کسی حرف ما را نمی شنود

خانه / مطالب و رویدادها / کسی حرف ما را نمی شنود

سخنان حاج عبدالرضا هلالی درباره چالش، حسینیه و شایعات اخیر

کسی حرف ما را نمی شنود/

شاید فاطمیه برنامه نداشته باشیم/

با دوتا ماشین هم نمی شود حسینیه خرید

مراسم هیئت هفتگی عشاق العباس ویژه سالگرد شهید شاطری در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم رضا هلالی به توضیح درباره مسائلی پرداخت که بحشی از این سخنان را در ادامه می خوانید؛

_ من قرار نبود مداح شوم. اینقدر در مدرسه شیطان بودم که در دوره راهنمایی معلمی به خانواده ام گفت که بچه شما یا معتاد می شود یا او را می کشند و یا دزد می شود(خنده حضار). من با کمک بچه ها دیپلم را با معدل 13 گرفتم.

_ دری به تخته خورد و ما کسی را دیدیم و راه ما را عوض کرد و من مداح شدم. از سربازی به بعد دیگر متحول شدم و تغییر کردم.

_ کلاً نمی دانستم چالش چیست و وقتی یاد گرفتم خوشم آمد. یکی گفت این دیوانه بازی ها چیست؟ گفتم لایک دارد(خنده حضار). می خواستم ببینم که چقدر دوستانم در فضای مجازی فعال هستند دیدم که حزب الله در فضای مجازی فعال است.

_ داستان حسینیه را حقیقت گفتم. باید برای حسینیه کاری کرد. باور کنید اکثرشان(قم) ما را دعوت کردند و پیشنهادهای میلیونی هم دادند ولی ما نرفتیم. الان خودشان کار می کنند.

_ ما پنج ماه است که می دویم که کسی حرف ما را بشنود ولی کسی وقت نمی گذارد. ولی این چالش یاد داد و یاد گرفتم که یک پیت نفت روی خودم می ریزم. و یک چالش نمکی در ایران راه می اندازم. ما آن کار را کردیم و آخرش گرفت. باور نمی کنید که از این چالش خوشحال هستم.

_ انشالا حضور پررنگ با یک چالش جدید داشته باشید. ولی در کنارش حسینیه را هم داشته باشیم. این یک دردی است که در خیلی از شهرستان ها وجود دارد. ما مثلاً یک هیئتی گرفتیم و تمام شده و پرچم هایش را به یک هیئتی در یک شهرستانی که واقعاً از نظر مالی در مضیقه هستند دادیم.

_ مدل گفتن ما شاید در شأن مداحی نباشد. باور کنید من همین هستم. یک شیطانی در وجودم هست. کلاً در این چهارده سال ما با استرس و جنگی که بوده و راهی تیمارستان نشدیم خیلی است.

_ من کلاً من حرف نمی زنم و در خودم هستم و با خودم حال می کنم. من بچه خرمشهر هستم  و در جنگ بودم. شاید اثر آن باشد.

_ حسینیه من یادتان نرود. نه من، کلاً هیئت هایی که هستند ضعیف هستند و ضعف دارند. ضعفشان فقط مداح نیست. ما مداحان خوب و خوش صدا زیاد داریم.

_ ما خیلی سال پیش دعوا سر فیلم بردار داشتیم و می گفتیم که این سوسول بازی ها چیست. اما الان فهمیدم که چه ضرورتی دارد. سایت را که نگو و نپرس. ما سایت بهشت را که داشتیم راه می انداختیم گفتند این سوسول بازی ها چیست. اما الان نیاز است.

_ امام یک جمله فرمودند که ما هر چه داریم از محرم و صفر است. محرم و صفر فقط این دو ماه نیست. منظور آن اعتقاد و اتفاق و جریانی که در محرم و صفر اتفاق است را می گویند. خدایا به حق زهرا فرج منجی ما را بفرمایید.

_ بعضی ها در اوج غرور و تکبر هستند. این درد است. قرار بود که ما حسینیه ای بگیریم دو هزار متر و آنجا را درست کنیم با خرج خودمان و با وام. خیلی از دوستان حسینیه ای که گرفتند اجاره می دهند. این درد است. بعضی ها هم حسینیه درست کردند و زیر زمینش را آشپزخانه کردند و بالاش هم سالن و انتشاراتی کردند و وسط هم حسینیه کردند و محرم و صفر می ایستند جلوی در که این درد است.

_ ما را از حسینیه بیرون نکردند و ما خودمان دیگر نرفتیم. به هزار  و یک دلیل که شما نمی دانید. بعضی ها تکه می اندازند و شوخی می کنند و قشنگ هم هست. ولی باور کنید که با یک زاپاس نمی شود حسینیه درست کرد. با دو تا ماشین هم نمی شود حسینیه خرید. خدا می داند که ما خالصانه گفتیم و چون مخلصانه گفتیم امام حسین جبران می کند. بهترین چیزها را به ما می دهد. وقتی ما فحش خوردیم آغوش باز کردند. اگر به خاطر خودمان بگوییم مطمئن باشید که زیر پای ما خالی می شود. ما واقعاً حسینیه نداریم.

_افتخار می کنم که هر چه دارم از درگاه امام حسین است. این را یادت باشد و هیچ ابایی هم برای خرج کردن برای امام حسین ندارم. دلیلی هم ندارد که بگویم که چکار می کنم. وقتی هم که جاش بوده از جان و مال برای امام حسین خرج کردم.

_ برنامه فاطمیه هم نمی گیریم. تمام تلاشمان را می کنیم و اگر هم می رویم توی خیابان می گیریم. بگذارید که هوا گرم بشود و ما تو خیابان چرخشی می گیریم.

_ مشکل ما این است که متولی این امور کیست. آن را پیدا کنید و جواب را از آن بگیرید. در بحث فرهنگی خیلی بودجه ها هست. خدایا به حق حضرت زهرا مشکلات همه را حل کند.

_ من اگر بخواهم دوباره رإی بدهم دوباره به آقای قالیباف رأی می دهم. شخصی هم نیست. چون مملکت ما به آدم جهادی نیاز داشت که واقعاً زحمت بکشد. تنها جایی که خیلی ها را کمک کرده شهرداری بوده است. ما نرفتیم انتخابات از کسی حمایت کنیم و به ما پول بدهند.

_ حسینیه آن است که همه مردم باید از آن استفاده کنند. این مال پدرم نیست که مال بیت المال است. دو هزار متر زمین خالص به من دادند. ده سال پیش زمینی به من دادند که صاحب نداشت و من برگرداندم. به هر صورت ما را حلال کنید. بعد از این معلوم نیست برنامه داشته باشیم. کمک کنند برنامه داریم. یک هزینه بدرقه فاطمه حداقل شصت هفتاد میلیون هزینه برمی دارد. خدایا به حق حضرت زهرا فرج امام زمان را برسان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *