ولی فقیه در این استان و همکاری سایر مسؤولان به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

انتهای خبر/

گزارش تصویری: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *