گریه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بعد از ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

گریه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بعد از ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / حضرت زینب (سلام الله علیها ) / گریه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بعد از ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پس از ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، هنگامی که ایشان را می‌بینند، می‌گریند. زينب كبرى سلام الله علیها دختر بزرگوار امام علی علیه السلام ، روز پنجم جمادى الاول سال 5 يا 6 هجرت در مدينه چشم به جهان گشود، و در واقعه کربلا حضور داشتند که به عنوان اسوه صبر و مقاومت شناخته شدند.

به نقل از گزارشی در سایت باشگاه خبرنگاران؛ زينب كبرى سلام الله علیها دختر بزرگوار امام علی علیه السلام، روز پنجم جمادى الاول سال 5 يا 6 هجرت در مدينه چشم به جهان گشود، و در واقعه کربلا حضور داشتند که به عنوان اسوه صبر و مقاومت شناخته شدند.

هنگامی که خبر تولد نوزاد عزيز، به گوش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسيد. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم براى ديدار او به منزل دخترش ‍حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آمد و به دختر خود فاطمه سلام الله علیها فرمود: «دخترم، فاطمه جان، نوزادت را برايم بياور تا او را ببينم».

 فاطمه سلام الله علیها نوزاد كوچكش را به سينه فشرد، بر گونه‌هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد. پيامبرصلی الله علیه و آله و سلم فرزند دلبند زهراى عزيزش را در آغوش كشيده صورت خود را به صورت او گذاشت و شروع به اشك ريختن كرد. فاطمه صلی الله علیه و آله و سلم ناگهان متوجه اين صحنه شد و در حالى كه شديدا ناراحت بود از پدر پرسيد: «پدرم ، چرا گريه مى كنى؟!»

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «گريه ام به اين علت است كه پس از مرگ من و تو، اين دختر دوست داشتنى من سرنوشت غمبارى خواهد داشت، در نظرم مجسم گشت كه او با چه مشكلاتى دردناكى رو به رو مى‌شود و چه مصيبت‌هاى بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال مى‌كند».

در آن دقايقى كه آرام اشک مى‌ريخت و نواده عزيزش را مى‌بوسيد، گاهى نيز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى كه بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار مى‌گشت خيره خيره مى‌نگريست و در همين جا بود كه خطاب به دخترش فاطمه‌ سلام الله علیها فرمود: «اى پاره تن من و روشنى چشمانم، فاطمه جان، هر كسى كه بر زينب و مصايب او بگريد، ثواب گريستن كسى را به او مى‌دهند كه بر دو برادر او حسن و حسين گريه كند.»

پی نوشت:

خطابه زينب كبرى سلام الله علیها پشتوانه انقالب امام حسين علیه السلام، صفحه 55

هیات رزمندگان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *