گزارش تصویری شب دوم مراسم عزاداری پنج شب پایانی ماه محرم | اختصاصی هیات

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش تصویری شب دوم مراسم عزاداری پنج شب پایانی ماه محرم | اختصاصی هیات

حجت الاسلام عالی از دوران 34 ساله امامت مظلومانه و غریبانه امام سجاد علیه السلام گفت و افزود : امام سجاد علیه السلام سخت ترین دوران رو پشت سر گذاشتند.

دومین شب سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین برگزارشد.مراسم عزاداری و نوحه خواتی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دومین شب با سخنرانی حجت الاسلام عالی در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در اتوبان اشرفی اصفهانی پایین تر از بلوار مرزداران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیت رزمندگان اسلام مراسم سوگواری و عزاداری که به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام و در پنج شب پایانی ماه محرم الحرام در مسجد جامع امام سجاد بر پا شده ، دومین شب آن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی و مداحی ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج سعید حدادیان برگزار شد.

حجت الاسلام عالی از دوران 34 ساله امامت مظلومانه و غریبانه امام سجاد علیه السلام گفت و افزود : امام سجاد علیه السلام سخت ترین دوران رو پشت سر گذاشتند.
وی با ییان اینکه در دوران امامت ایشان عبد الملک مروان ظالم ترین و ستمکارترین خلیفه حاکم بوده به طوریکه حجاج ابن یوسف شیعه کش به عنوان یکی از کارگزارن او در کوفه بود ، تصریح کرد: در چنین دورانی که خفقان و ظلم و ستم بیداد میکرد در کل مکه و مدینه فقط 20 نفر محب اهلدبیت علیه السلام بیشتر نبودند.
حجت الاسلام عالی افزود : فساد و انحطاط اخلاقی در این دوران به حدی بود که از مکه و مدینه زن رقاصه به جاهای دیگر می فرستادند به طوری که روزی یک زن رقاصه ای از مدینه عازم مکه بود صدها تن به بدرقه رفتند و زمانی که می خواست وارد مکه شود صدها تن به استقبال شتافتتد .
وی با بیان این مطلب که شیعه در آن زمان به مویی بند بود اظهار داشت: در چنین اوضایی امام سجاد علیه السلام سه ماموریت را بر عهده داشت که اولین آن زنده نگه داشتن حادثه عاشورا بود به گونه ای که هرگاه کودکی می دید یا چشمان مبارکشان به آب می افتاد یا بریدن سر حیوانات رو مشاهده می کرد به شدت گریه می کرد.
حجت الاسلام عالی دومین ماموریت امام را باز پروری و بازسازی فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود : نهضت فرهنگی از زمان امام سجاد علیه السلام آغاز شد.
وی با بیان اینکه تلاش امام در آن دوران نجات دادن مردم از انحطاط اخلاقی و فرهنگی و سکوت حاکم بر جامعه بود تاکید کرد: ایشان این رسالت بزرگ را از طریق دعا و مناجات انجام داد و صحیفه سجادیه یکی از این دعاهاست که حدود 200 دعا بوده ولی فقط 54 مورد آن به ما رسیده است.
وی افزود: سومین ماموریت امام تاسیس شبکه وکالت و به تعبیری کادر سازی و آموزش نیروهای متدین بود.حجت الاسلام عالی در ادامه گفت: این وکالت همان چیزی است که امروز ما به عنوان مرجعیت می شناسیم.
وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر شبکه های ماهواره ای و وهابی و دشمنان و معاندان به اسلام که دایم بر علیه روحانیت و مرجعیت شیعه تبلیغ میکنند و به دروغ درست شدن روحانیت را از زمان صفویه مطرح می کنند تاکید کرد: این دروغ محض است و پایه و اساس روحانیت و مرجعیت و ولایت فقیه از زمان امام سجاد علیه السلام بوده است.
وی در پایان افزود: علت اینکه این همه توطیه و هجمه از سوی دشمنان و معاندان علیه روحانیت به ویژه مرجعیت و ولایت فقیه مطرح می شود به خاطر این است که از سوی مرجعیت و تفکر ولی فقیه سیلی خوردند. و کسانی که در لباس روحانیت به دین خیانت میکنند بدون شک بالاترین خیانت را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *