گرامیداشت شهدای یمن با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان + عکس

خانه / مطالب و رویدادها / گرامیداشت شهدای یمن با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان + عکس

مراسم گرامیداشت شهدای یمن با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و حاج امیر عباسی در مجتمع فرهنگی سیزده آبان برگزار شد.

در ادامۀ متن سخنان حجت الاسلام پناهیان را می خوانید:

زمانی که ما جریان بیداری اسلامی را در منطقه تعقیب می کنیم طبیعتا در مقام شناسایی این جریان بیداری اسلامی مجبور هستیم به اصل انقلاب اسلامی بازگردیم. انقلاب سال 57 خصلت ها و ویژگی هایی داشت که کاملا فرا وطنی بود و فراتر از ظرفیت یک ملت بود و ملل مختلف اسلامی در منطقه همه آمادگی ها و شرایطی داشتند که تناسبشان برای پذیرفتن و ادامه جریان انقلاب خیلی بالا نشان می داد. به همین دلیل از ابتدای انقلاب جریان استکبار به صورت وحشیانه ای به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت هم مقابله در عرصه جنگ نرم و هم مقابله در عرصه جنگ سخت. آثار جنگ نرم را مشاهده کنید که چقدر سعی می کردند بین ملت ها اختلاف بیاندازند اگر به گذشته بازگردیم بهتر از امروز می توانیم آثار جنگ نرم را مشاهده کنیم.

اما یکی از اتفاق های فوق العاده عجیب دوران معاصر ما اتفاقی است که در میان مردم منطقه رخ داده است خواه نا خواه شعارهایشان و نمادهایشان و رفتارشان شبیه هم شده است و آن همه هزینه دشمن برای اختلاف افکندن در بین مردم و مومنان مظلوم منطقه است. تا جریان سراسری مقاومت شکل نگیرد هیچ کدام ثمر ندارد و البته این وعده خداوند متعال است که می فرمایند ” ان لذین یستکبرون … ان الذین کفروا و سبت الی سبیل الله ” انسانی که کافر می شوند و سر راه خدا مانع ایجاد می کند خدا عمل ایشان را تباه می کند و زحمت های ایشان هدر می رود. ببینید در منطقه چه اتحادی در بین ملت ها پدید آمده است و چند سالی است که جوانان انقلابی منطقه همدیگر را شناخته اند ؛ جوانان انقلابی افغانستان ، پاکستان و سوریه و یمن و لبنان و بحرین با هم متحد شده اند. در بحرین حرکت انقلابی و بسیار ارزشمند شکل گرفته است و این اتحاد و ارتباط را دشمنان ما سبب شده اند البته در جریان استکبار و در جریان دشمنی با مومنین و به تعبیر دقیق تر جریان دشمنی با بشریت نمی تواند ظلم نکند اگر آمریکا، افغانستان را واقعا آباد می کرد و اگر به پاکستان کمک می کرد تا به گونه دیگری به آبادانی و رفاه برسد و اگر می توانست عراق را یک سرزمین آباد و تمیز قرار بدهد اگر می توانستند این کار را بکنند شاید می شد تصور کرد می توانند ریشه بیداری اسلامی را بسوزانند و بیداری اسلامی را به تاخییر بیاندازند، شاید می توانستند جنگ نرم خودشان را در رسوخ به اندیشه ها و احساسات مردم به پیروزی برسانند اما می بینیم که آنقدر دچار ناحق هستند که حتی به عنوان یک تاکتیک و فریب ملت ها هم نتوانستند این کار را انجام بدهند نمی توانند این مسیر را به گونه ای طراحی کنند که جلوگیری کنند از بیداری مردمی که خیلی برای تفرقه بین آنها تلاش کردند.

در دوران دفاع مقدس زمانی که در اوج مظلومیت بودیم محق بودن ما به این سادگی قابل اثبات نبود اما اکنون ما مردم ایران باید مراقب باشیم که از انقلابیان مومن و مظلومی که در منطقه مقاومت می کنند عقب نمانیم و دائما حسرت می خوریم به دلیل نقش آفرینی هایی که انقلابیون مومن در منطقه انجام می دهند. من بسیار مواجه هستم با جوان هایی که بسیار آرزومند هستند در خطوط مقدم نبرد در هر کجا از مناطق اسلامی حضور پیدا کنند و فداکاری کنند و به جهاد بپردازند اما شرایط اقتضا نمی کند.

در طول تاریخ هزار و چهارصد ساله اسلام هیچگاه مومنین آنقدر با بصیرت و معرفت و آنقدر با اتحاد و قدرت نیروی مقاومت به دور هم جمع نشده بودند در طول تاریخ هزار و چهارصد ساله مقاومتی بی نظیر گسترده و متحدالشکل با نوعی اتحاد قلبی را اصلا نمی توانید پیدا کنید.

اکنون ما با دوران بعثت امت اسلامی مواجه هستیم. اکنون ما مواجه هستیم با یک شرایط ویژه ای که این شرایط جوانان جامعه ما را وادار می کند که بازگردند و تاریخ انقلاب خود را مطالعه کنند و این اتفاق ها که در منطقه می افتد از تحریف انقلاب ما جلو گیری می کند .

جریان های زیادی تلاش کرده اند دو کار و دو اقدام علیه انقلاب ما انجام دهند یک آنکه تحریف کنند و دوما اینکه مسیر انقلاب را منحرف کنند و به حاشیه هایی وادار کنند که حاشیه های غیر مفید و یا حتی مضری بوده است من به دوستان دانشجویی که از کشورهای مختلف در این جلسه حضور دارند و زبان فارسی را می دانند عرض می کنم که خیلی در کشور ما سعی شد مفهوم انقلاب عوض شود اگر به کلامات امام خمینی رحمه الله علیه توجه کنید می بینید که امام تعریفی که از انقلاب دارند اصلا یک حرکت محدود به ایران اسلامی و محدود به یک قوم خاص نیست بلکه بیداری اسلامی لحنی است که ابتدا حضرت امام در همان سال های اول 58 و 59 بیان فرمودند اما در طول این سال ها خیلی سعی شد انقلاب تحریف بشود و یا اینکه اگر مفهوم انقلاب را نمی توانند تحریف کنند توجه ما را به مسائل حاشیه ای جلب کنند حتی می فرمودند: مسئولین ما باید به مسائل حاشیه ای توجه کنند اما مسئولیت ما تنها آبادانی کشور نیست بلکه نسبت به اهداف بزرگ انقلاب آبادانی کشور را یک امر فرعی تلقی می فرمودند. خیلی مهم است که پس از یک انقلاب آن انقلاب تحریف نشود و انحراف پیدا نکند و در مقام عمل دچار خطا نشود.

اکنون حرکت های انقلابی مردم منطقه جلوگیری می کند از تحریف انقلاب ما و این لطف بزرگ خدا است به ما و اکنون ما دیگر مشکلی برای دفاع از انقلابمان در افکار جهان و در نسل های جدید خودمان نداریم و مشکلی برای بیان انقلاب خودمان مقابل کسانی که نفوذی های دشمن هستند نداریم. خیلی ساده است زمانی که تکفیری ها در منطقه به این جنایت ها دست می زنند ما به یاد خاطرات اول انقلاب در استان های مختلف کشور خودمان می افتیم که برای سرهای جوانان انقلابی جایزه قرار می دادند و همین سر بریدن ها اتفاق می افتاد منتهی آن زمان به این صورت وسایل ارتباط جمعی نبود که بتواند منعکس بکند و ما بدن های زیادی را در تهران تشیع کردیم که سر مطهر آنها را برده بودند برای آنکه جوایز خود را دریافت کنند همین اقداماتی که به صورت تجزیه طلبانه در منطقه شاهد آن هستید خاطرات سال های آغازین انقلاب ما است و این خاطرات توسط کسانی محو می شد و دشمن و دوست جلوه داده می شد و این لطف خدا بود که به عنوان الطاف خفیه خود از پس این گرفتاری ها و مشکلاتی که برای مردم منطقه ایجاد شده است حقیقت انقلاب اسلامی را محافظت فرمودند.

خطاب به دوستان خود می گویم هیچگاه نگویید انقلاب ما بلکه ما متعلق به انقلاب جهانی هستیم ما هم قطعه ای از این انقلاب هستیم و یمن هم قطعه دیگری از این انقلاب است همچنان که عراق و شام و لبنان و دیگر مناطق جهان مثل افغانستان و پاکستان و دیگر ملت های مظلوم منطقه مانند بحرین قطعات دیگری از این انقلاب هستند همچنان که مردم مظلوم فلسطین قطعه دیگری از این انقلاب هستند.

سال ها بود همه منتظر یک تحول و یک تغییر در انقلاب اسلامی بودند. چون زمانی که حق آمد و پیروزی خود را شروع کرد باید دائم مردم را دعوت کند و به عرصه های تازه ای ببرد که امید ها و قدرت  افزایش پیدا کند و باب تازه ای برای پیروزی ها گشوده شود و انقلاب یمن یکی از جایگاه هایی بود که واقعا مومنین منطقه به صورت مشتاقانه منتظر اش بودند و انقلاب مردم یمن برای تمام مومنین منتظر معنای بسیار عمیقی دارد. به هیچ وجه این مقدار دشمنی که با مردم یمن شده است از جانب دشمنان در تاریخ معاصر سابقه ندارد. دشمنان مردم مظلوم منطقه هم حساسیت انقلاب یمن را درک کرده اند هرچه مردم یمن در این انقلاب مظلوم تر واقع می شوند حقانیتشان بیشتر برای مومنان منطقه و مردم جهان بیشتر به اثبات می رسد و بیشتر قدرت خواهند گرفت.

مردم یمن از برخی جهات جلوتر از مومنانی هستند که در منطقه حضور دارند. خیلی از دشمنان می خواستند انقلاب آغاز نشود و اگر آغاز شد در همین مراحل آغازین قرار بگیرد و به اصطلاح شکل نگیرد تا اگر شکل گرفت بتوانند در نطفه این انقلاب را خفه کنند چرا که می دانستند با ایمانی که مردم یمن دارند دیگر کسی جلودار آنان نیست. مردم منطقه و جوانان انقلابی در منطقه هر کدام به نوعی زیباترین حماسه ها را آفریده اند در جریان مقاومت مقابل تئوریسم ها زمانی که از افرادی که در خطوط مقدم مقاومت قرار دارند می پرسیم میبینیم آن مناطق با این مناطق خیلی فاصله دارند گاهی از مقاومت جوانان افغانی حرف زده می شود و حماسه بی نظیر آنان بیان می شود واقعا سر تعظیم فرود می آورد که این جوانان کجا بوده اند با همه این زیبایی ها که در میان ملت های منطقه است. اما نمی دانم چرا همه منتظر مردم یمن بوده اند ما اصلا موضوع یمن را با مقدمه ظهور امام زمان عجل الله تقریبا یکی می دانیم و از پیش همه آمادگی برای فرج را به اعتراض در یمن می دانستند. روایات ما هم در این زمینه مطالب فراوانی به ما بیان کرده بودند.

یکی از دوستان خوب یمنی به بنده عرض می کردند که ما مردم یمن انسان های قانعی هستیم و اگر امروز روزی ما را خدا برساند فکر فردا را نمی کنیم این روحیه و این حالت برای یک انقلابی یک حالت خدادادی است سپس گفت این حالت یک خصلت بومی ما است. اهالی شریف یمن زمانی که با این پرسش ها مواجه شدند که آیا شما موشک دارید تا جواب دشمن را بدهید پس از چندین بار تعجب کرد و جواب جالبی دادند عرض کردند : مگر زمانی که شما انقلاب کردید موشک داشتید الان به این جا رسیدید در طول دفاع مقدس نیز از این مواهب مادی آنچنان برخوردار نبودید چرا از موشک سوال می کنید ما هم مثل شما که شروع کردید موشک نداریم حالا یا داریم یا نداریم اهمیت ندارد و ما خدا پشتیبانمان است.

مردم یمن اخلاق و فرهنگ و ایمان و ارادت ویژه شان به ائمه اطهار زبان زد خاص و عام است. بله ما مزار های ائمه اطهار را در یمن نداریم اما از ارادت مردم یمن خبر داریم جالب است بدانید که پیامبراکرم صلی الله علیه و آله گاهی درباره یمن می فرمودند : من خودم یمنی هستم، به قدری که می خواستند یمن را به آغوش بگیرند و تعلق خاطر و تاییدات خودشان را برای مردم یمن اعلام بفرمایند سپس می فرمودند: ایمان و حکمت اصلا یمنی است و تعابیر عجیبی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله درباره یمن دارند که کمتر دیده شده. این تعابیر امروز باید زنده شود و ما باید در محافل معنوی خودمان و در محافل معرفتی خودمان سفارشات و تفسیرهای پیامبر گرامی اسلام و ائمه هدی علیه السلام را درباره مردم یمن یاد آوری کنیم.

 یکی از دوستان اهل یمن می فرمودند که اکنون پس از حملات وحشیانه آل سعود به مردم یمن یکپارچگی و بصیرت مردم چند برابر شده است من نمی دانم در مجلس یاد بود شهدای  یمن اکنون باید خرسند باشیم یا ناراحت و غمگین باشیم، ما اگر هم عزاداری کنیم و هم توسل پیدا کنیم که وظیفه واجب ما است غمگین باشیم با این همه مظلومیت ها که وظیفه انسانی و علامت ایمانی ما است قلبا از این انقلاب و این حرکت بدون توقف شاد هستیم مردم شامات از لبنان گرفته تا سوریه، مردم عراق از صدر تا ذیل عراق و دیگر مردم مومن در این منطقه دیگر امکان ندارد این مسیری که تا کنون طی کرده اند را بازگردند و هرگز حامیان تروریسم ها فراموش نخواهند کرد و فریاد علیه استکبار را از دست نخواهند داد و این دیگر جزء تاریخ مردم منطقه شد.

مردم یمن را هیچ کس دیگر نمی تواند به حاشیه هایی بکشانند که خیلی ها در طول بیست و پنج سال ما را به آن مشغول می کنند مردم یمن دیگر بازی دموکراسی وحشیانه را نخواهند خورد و مردم یمن دیگر فریب لیبرالیسم غرب را نخواهند خورد. در میان مردم یمن هرگز کسانی پیدا نخواهد شد که بخواهند پادویی برای تفکر غربی داشته باشند و در میان مردم یمن کسانی پیدا نخواهند شد که بخواهند روشن فکر بازی در بیاورند و پایگاه های اصل فکر و ایده های استکبار جهانی بشوند علیه مردم خودشان. مردم یمن خیلی خوب شروع کردند و دشمنان مردم یمن خیلی بد عمل کردند. اینها واقعا از الطاف خفیه الهی است باید هم به مردم یمن تبریک گفت و هم بابت این رشادت ها و جوانانی که از دست داده اند تسلیت گفت ولی این آغاز این راه بسیار نورانی است همان طور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از جهت علایق خودشان به مردم یمن این چنین مردم یمن را مورد تاکیید قرار می دادند.

 امروزه کارهای تبلیغی زیادی می شود انجام داد و قابل کنترل نیست فضای افکار عمومی نسبت به سرویس هایی که مردم را هدایت می کند و یکی از شعارهای خوبی که می تواند مطرح شود همین کلام خدا است که هر جوان مومن انقلابی در هر کجا که هست و ارادتی نسبت به اهل بیت و قدمی نسبت به استکبار دارد خودش بداند که من یمنی هستم و ما باید به این ترتیب نشان بدهیم که بسیار بیشتر از آن است که دشمن تصور می کند برخی وقتها جریان استکبار تصور می کند.

اکنون اگر تروریسم ها آنقدر در منطقه بی آبرو نشده بودند و آنقدر درمقابل آنها مقاومت نشده بود مردم یمن امروز با دشواری های بسیار فراتری مواجه بودند اما می بینید که تروریسم ها در یمن در اوج ضعف قرار دارند به دلیل همه مقاومت هایی است که در منطقه مقابل تروریسم ها صورت می گیرد. شما بدانید که اصلا غربی ها تصور نمی کردند که تروریسم ها در منجلاب ایجاد شده توسط خودشان به این شکل گرفتار شوند.

ما دعا می کنیم خداوند متعال این مقدار مجاهدت ها را از مردم یمن بزداید و آثار و برکاتش به ما هم برسد ما هم پشت سر مردم یمن ان شاالله وارد حرمین شرفین شویم چشم تمام مردم مسلمان برای آزادی حرمین شرفین به مردم یمن است و این شعار تازه ای پس از آزادی قدس شریف و پس از دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام که به شعارهای مردم منطقه اضافه شده است آرزو نهفته ای که شاید نسبت به این آرزو حرفی نزده است اما پرچم اش را مردم یمن به دوش می کشند و آن آزادی حرمین شرفین است و تمام گرفتاری های مردم جهان ناشی از اسارت حرمین شرفین توسط آل سعود خبیث است و اگر حرمین شرفین آزاد بود و مسلمانان در آنجا آزادانه به حج می پرداختند و حج ابراهیمی تحقق پیدا می کرد  یک درصد از این گرفتاری های جهان امروز وجود نداشت.

 مکه خانه ماست و خداوند متعال فرموده اند بیت الله حرام خانه ای است برای مردم و این خانه مدیریت اش توسط کسانی است که امروز می بینیم چه ظلمی می کنند . اگر این حرم توسط مدیران شایسته ای مدیریت می شد آن مدیران باید بیشترین استقبال را از مردم یمن می کردند.

 در ادامۀ این مراسم ذاکرن اهل بیت علیهم السلام، حاج سعید حدادیان و حاج امیر عباسی به نوحه خوانی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *