کشته شدن ۱۸ «مزدور» سعودی در حملات موشکی یمن به غرب این کشور

خانه / مطالب و رویدادها / کشته شدن ۱۸ «مزدور» سعودی در حملات موشکی یمن به غرب این کشور

منابع یمنی حملات موشکی ارتش یمن و انصارالله به مواضع شبه نظامیان سعودی در غرب یمن و کشته شدن ۱۸ مزدور وابسته به ائتلاف سعودی از جمله چند سودانی خبر دادند.

نیروهای یمنی روز گذشته دو موشک «زلزال2» و یک فروند موشک «صمود» را به سمت مواضع شبه نظامیان وابسته به  ائتلاف سعودی در میدی استان حجه واقع در غرب یمن شلیک کردند.

منابع یمنی می گویند که در این حملات موشکی، 18 نفر از عناصر مزدور از جمله چندین نظامی سودانی کشته شدند.

ارتش سودان روز گذشته اعلام کرد که 2 نظامی آن که در ائتلاف سعودی علیه یمن مشارکت داشتند، کشته شدند.

یگان توپخانه ای ارتش یمن و انصارالله همچنین پایگاه قمعه الشیخ و پایگاه مستحدث در ورودی منطقه «علب» استان عسیر واقع در جنوب عربستان را گلوله باران کرد.

نیروهای یمنی همچین محل تجمع مزدوران سعودی در پایگاه های «الخشل، الشبکه، الدخان» استان جازان واقع در جنوب عربستان را هدف حمللات توپخانه ای خود قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح  امروز نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی عربستان را در شهرستان «میدی» واقع استان «حجة» سرنگون کردند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 تجاوز علیه یمن به بهانه حمایت از مشروعیت دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور را آغاز کرد که تا کنون هزاران نفر در این عملیات کشته و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *