کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری

کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری

خانه / پیشنهاد ویژه / کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری

امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی به کلید تمام بدی‌ها و شرّها اشاره فرموده است؛ حربه‌ای از ابلیس که به سرعت آدمی را به سوی تاریکی‌ها و گمراهی می‌کشاند.

کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری

پایگاه اطلاع رسانی هیات: بهره‌مندی از حسن خلق و اخلاق نیکو و از سوی دیگر کنار زدن بداخلاقی و پرهیز از عصبیت چه در محیط خانواده و چه در محیط بزرگتری مثل جامعه، پیوسته از جمله تأکیدات اهل‌ بیت علیهم‌السلام بوده است. این موضوع به قدری در رشد و پرورش الهی ما تأثیر دارد که مولایمان امام حسن عسکری علیه السلام در این باره فرمود: «أَلْغَضَبُ مِفْتاحُ کُلِّ شَرٍّ؛ خشم و غضب، کلید هر گونه شرّ و بدی است.»

عصبیت نقطۀ مقابل حسن خلق و اخلاق حسنه است؛ به عبارت دیگر، جایی که عصبیت وجود داشته باشد نباید به دنبال رفتار رحمانی و کریمانه بود. عصبیت و ایجاد خشم نسبت به دیگران از قوی‌ترین ابزارها و حربه‎های ابلیس لعین در حرکت دادن انسان‎ها به سوی تاریکی و ضلالت به شمار می‌رود.

کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری
کلید بدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری

در روایت دیگری پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم در حدیثی می‌فرمایند: «إنّ الغضب من الشّیطان و إنّ الشّیطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدکم فلیتوضّأ»، خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است و آتش با آب خاموش مى‎شود، پس هرگاه یکى از شما به خشم آمد، وضو بگیرد. (نهج‌الفصاحه، ص286، ح660)

منبع: تسنیم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *