گزارش بیست و دومین همایش سراسری مدیران خواهر هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور

خانه / مراسمات / برنامه های هیأت / گزارش بیست و دومین همایش سراسری مدیران خواهر هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور

بیست و دومین همایش سراسری مدیران خواهر هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور در 28-30 اردیبهشت ماه 1395 در شهر مقدس قم برگزار شد.

باسمه تعالی

بیست و دومین همایش سراسری مدیران خواهر هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور در 28-30 اردیبهشت ماه 1395 در شهر مقدس قم برگزار شد.

در اولین روز از این همایش سه روزه سرکارخانم ساکت مسئول پیروان عترت هیئات رزمندگان اسلام سراسر کشور ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر در همایش به بیان نکاتی پیرامون برگزاری این مراسم پرداخت.

استاد اخلاق حضرت آیت الله همّتیان در آغازبخش این مراسم با ذکر نکاتی از زیارتنامه ی  حضرت فاطمه ی معصومه(سلام الله علیها) گفت: دارایی های خود را فهرست کنید تا همواره نگاهتان به زندگی مثبت باشد. همانطور که ما در زیاتنامه میخوانیم و از خداوند میخواهیم که این دارایی ها از ما گرفته نشود.

ایشان ضمن تأکید بر ارتباط با ائمه (علیهم السلام) به سفارش حضرت امام(ره) بر مداومت خواندن سوره ی حشر اشاره و افزودند: حضرت امام(ره) به فرزندان خود سفارش خواندن سوره ی حشر بویژه آیات پایانی را داشتند.

آیت الله همتیان با بیان معنای مراقبه به اهمیّت آن اشاره کرده و گفت: مراقبه یعنی انسان در همه ی حالات بداند مراقبانی نظاره گر اعمال او هستند؛ آنچنان که قرآن کریم می فرماید: خداوند با شماست. انّ الله کان علیکم رقیبا.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولده دیگر سخنران روز سه شنبه با موضوع بحران کاهش نسل گفت:

راه گسترش پیشرفت و شکوفایی فرهنگ در جامعه آثار شهید بزرگوار مطهری است. وی با عنوان این نکته که آثار شهید مطهری زنده است و آنچه کهنه نمی شود معارف و حقایقی است که دانستن ِ آن برای جامعه ضروری است گفت: هنوز جامعه ی ما به اندیشه های ناب شهید مطهری محتاج است. آثار شهید مطهری مبنای کار فرهنگی است و بایستی پایه و اساس و دستورالعمل کار در هیأت ها باشد.

این کارشناس دینی و فرهنگی با بیان اینکه یکایک مباحث و گفتار آن عارف دلسوز؛ چه اجتماعی، چه فکری و چه فلسفی برای جامعه حیاتی و لازم است به اهمیّت بحث جمعیت و بحران کاهش نسل اشاره کرده و افزود: در بحث جمعیت؛ نسل آینده مغبوض ترین نسل ها است و کشور ما آسیب پذیر خواهد شد چراکه تعداد جوانان برای دفاع از کشور بشدت پایین آمده و سنّ جمعیتی جامعه رو پیری نهاده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا زیبایی نژاد در مبحث تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل انقلابی گفت: خانواده مهترین نهاد اجتماعی است و می تواند منشاء صلاح و فساد در جامعه باشد.

مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در اهمیّت نقش زن در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در یک مقطع زمانی نظام سرمایه داری خانواده را دشمن خود می دانست و زن تا پنجاه سال گذشته مهمترین عامل کنترل مصرف بود؛ چه شد که امروز زن بعنوان عامل مصرف معرفی شده است؟! وی با ذکر مراحل تحول ارزش در جامعه عنوان کرد: چنانچه ارزش زن در جامعه بر مبنای جایگاه اجتماعی و کسب منابع مالی قرار گیرد ؛ فساد در جامعه رخ خواهد داد. چراکه اولویت در جامعه ی اسلامی با خانواده است.

زیارت حرم مطهر بانو حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها) پایان بخش برنامه های روز سه شنبه بود.

چهارشنبه/29 ادریبهشت ماه

میزگرد هیأت های نمونه در صبح روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه با معرفی 10 هیأت برتر و گزارشی از عملکرد آنان  در سال 94 توسط مسئولین هیأت ها و پرسش و پاسخ از سوی دیگر مدعوین انجام شد.

گفتنی است هیأت های شهرستان بجنورد از استان خراسان شمالی، شهرستان های هندیجان و اهواز از استان خوزستان، شهرستان همدان از استان همدان، شهرستان رفسنجان – استان کرمان، شهرستان داراب – استان فارس، شهرستان فردوس -استان خراسان جنوبی، شهرستان بندرعباس و رودان از استان هرمزگان و شهرستان تبریز از استان آذربایجان شرقی به عنوان هیأت های برتر انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان سخنران صبح چهارشنبه در موضوع روشهای ترویج شاخص های انقلابی گری در هیأت ها گفت:

«اسلام انقلابی؛ اسلامی است که مردم را فراموش نمیکند. اسلام ناب در خدمت طبقات محروم است و در دنیا کسانی هستند که از اسلام حرف می زنند ولی اسلام آنها مقابل اسلام انقلابی است.»

وی با بیان گوشه ای از رشادت های حضرت اباعبدالله(علیه السلام) در جریان کربلا عنوان کرد: امام حسین (علیه السلام) خواهرش زینب(سلام الله علیها) را همراه خود آورد تا هیچ کسی در تاریخ نگوید زن در انقلاب نقشی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان؛ استکبار ستیزی، عدم اعتماد به کفر، پافشاری بر اعتقادات بر اساس مبانی قرآنی، ایستادگی برای شریعت اسلام در همه ی مقاطع، بصیرت و آگاهی در شرایط و زمان، تکلیف گرائی و شهادت طلبی را شاخصه های انقلابی گری دانست و افزود: حضرت فاطمه ی اطهر(سلام الله علیها) نمونه ی کامل فردی است که در عبادات خود غرق در لذّت دیدار خداوند می شود و در آن حال هیچ حاجتی جز تماشای وجه الله ندارد. این شهادت طلبی و عاشق شهادت بودن است؛ نمونه ی کامل فردی که هیچ تعلقی به دنیا ندارد.

محمد حسین صفارهرندی سخنران عصر چهارشنبه در تحلیل مسائل سیاسی روز عنوان کرد: کسانی صلاحیت دارند با استفاده از مشروعیتی که نظام به آنها می بخشد وارد سازوکارهای نظام از جمله انتخابات شوند که در این میان یادشان نرود باید به ارزشهای نظام وفادار و نیز حافظ دستاوردهای انقلاب باشند؛ نه اهدافی که خارج از منظومه ی انقلاب اسلامی باشد . افرادی که پشیمان از تأسیس نظامی به نام خدا نباشند و به دنبال این هدف نباشند که زلف این انقلاب را به غرب گره بزنند.

قرائت شعر توسط شاعر جوان کشور جناب آقای سیدحمیدرضا برقعی، برگزاری کارگروه های هم اندیشی مدیران هیئات خواهران، کارگروه ویژه با حضور مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام سردار مداحی و معاونت محترم اموراستان ها و شهرستان ها؛ جناب آقای حبیب زاده با حضور جمعی از مسئولین صاحب نظر هیأت های خواهران و همچنین زیارت مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه های روز چهارشنبه بود.

پنج شنبه/30 اردیبهشت ماه

در آخرین روز از بیست و دومین همایش سراسری خواهران هیئات رزمندگان اسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در موضوع روشهای تقویت باورهای دینی نسل جوان در هیأت، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در اهمیّت  نقش زنان در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی و سردار حسین نجات در تبیین برنامه های هیأت خواهران  به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان: هیأت محل ایجاد پیوند های عمیق عاطفی و اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با بیان اینکه هیأت بهانه ای است برای ارتباط های اجتماعی؛ یکی از اهداف هیأت ها را ایجاد محبّت دانست و گفت: این علامت معنویت انسان است که بتواند ایجاد پیوند و ارتباط داشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که رشد اجتماعی در هیأت ها باید بیشتر از جاهای دیگر باشد عنوان کرد: یکی از موارد لازم و ضروری در هیأت ها کار روی موضوع خانواده است. این کارشناس دینی با بیان اهمیّت نقش خانواده درجامعه و ارتقاء باور دینی در جوانان گفت: در هیأت ها کانون خانواده ایجاد کنیم، آموزش دهیم و به موضوع خانواده رسیدگی جدّی داشته باشیم.

حجت السلام والمسلمین ماندگاری در بررسی نقش زنان در ترویج اقتصاد مقاومتی؛ به جایگاه مهم زنان در این زمینه اشاره نموده و عنوان کرد: خانه اولین و مهمترین آموزشگاه فرزندان است و مادران اولین مدیران تربیتی هستند. اگر خانه و مادر از مهمترین نقشهای تربیتی هستند؛ پس می توان گفت که زنان بیشترین بهره را از درون خانه می برد.

وی همچنین در اهمیت نقش زنان در گسترش اقتصاد مقاومتی  متذکر شد: فرهنگ کارکردن در خانه را رواج دهید. کوچک و بزرگ ، زن و مرد. کار مجاهدت و عبادت است. کار طراوت و شکرانه ی نعمت است. ترویج فرهنگ قناعت به معنای درست مصرف کردن و پرهیز از اسراف گه اصلاح الگوی مصرف بخصوص در فرزندان است و همچنین ترویج فرهنگ مقاومت در خانواده بایستی مدنظر قرار گیرد.

سردار حسین نجات دیگر سخنران روز پایانی بیست و دومین همایش سراسری خواهران؛ به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) پیرامون هیأت گفت: به فرموده ی مقام معظم رهبری؛ هیأت سکولار نداریم. یعنی هیأتی که کاری به سیاست نداشته باشد نخواهیم داشت. هیأت رزمندگان اسلام باید همان خط مشاء در زمان دفاع مقدس را پیش رو داشته باشد.

وی عنوان کرد: دغدغه های اصلی نظام هدف هیدت رزمندگان اسلام است و یکی از این دغدغه ها در حال حاضر آمریکاست.

سردار حسین نجات افزود: ما مصداق افراطی گری را آمریکا و حکومت عربستان صعودی و آمریکا شیطان بزرگ و جنگ بین کفر و شرک را پیکاری ابدی می دانیم.

سردار حسین نجات با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای همگام کردن ملّت ایران سه استراتژی تحریم، نفوذ و تغییر باورها را بکارگرفته اند؛ گفت: راه حل مبارزه با تحریم اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآوری ماهیت جنگ افروزی آمریکا، دشمن شناسی، بیان دستاوردهای فرهنگی انقلاب برای مردم، ارتقاء سواد رسانه ای و باورهای دینی مردم، افزایش آگاهی سیاسی، اهمیت و ترویج منابر سخنرانان ولایی و انقلابی، تربیت بانوان متعهد در جلسات مذهبی را خط مشاء بالابردن روحیه انقلابی در مردم دانست که بایستی هیأت ها به آن اهتمام ورزند.

سردار نجات در پایان با مطرح کردن شاخصه های یک هیأت موفق خاطرنشان کرد: سعی کنید در هیأت ها مظاهر دفاع مقدس به تصویر کشیده شود. جنایات آمریکا و آل سعود عنوان گردد. پیوسته از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بهره گیری و اهمیت دفاع از حرم آل الله بیان شود. اتاق های مشاوره، مهدهای کودک برای حضور مادران در کلاس ها و اتاق پزشک ایجاد گردد، استفاده از برنامه های جاذب نظیر اجرای سرودها و تواشیح، بهره مندی از سیستم های اطلاع رسانی و پیوند با مدارس، دانشگاه ها  و خوابگاه ها انجام گیرد.

گفتنی است؛ بیست و دومین همایش سراسری هیئات پیروان عترت با انجام مراسم تقدیر از هیئات برتر و همچنین اهدای کمک هزینه ی سفر به عتبات عالیات به 4 نفر از مسئولین هیأت های خواهران سراسر کشور از طریق قرعه کشی و قرائت بیانیه به کار خود پایان داد.

بیانیه ی مسئولین پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام

هیأت های پیروان عترت سراسر کشور ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه ویژه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف ضمن تأکید بر منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای مدظله العالی موارد ذیل را اعلام می دارد:

  • با توجه به اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نمونه ی یک انسان کامل در همه ی ابعاد مختلف یک انسان؛ یعنی دختر بودن؛ مادر بودن؛ همسر بودن و عنصر اجتماعی است، لذا ما خواهران پیروان عترت تعهد می نمائیم تبیین و معاصر سازی سیر عملی آن حضرت را سرلوحه ی کارهایمان قرار دهیم.
  • بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری مدظله العالی : معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن نداریم. هرکسی که در این راه تلاش کند آمر به معروف است و معروف ها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده برای اعتلای کشور. ما خواهران پیروان عترت متعهد میشویم نسبت به شناساندن ابعاد انقلاب اسلامی و بالابردن روحیه ی انقلابی گری مردم به خصوص نسل جوان و تمام تلاش خود را برای همگانی کردن اخلاق اسلامی و گسترش آن بکارخواهیم گرفت.
  • ما زنان و دختران زینبی هرگونه اقدام مغرضانه و ضد دین و قبح شکن ارتباط با جریان های انحرافی بویژه بهائیت را محکوم نموده و متعهد می شویم با دشمن شناسی و شناخت ابزارهای دشمن از جمله جریان نفوذ بصیرت خود را افزوده و به تحکیم ارزش ها و تقویت باورهای دینی همّت گماشته تا بتوانیم مانع دگرگونی ارزش ها و باورها و سبک اسلامی جامعه شویم.
  • هیأت های پیروان عترت از تمامی مسئولان نظام درخواست دارند ضمن پایبندی به منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) نسبت به ترویج ارزش های اسلامی در راستای امنیت فضای مجازی، امنیت خانواده و عدم تعهد به معاهدات بین الملی مغایر با قوانین متعالی اسلام تلاش خویش را مضاعف سازند.
  • هیأت های پیروان عترت همانند آحاد ملّت ایران با تمام وجود به درگاه خداوند قادر متعال دست نیاز و دعا و ابتهال نموده و برای ملّت های مسلمان فلسطین، یمن، سوریه و بحرین صبر، استقامت و پیروزی و برای تمامی شهدای مدافع حرم ایران و دیگر کشورهای اسلامی علوّ درجات و برای بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت داریم و به وعده حق الهی معتقد و چشم انتظار حقیقتی هستیم که سرانجام بر جایگاه خود تکیه کرده و ریشه ی ظلم را برکنده و جهان را ازیوغ شیطان رجیم رها کرده و پرچم توحید را در عالم برافراشته خواهد ساخت.

 گزارش تصویری یست و دومین همایش سراسری مدیران خواهر هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *