چه کنیم دعاهای فرج ما به «وَسُيوفُهم عَليك» ختم نشود؟

خانه / انتظار و مهدویت / چه کنیم دعاهای فرج ما به «وَسُيوفُهم عَليك» ختم نشود؟

امروز ما نیز آمین هایمان برای دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» بلند است، دعای ندبه می خوانیم و می گوییم منتظران فرج مولایمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم اما چه کنیم در نهایت ما هم «وسيوفهم عليك» نشویم؟

چه کنیم سرنوشتی همچون کوفیان در آخرالزمان نداشته باشیم

12 هزار کوفی با امضای خود امام حسین (علیه السلام) را به شهر خود دعوت کردند، امام نایب و نماینده خود را روانه شهر کرد تا اوضاع را بررسی کند، در گام نخست 18 هزار کوفی با مسلم بن عقیل بیعت کردند و خود را مشتاق حضور امام نشان می دادند. خبر به یزید رسید و وی عبید الله بن زیاد والی بصره را روانه کوفه کرد تا مانع از حضور امام شود.

عبیدالله با تطمیع، تهدید و تنبیه کوفیان دنیا دوست را از کنار مسلم دور کرد تا در نهایت نایب امام حسین (علیه السلام) تنها ماند و به شهادت رسید.

امام حسین (علیه السلام) از مکه عازم به کوفه بود و در مسیر هرکس از اهالی کوفه یا دیگر شهرها ایشان را می دید، به امام عرضه می داشت که اهالی کوفه «قلوب الناس معك وسيوفهم عليك» یعنی مردم کوفه دل هایشان با شماست اما شمشیرهایشان علیه شما خواهد بود

 نماد بارز این حرف شخص حر بن ریاحی بود که در منزلگاه ذوحسم به دلیل علاقه و ارادت به خاندان اهل بیت (علیه السلام) نماز ظهر و عصر را به امام حسین(علیه السلام) اقتدا کرد اما بعد از نماز و زمانی که حضرت(علیه السلام) بنای بازگشت به مدینه کردند شمشیر مقابل امام(علیه السلام) کشید و راه را بست.

 untitled-2

امروز ما نیز آمین هایمان برای دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» بلند است، دعای ندبه می خوانیم و می گوییم منتظران فرج مولایمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم اما چه کنیم در نهایت ما هم «وسيوفهم عليك» نشویم؟

عصر انتظار ، عصر حضور نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، این عصر در زمان کنونی، عصر ولایت فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و ما باید از این جریان تاریخی حرّبن ریاحی درس های تبعیت پذیری نسبت به ولایت و اوامر نایب عام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را کسب کنیم و همچون حرّ جان فشان باشیم و با برخورداری از بصیرت، به بصیرت بخشی برای دیگران هم بپردازیم.

برخورداری از شجاعت، درس دیگری است که می توان از رفتار حرّ بن ریاحی در عصر حضور امام برای عصر انتظار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اخذ کرد و منتظر باید این ویژگی ها را دارا باشد و نسبت به امام و مقتدای خود ادب کند و مطیع فرمان رهبر باشد و اگر در این مسیر اشتباهی هم صورت گرفت، سریع برگردد و جان فدا باشد.

 منبع:خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *