گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا

خانه / پیشنهاد ویژه / گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا

     آقای دکتر حسن رحیم پور ازغدی طی یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف براساس اسناد لانه‌ی جاسوسی آمریکا به بازخوانی نفوذ استعماری و جنایتکارانه‌ی آمریکایی‌ها در ایران پرداختند. ایشان ضمن تبیین این دخالت‌ها، سوابق جنگ‌طلبانه و سُلطه‌گرایانه‌ی دولت آمریکا در کشورهای مختلف دنیا را نیز مورد توجه و تحلیل قرار داده‌اند.

گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا – بخش اوّل

     واقعه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران در آبان ماه ۱۳۵۸ را می‌توان یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران دانست. اهمیت و عظمت این حادثه به صورتی بود که حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) آن را با عنوان «انقلاب دوم» نامیدند در ادامه گزارشی از اسناد لانه جاسوسی را خواهید خواند.

     آقای دکتر حسن رحیم پور ازغدی طی یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف براساس اسناد لانه‌ی جاسوسی آمریکا به بازخوانی نفوذ استعماری و جنایتکارانه‌ی آمریکایی‌ها در ایران پرداختند. ایشان ضمن تبیین این دخالت‌ها، سوابق جنگ‌طلبانه و سُلطه‌گرایانه‌ی دولت آمریکا در کشورهای مختلف دنیا را نیز مورد توجه و تحلیل قرار داده‌اند.

آخرین راه‌حل آمریکایی‌ها برای شکست انقلاب اسلامی چه بود؟

     اشاره به آخرین جمع‌بندی آمریکایی‌ها از اوضاع داخلی ایران و حرکت انقلاب اسلامی علیه منافع نامشروع آمریکا و همچنین راه‌حل ارائه شده برای مدیریت و انحراف انقلاب براساس اسناد لانه، از نکات جالب این سخنرانی است.

     مبارزه‌ی ملت ایران علیه آمریکا در این شصت، هفتاد سال گذشته و از سال ۳۲ تا امروز، یک مبارزه‌ی بی‌دلیل و بدون پشتوانه نبوده. جنایاتی که غربی‌ها و به‌ویژه انگلیسی‌ها در دویست سال گذشته در حق ملت ایران کرده‌اند، یکی دو تا نیست. یک ملت را تا اعماق وجودش به دست ارتش‌های اشغالگر غربی و به طور خاص انگلیس تحقیر و غارت کردند. بعد که آمریکایی‌ها از سال ۳۲ حاکمیت را به‌تدریج قبضه کردند، آن جنایات مضاعف شد.

     شما و نسل جوان چون نه رژیم شاه را دیده‌اید، نه آمریکایی‌ها و نه انگلیسی‌ها را دیده‌اید در ایران، صرفاً یک ارتباط ذهنی و رسانه‌ای ممکن است با این مباحث داشته باشید. آمریکای شما آمریکای هالیوود است.

     آمریکای ما آمریکایی بود که این‌جا آموزش می‌داد به شکنجه‌گران ساواک که چه‌جور سوزن زیر ناخن بکنند و چه‌جور زنان و مردان مبارز و مجاهد را کباب کنند. ده‌ها نفر از بچه‌های همین دانشگاه شما، دانشگاه صنعتی شریف که دانشگاه صنعتی آریامهر بود در دهه‌ی پنجاه، زیر شکنجه‌هایی رفتند که تحت نظارت آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌شد. چیزی حدود سیصد نفر از دانشجویان مبارز دانشگاه‌های مختلف و از جمله این دانشگاه زیر شکنجه رفتند در دهه‌های چهل و پنجاه. روش شکنجه‌ها را هم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها بالای سرشان آموزش می‌دادند. شکنجه‌گران رژیم شاه دوره‌های آموزشی داشتند در لندن و تل‌آویو و واشنگتن که چگونه می‌شود شکنجه‌های جسمی کرد؛ انواع و اقسام روش‌های توهین، تحقیر و ایجاد درد. این که ‌چه‌جور مثلاً کتف را از بند دربیاورند که درد بکشد و دوباره چه‌جوری جابیندازند. چه‌جوری فک دربرود که ۴۸ ساعت نتواند آب و غذا بخورد و درد بکشد و بعد دوباره چه‌جور جابیندازند.

گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا
گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا

دانشکده های خارق العاده آمریکا

     دانشکده‌ی شکنجه داشت آمریکا. هنوز هم دارد. الان دانشکده‌های بیشتری هم دارد؛ دانشکده‌ی کودتا، دانشکده‌ی شکنجه، دانشکده‌ی اغتشاش علیه حکومت‌ها. همین کاری که الان و این روزها در عراق و لبنان می‌کنند. کارهایی که همین جا سال ۸۸ و بعد از آن یکی دو بار کردند. بالاخره هر جامعه‌ای مشکلاتی دارد، مشکلات واقعی را پیدا می‌کنند، روی زخم‌ها مثل مگس و کرم تخم‌گذاری می‌کنند، صورت مسأله را عوض می‌کنند، شعارها را عوض می‌کنند، ماهیت حرکت را به‌کلی تغییر می‌دهند و یک انتقاد طبیعی و یک اعتراض اجتماعی و درست و آرام را یک مرتبه تبدیل می‌کنند به درگیری‌های خونین و کشتار از دو طرف و آتش و ترور و انفجار و براندازی.

     شما دیدید گروه داعش را چگونه ایجاد کردند. بعد الان که در سوریه و عراق شکست خورد، منتقلش کردند به افغانستان و دوباره دارند داعش را به شکل جدیدی در عراق و سوریه بازسازی می‌کنند. تخصصی عمل می‌کنند که چگونه جنگ داخلی راه‌ بیندازند. چگونه در یک جامعه‌ای که تفاوت‌های قومیتی، مذهبی و زبانی هست، این‌‌ها را تبدیل کنند به تضاد و ستیز و جنگ. ‌چه‌جور قانون اساسی برایشان بنویسند. چگونه انتخابات را تخریب کنند. ‌چه‌جور انتخابات قلابی برگزار کنند؛ کاملاً فنی و حساب‌شده با روانشناسان قوی، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان، متخصصان علوم سیاسی، متخصصان رسانه، نظرسنجی، افکارسنجی و روانشناسان اجتماعی. همان طور که مهندس و فیزیکدان و شیمیدان استخدام می‌کنند برای تولید بمب‌های هسته‌ای و میکروبی و شیمیایی، متخصصان علوم انسانی را هم تربیت می‌کنند و سفارش می‌دهند که جوامع را مهندسی کنند. با نسل جوان مثلاً چه بگویند و چگونه عمل کنند که جای شهید و جلّاد و ظالم و مظلوم را عوض کنند.

     کل منابع ایران که در این دویست سال گذشته توسط غربی‌ها و به‌خصوص انگلیس و آمریکا و اسرائیل غارت شد، می‌توانست ده‌ها کشور فقیر را آباد کند. به جای آن آمریکا و انگلیس و اسرائیل را آباد کرد. همه جا هم دخالت می‌کردند. ارتش شاهِ ایران را آمریکا ساخته بود. می‌دانید که بعد از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ و جنگ جهانی دوم، آمریکا دیگر از ایران نرفت. انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها و شوروی‌ها به بهانه‌ی جنگ با آلمان‌ها آمدند و ایران را اشغال کردند، بعد دیگر نرفتند. این که بعدها شوروی مجبور شد برود، در اثر جنگ قدرت غرب و شرق بود، ولی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نرفتند. قبلش انگلیس‌ها بودند البته. نیروهای نظامی آمریکا از شهریور ۲۰ که ایران را اشغال کردند، بعد از پایان جنگ جهانی دوم دیگر از ایران نرفتند. اول مسئولیت کل ژاندارمری ایران را گرفتند و بعد بخش‌های دیگر کشور را. کم‌کم و سال به سال هم مسلّط‌‌ تر شدند تا این که دیگر در پایان دهه‌ی چهل و اوایل دهه‌ی پنجاه ساواک و شهربانی و ارتش و همه‌ی این‌ها تحت کنترل کامل آمریکایی‌ها بود.

گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا
گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا

نوکر بی اختیار آمریکا و غرب

     فرماندهان ارتش و رؤسای رادیو تلویزیون و دانشگاه‌ها را سفارت آمریکا باید نظر می‌داد. سفرای ایران، وزیرهایش، وکیل‌هایش و همه‌ را باید آمریکا اجازه می‌داد. به حدی که حتی به شاه هم دیگر محل خیلی نمی‌گذاشتند. مادر شاه در خاطراتش نوشته یک روز دیدم شاه خیلی حالش خراب است. پرسیدم چه شده؟ ‌گفت من که هر چه آمریکایی‌ها می‌گویند، گوش می‌کنم، پس چرا باز مرا این‌قدر تحقیر می‌کنند!؟ پرسیدم باز چه شده؟ گفت الان فهمیده‌ام که مدت‌هاست نیروی هوایی ما و هواپیماهای ما را تحت فرمان آمریکایی‌ها می‌فرستند ویتنامی‌ها را بمباران می‌کنند و حتی به من اطلاع نمی‌دهند! یا وقتی چریک‌های چپ در منطقه‌‌ی ظُفار عمان قیام کرده بودند علیه حکومت انگلیسی عمان و نتوانستند سرکوب‌شان کنند، انگلیس و‌ آمریکا دستور دادند که ارتش ایران برود آن‌جا. نیروی هوایی و یگان‌های ویژه‌ی ارتش ایران ‌رفتند و سرکوب کردند چریک‌های چپ ظُفار عمان و یمن جنوبی را به نفع انگلیس‌ و آمریکا. هواپیماهای ایران را می‌فرستادند ویتنامی‌ها را بمباران می‌کردند به نفع آمریکا با پول ملت ایران.

     اسرائیل با رژیم‌های عربی جنگید و پیروز هم شد، ولی برای این که نفت اسرائیل مدتی قطع شد، سریع به شاه دستور دادند و شاه اعلام کرد نفت مفت به اسرائیل می‌دهد. چندتا هواپیمای اسرائیل سقوط کرد و ایران چند برابر هواپیما هدیه داد مجانی به رژیم اسرائیل. یعنی کمک‌شان می‌کرد در جنگ. موارد دیگری هم بود مثل دخالت در عراقِ آن موقع و علیه چپ‌ها. خب آن‌ها آن موقع به اسرائیل کمک می‌کردند و عیبی نداشت، اما الان اگر ما به فلسطینی‌ها کمک کنیم اشکال دارد! شما که نه انقلاب را دیده‌اید و نه جنگ را، نه شاه را و نه امام را، شما شصت هفتاد هزار مستشار آمریکایی را که ندیده‌اید در ایران. مستشاران انگلیسی و اسرائیلی‌ها را شما ندیده اید که این‌جا مثل ارباب راه می‌رفتند و مقامات ایران مثل نوکر دنبال‌شان می‌دویدند.

     اصلاً تمام گذشته به کنار، همین الان قبل از این که من چند سند از اسناد لانه را خدمت‌تان بخوانم، همین مواردی که پیش چشم شماها اتفاق افتاده و می‌افتد. خبرهای همین امروز را بروید بعد از جلسه جستجو کنید در خبرگزاری‌های دنیا راجع به آمریکا. رئیس‌جمهور آمریکا رسماً می‌گوید ما برای نفت سوریه آن‌جا هستیم. می‌گوید من نفت دوست دارم. مثل بچه‌های کوچک. صریح هم می‌گوید. بقیه‌شان هم همین طور. اوباما و دموکرات‌ها و همه همین‌اند، منتها این یکی بی‌نقاب حرف می‌زند و یک آمریکایی خالص است. خودش مگر نگفت ابوبکر بغدادی و داعش را آمریکا ایجاد کرده؟ اصلاً جزو بحث‌های انتخاباتی‌اش بود و شاید بیشتر از ده بار گفت که اصلاً داعش را آمریکا درست کرد. حالا هم می‌گوید خودمان کشتیم و جنازه‌اش هم نیست و همان بازی‌هایی که سر بن لادن درآوردند که اصلاً‌ معلوم نیست کجایش راست است و کجایش دروغ. یک بازی راه می‌اندازند و به این بهانه یک حمله به یکی دو کشور مظلوم و بعدش غارت و قتل عام و لشکرکشی و زدن پایگاه‌های ثابت. بعد هم همه چیز را تمام می‌کنند. هر وقت بخواهند یک داعش دیگر درست می‌کنند و یک ابوبکر بغدادی دیگر. اصلاً ذره‌ای احترام برای افکار عمومی نه در آمریکا و نه در جهان قائل نیستند. دقیقاً طاغوتند. طاغوت و استکبار یعنی همین خودبزرگ‌بینی.

     خودش گفت حداقل یک میلیارد دلار ظرف چند ماه صرف گروه‌های اسلام گرای تکفیری وهابی کرده علیه اسلام و انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، حالا اعلام کردند پایگاه‌های شمال سوریه را ظاهراً خالی کرده و دوباره برگشت عراق. بعد دوباره گفت داریم می‌رویم افغانستان. اوباما آمد گفت آمریکا رئیس‌جمهوری احمق‌تر از بوش نداشته. بعد گفت ما می‌خواهیم گوانتانامو و این‌ها را ببندیم و تعطیل کنیم و رأی آورد، اما تعطیل نکرد و حتی تقویتش کرد. این یکی در تبلیغاتش گفت که هفت تریلیون دلار کل پول آمریکا را صرف ارتش کردند در عراق و سوریه و لشکرکشی کردند و آبرویمان هم رفت با این همه کشته، ولی عراق و سوریه و کل منطقه تحت قدرت ایران است و نه ما. گفت رئیس‌جمهوری احمق‌تر از اوباما نبوده در تاریخ. باز بعدی می‌آید و این را لو می‌دهد.

گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا
گزارشی از اسناد لانه جاسوسی و تحلیلی از جنایات آمریکا

رژیم استعمارگر و جنایت پیشه آمریکا

     امروز اعلام شد کمترین آمار کشتار در یمن بیش از صد تا صدوپنجاه هزار انسان بی‌گناه است. پشت این جنگ کیست؟ رهبر و فرمانده‌ این جنگ آمریکا و انگلیس نیستند؟ این‌ها خبرهای همین الان است. من همین یک ساعت اخیر دیدم و در خبرگزاری‌های رسمی که خودکشی میان نوجوانان و جوانانِ ۱۰ تا ۲۴ ساله‌ی آمریکایی هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود و امسال ۵۶ درصد رشد داشته نسبت به سال قبل. یعنی بیش از یک‌ونیم برابر شده که جزو بالاترین آمارهای خودکشی است. بالاترین آمارهای تجاوز جنسی و خشونت علیه زنان. بالاترین آمار جنگ‌های مسلحانه‌‌ی خیابانی. دانش‌آموز نمره نمی‌آورد، با معلمش دوئل می‌کند. این‌ها طرفدار فروش اسلحه هستند و شعارشان این است که هر خانواده حداقل باید سه تا مسلسل داشته باشد تا بتواند از زندگی‌اش دفاع کند. گفتند آقا دانش‌آموزها مسلحند در دبیرستان‌ها و مدارس و جان معلم‌ها در خطر است، ترامپ گفت خب معلم‌ها مسلح شوند! این رئیس‌جمهور آمریکا است. حالا این صریح حرف می‌زند، ولی همه‌شان همین‌اند.

     از همه جالب‌تر این که می‌گویند ما می‌خواهیم شما را توسعه‌یافته کنیم! با ملت خودشان چه کرده‌اند، همان یک درصد مرفه آمریکایی ۹۹ درصد ملت خودشان را چه کرده‌اند؟ الان پنجاه میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارد که باید کوپن نان به ایشان بدهند و با کوپن غذا زنده مانده‌اند! پنجاه میلیون گرسنه؛ یعنی به اندازه‌ی یک ملت، به اندازه‌ی چند برابر چندین کشور در اروپا و شرق و غرب. آخرین آماری که امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده، می‌گوید حداقل بدهی قطعی ایالات متحده ۲۳ تریلیون دلار است. دقت کردید؟ ۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی عمومی. یعنی در تاریخ بشر هیچ کشوری این‌قدر بدهکار نبوده. ‌چه‌جور است که باز این‌جا را به عنوان بت و بتکده و قبله و قبله‌نما نشان می‌دهند!؟ آن وضع فرهنگ داخلی مردمش، آن امنیت داخلی‌اش، این خارجی‌اش، این وضع اقتصادش.

     آمریکا کلاً حدود هشتاد سال و از جنگ جهانی دوم به بعد است که ابرقدرت ‌شده و یکی از قدرت‌های اصلی. تا قبلش یک کشور متوسطی بود. از جنگ جهانی اوّل و حدود صد سال است که به تدریج مطرح شده، ولی از جنگ دوم به بعد شده یک قدرت اصلی. آدم‌های وابسته را در سی چهل کشور مثل شاه در ایران، مثل آل سعود در آن‌جا، مثل سیسی در مصر را سر کار نگهداشتند. در همین مدت یعنی از ۱۹۴۴ تا الان چندین جنگ راه انداخته و در چند کشور جهان عملیات نظامی متجاوزانه کرده. از همان ۱۹۴۴ و جنگ جهانی دوم که آلمان را اشغال کرده، هنوز بیرون نرفته. هنوز ارتش آمریکا در آلمان است. ‌ آلمان مستقل نیست حکومتش. ژاپن را اشغال کردند و هنوز بیرون نرفته‌اند. الان ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در ژاپن هستند. هر چند وقت یک پسری، دختری از بچه‌های ژاپن را می‌برند در پادگان‌شان تجاوز می‌کنند بعد هم ول می‌کنند. هیچ کس هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند. کاپیتولاسیون است.

     ایتالیا را از آن موقعی که اشغال کردند، هنوز تخلیه نکرده‌اند. همین کاری را کرده‌اند که هیتلر می‌خواست بکند و نتوانست. بخشی از خاک اتریش را رسماً اشغال کرده‌اند و تخلیه نمی‌کنند. فیلیپین را دو بار حمله کردند و اشغال کردند تا بالاخره بر حکومتش مسلط شدند. کره‌ی جنوبی هنوز در اشغال آمریکاست. کره‌ی جنوبی و ژاپن را می‌دانید که ارتش مستقل ندارند، قانون اساسی مستقل ندارند و به لحاظ سیاسی کاملاً تحت فرمان آمریکا و جزو ایالت‌های آمریکا هستند.

… ادامه دارد.

شبکه تحلیلی نخبگان-دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای حفظه الله تعالی

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *