کسی از شفاعت قرآن در آخرت بهره می‌برد که در دنیا با آن انس گرفته باشد

خانه / استان ها / کسی از شفاعت قرآن در آخرت بهره می‌برد که در دنیا با آن انس گرفته باشد

عالی8

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به جنگ نرم دشمن در فضای مجازی برای حاکمیت فرهنگ و اخلاق جدید، تأکید کرد:بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در فضای کنونی جامعه برگزاری محافل خانگی قرآن با هزینه‌های کم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی،با انتقاد از اینکه قرآن کتاب زندگی جامعه امروزما نیست،اظهار کرد:قرآن تنها کتاب زینت مجالس امروز ما است و هنوز جای خود را در سبک زندگی و امورات دنیوی عموم مردم پیدا نکرده است که این بزرگترین خسران است.

وی با اشاره به اینکه قرآن تنها برای مجالس عزا و گریه نیست،از اینکه در عروسی‌ها به آن کمتر توجه می‌شود، ابراز تأسف کرد و گفت: به یقین شفاعت در آخرت از دنیا آغاز می‌شود و کسی از شفاعت قرآن در آخرت بهره می‌برد که در دنیا با آن انس گرفته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه گاهی برای همه چیز وقت داریم مگر تلاوت قرآن، افزود:یکی از آثار تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) گشایش در وقت است؛ اگر می خواهید وقتتان را مدیریت کنید، تسبیحات حضزت زهرا(سلام الله علیها) را زیاد بخوانید چراکه شأن نزول آن برای ساماندهی کارهای پیچیده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقت وجود دارد اما انگیزه کم شده است، گفت: در خانه زیاد قرآن بخوانید چراکه نورانیت خانه با تلاوت قرآن محقق می‌شود و این توصیه نبی مکرم اسلام(صلوات اله علیه وآله وسلم) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی،قرائت قرآن در مساجد بعد نمازهای یومیه را سنتی پسندیده دانست و ابراز کرد: این طرح یک آسیب دارد و آن دور کردن قرآن و قرائت قرآن از خانه‌ها است؛به یقین بهترین روش برای تربیت فرزندان در خانواده، قرائت قرآن با صدای بلند است که نباید از آن غافل شویم.

وی با تأکیدبر اینکه قرائت قرآن در خانه شیطان را دور می‌کند،تصریح کرد: ردپای شیطان در خانه‌های امروزی زیاد شده است؛ ماهواره بزرگترین ردپای شیطان در خانه‌ها است و خانواده‌ها نسبت به خطرات آن آگاه نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان وجود سایت های مبتذل در اینترنت،ابراز کرد: جمع کثیری از جوانان امروزی با فضای مجازی ارتباط مستمر دارند و این درحالی است که مدیریت این فضا در دست دیگران است و این بزرگترین خطر است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خطر فضاهای مجازی تنها در دوستی‌های ناباب و گرفتن وقت جوانان و ضررهای جسمی و روحی خلاصه نمی‌شود، افزود: مهمترین خطر فضای مجازی این است که دین ، فرهنگ و اخلاق جدیدی را بر فضای خانه‌ها حاکم می‌کند و این همان جنگ نرم دشمن است که باید از آن ترسید.

کارشناس مسائل اخلاقی با تأکید بر اینکه بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در فضای کنونی جامعه برگزاری محافل خانگی قرآن با هزینه های کم است، اظهار کرد: به یقین وقتی نام قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در خانه‌ها برده شود، ملائکه وارد می‌شوند و شیطان رخت بر خواهد بست.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر اینکه محبت به پدر و مادر نیز سبب برکت در خانه‌ها می‌شود و این شاه کلید است که باید مورد توجه همه قرار گیرد، گفت: بهترین راه بندگی، احسان به پدر و مادر است که خیلی‌ها از آن غافل هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به موفقیت در رضایت و دعای خیر پدر و مادر خلاصه می‌شود، تصریح کرد: کسانی که پدر و مادرشان در قید حیات نیستند، به سراغ قبر آن‌ها بروند و بدانند که با فاتحه خواندن و درخواست از آن‌ها حاجت روا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر اینکه عمل صالح در لحظه نیز سبب نزول برکت در خانه‌ها می‌شود و انسان را به جایگاه‌های بسیار بالا می‌رساند،افزود: هر روز لحظاتی در زندگی هر انسانی پیش می‌آید که همانند نسیمی گذران است که باید قدر آن را بداند و از آن نهایت بهره را ببرد.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه عمل صالح در لحظه،شیرین کاری است و هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد، اظهار کرد:علی گندابی، گنده لات همدان از تنها لحظه پیش رویش نهایت استفاده را کرد که هر چه از طرف امیر مؤمنان حضرت علی(علیه السلام)به او رسید به خاطر همین شیرین کاری در لحظه او بود.

شایان ذکراست:اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی به همت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرداز سال 1371در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری آغاز و سپس در شهرستان گلپایگان ادامه یافت و چهارمین سال این طرح درشهرکرد امسال از پنجم مردادماه آغازشده و تا یکم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت که در مجموع 23سال از اجرای این برنامه معنوی می‌گذرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *